וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות טובות למכבי ת"א: חימקי הודחה ממוק' היורוליג

הרוסים החזקים שהיו יכולים להגיע לבית של הצהובים, הודחו אחרי 90:79 מפתיע מול אוסטנד ברבע גמר טורניר המוקדמות

שלב הבתים ביורוליג ייצא לדרך עוד קצת יותר משבועיים ב-17 באוקטובר, אך העונה במפעל הבכיר באירופה נפתחה באופן רשמי אתמול (שלישי) עם שני המשחקים הראשונים בשלב רבע גמר טורניר המוקדמות, שנערך בימים אלה בוילנה, ליטא. מתוך שמונה הקבוצות שתתמודדנה בטורניר, רק אחת תשיג את הכרטיס המיוחל לשלב הבתים, ותשובץ בבית ד', בו מתמודדת בין היתר גם מכבי תל אביב (בצירוף פנאתינייקוס, קוצ'ה ויטוריה, לוקומוטיב קובאן והכוכב האדום בלגרד). החדשות הטובות והמפתיעות עבור הצהובים מישראל הגיעו הערב, כשהקבוצה החזקה בשלב המוקדמות, הלא היא חימקי מוסקבה, הודחה לאחר שהפסידה 90:79 לאוסטנד.

סוני ווימס שחקן צסק"א מוסקבה (ימין) מול רנלדאס סייבוטיס שחקן ריטאס וילנה. Robertas Dackus, GettyImages
ריטאס כבר בחצי הגמר. סייבוטיס/GettyImages, Robertas Dackus

יריית הפתיחה של הטורניר, אם כן, נשמעה אתמול. במשחק המוקדם מבין השניים גברה אולדנבורג הגרמנית 74:79 על וארזה האיטלקית והשיגה את הכרטיס הראשון לחצי הגמר. הגרמנים, שמעולם לא שיחקו במפעל הבכיר של היבשת, הוליכו במרבית שלבי המשחק ובקרחו בסיום ליריבה האיטלקית בעלת המסורת הארוכה, שחלמה על קאמבק למרכז הבמה ותיאלץ לדחות אותו לפחות בעונה אחת. ג'וליוס ג'נקינס הותיק הצטיין אצל אולדנבורג עם 18 נקודות ומי שחבר אליו היה אקס הפועל ירושלים ריקי פולדינג, שהוסיף 15. אקילה פולונארה הצעיר והמוכשר קלע 18 למפסידה, ושחקן הפועל חולון אשתקד פרנק האסל הסתפק ב-4 נקודות בלבד.

בחצי הגמר תפגוש אולדנבורג את המארחת ריטאס וילנה, שגברה על ריגה 71:80. הקבוצה הליטאית - אחת הפייבוריטיות לנצח בטורניר ולזכות בכרטיס לשלב הבא - עלתה ליתרון דו ספרתי ברבע השלישי ולא שמטה אותו עד לסיום. שחקן הנבחרת רנאלדס סייבוטיס צלף 23 נקודות לריטאס ואילו מרטינאס גצביצ'יוס שחזר למועדון האם שלו אחרי שנתיים מאכזבות באולימפיאקוס הוסיף 11. תומאס דלינינקאיטיס הוליך את רשימת הקלעים אצל המפסידה עם 14.

פול דייויס שחקן חימקי מוסקבה קולע מול בשיקטאש. GettyImages
נתן הצגה, אבל זה לא הספיק בכדי להציל את העונה האירופית. דייויס/GettyImages

כאמור, את הפתעת הערב, או יותר נכון, את הפתעת הטורניר עד כה, סיפקה דווקא אוסטנד הבלגית, כשהדיחה את הקבוצה החזקה יותר בשלב המוקדמות - חימקי מוסקבה. הבלגים רשמו תצוגה התקפית נפלאה וניצחו 79:90 כדי להבטיח את מקומם בחצי הגמר, מול המנצחת בין באנביט ונימברוק הצ'כית. ריאן תומפסון הוליך את הבלגים עם 19, פייר אנטואן ז'ילה הוסיף 16. חימקי מצידה קיבלה משחק ענק מפול דייויס עם 32 נקודות ו-7 ריבאונדים, אבל כשמרקו פופוביץ' קולע רק 1 מ-7 לשלוש, קשה מאוד לנצח.

במשחק השני כבר לא נרשמה הפתעה, כשבאנביט הטורקית גברה על נימברוק מצ'כיה 78:87. המשחק היה צמוד בפתיחה, אבל ריצת 16:26 של הטורקים ברבע השני הטיסה אותם ליתרון דו ספרתי אותו לא שמטו עד לסיום. קית' סימונס הוליך את קלעי באנביט עם 16, סמי מחיה הוסיף 14. טרה סימונס, מיודענו, רשם הופעה ענקית עם 27 נקודות (8 מ-9 לשתיים, 3 מ-3 לשלוש, 7 אסיסטים ו-6 ריבאונדים) שלא הספיקה עבור נימברוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully