וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמח וכבר לא מבדח: דירוג מצטייני השבוע בליגות הבכירות באירופה

30.9.2013 / 10:24

ארון ראמזי היה השחקן המושמץ בארסנל, ז'רביניו הפך לבדיחה וברח. עכשיו הראשון מצעיד את ונגר לפסגה האנגלית והשני מככב במדי רומא בפסגה האיטלקית. אחד מהם גם מוביל את הדירוג השבועי, הכולל את הקשר שהביך את ריאל ואת "האידיוט הכי מוכשר בסביבה"

10. מרקיניוס - פריס סן ז'רמן

טיאגו סילבה ואלכס פצועים, לורן בלאן סופג ביקורות בעקבות הוויתור הפזיז על ממאדו סאקו וכל ההגנה של פריס סן ז'רמן נשענת על ילד בן 19. ילד שעלה כ-32 מיליון יורו. בינתיים, מרקיניוס לא קורס. הבלם הברזילאי נרכש בקיץ אחרי עונת הפריצה ברומא, אבל החמיץ את כל תקופת ההכנה וכשהגיע לבירת צרפת מיד נפצע. את הבכורה שלו הוא ערך בליגת האלופות מול אולימפיאקוס, אכל תרגיל מוולדימיר וייס שהעביר בין רגליו בדרך לשער, אבל תיקן עוד באותו משחק עם שער. בשני המשחקים האחרונים כבר סייע לפ.ס.ז' לשמור על רשת נקייה, וזה לא דבר של מה בכך כשלצידו נמצא זומאנה קמארה החלוד. מרקיניוס נכנס לעניינים בקצב משביע רצון, גם מול טולוז העלים לחלוטין את מרטין ברייתווייט שלהט במחזורים האחרונים, ולקינוח הבקיע שער בכורה בליגה. החברים לקבוצה מהללים, אך המבחן הגדול מגיע השבוע: בנפיקה ביום רביעי, מארסיי ביום ראשון. לפ.ס.ז' יהיה על מי לסמוך?

9. אליירו אליה - ורדר ברמן

לא מעט קאמבקים היו בסוף השבוע, והנה הראשון שבהם. אליירו אליה, בן 26. שחקן נבחרת הולנד, שחקן יובנטוס ופוטנציאל גדול. הכול לשעבר. כיום הוא מנסה לשקם את הקריירה במדי ורדר ברמן, וביום ראשון הזכיר מה יש לו ברגליים. 34 דקות בתוך המשחק מול נירנברג, אליה שבר בצורת שנמשכה מאז דצמבר 2010 וסוף כל סוף הבקיע שער ליגה, בבעיטה מרחוק שקיבלה סיוע קל משחקן יריב. נירנברג ידעה לחזור מ-0:2 ל-2:2, אך אליה שוב הפציץ ממרחק, הפעם בלי עזרה של אף אחד, והשלים צמד נדיר מול אותה קבוצה לרשת כבש את הצמד הקודם שלו, בדצמבר 2009. לצערו, הקבוצה הנאיבית שלו איבדה גם את היתרון הזה והסתפקה בנקודה. לפיכך, גם הדירוג שלו נפגע.

מרקיניוס שחקן פריס סן ז'רמן חוגג שער. AP
הגנה שלמה של אחת הקבוצות הטובות באירופה על כתפיים של ילד בן 19. מרקיניוס/AP

8. חרמן דניס - אטאלנטה

את עונת 2010/11 העביר חרמן דניס באודינזה. הארגנטינאי שימש בעיקר כמחליף, התקשה לבוא לידי ביטוי בקבוצה הנשלטת בלעדית על ידי אנטוניו די נטאלה ועם הספק דל של ארבעה שערים בחר לעזוב. אטאלנטה פתחה לו את הדלת, נהנתה מ-16 שערים לפני שנתיים, 15 בעונה שעברה ולא קיבלה כלום בפתיחת העונה. עד אמצע השבוע שעבר. שער בהפסד לפארמה פתח מבחינת דניס את בקבוק הקטשופ, שהתיז גם מול האקסית אודינזה. הארגנטינאי הגבוה היה הכתובת לכל הכדורים של שחקני אטאלנטה, ובדקה ה-45 נגח את הראשון. גם אירוע מוזר למדי בפתיחת המחצית השנייה, בו אודינזה קיבלה שריקה לפנדל שבסופו של דבר בוטל, לא הסיח את דעתו של דניס, שהבקיע שער קלאסי בדקה ה-63 וסגר עניין. הטנק שוב בתנועה.

7. גוראן פאנדב - נאפולי

רפא בניטס דיבר בשבחה של הרוטציה לפני משחק החוץ במראסי? גוראן פאנדב דאג שיוכל להתגאות בה גם בסיום. המאמן הספרדי החליט להעניק מנוחה לכמה שחקני הרכב לקראת המשחק מול ארסנל, ביניהם גם מארק האמשיק וגונסאלו היגואין. בהיעדרם של השניים, הוצב פאנדב לראשונה העונה בעמדת החלוץ השני, המועדפת עליו, מאחורי דובאן ספאטה הקולומביאני. גם היריבה הייתה לפי הזמנה - גנואה, מולה כבש פאנדב בכל אחת משלוש העונות הקודמות. החלוץ המשיך את המסורת והפעם עשה זאת עם צמד כבר במחצית הראשונה, כדי לחגוג שערי בכורה העונה ולהראות שלנאפולי יש את העומק הדרוש על מנת לרוץ במקביל בליגה ובליגת האלופות. פאנדב היה במקום כדי ליהנות מטעויות בהגנת גנואה וגם ביצע דאבל פס נהדר עם לורנצו אינסינייה בדרך לצמד ראשון מאז נובמבר 2011 (ב-3:3 מול יובנטוס). ביום שלישי יש לו מפגש עם מישהו שמדורג קצת יותר גבוה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
גוראן פאנדב נאפולי חוגג שער. AP
לנאפולי יש עומק. גוראן פאנדב/AP

6. לואיס סוארס - ליברפול

דניאל סטארידג' המצוין שכבש (שער לא חוקי) ובישל פעמיים יסלח לנו הפעם, פשוט אי אפשר להתעלם מהחזרה למגרשים של לואיס סוארס. אוהדי סנדרלנד הקניטו אותו עם השיר השנון להפליא "השיניים שלך באופסייד", אך סוארס שוב נשך את החתולים השחורים, בפעם השביעית בשישה משחקים. גם עונש ההרחקה הארוך והרצון לעזוב בקיץ לא פגמו ביכולת של החלוץ האורוגוואי. או כמו שהגדיר זאת אחד מאוהדי ליברפול: "הוא האידיוט הכי מוכשר בסביבה". אז לכבוד הקאמבק וכהקדשה לבן החדש בנחמין, סוארס חגג שערים ראשונים מאז אפריל עם צמד ב-1:3 על סנדרלנד. התנועה ללא כדור של סוארס, הסבלנות שלו וההבנה שכרגע סטארידג' הוא האיש החם, עשו את ההבדל עבור ליברפול. משחקים כאלה היא נהגה להפסיד בעונות הקודמות, עכשיו כבר מפנטזים שם על ליגת האלופות. אם החיבור בין סטארידג' לסוארס ימשיך להניב פירות, והאורוגוואי רק יחשוף שיניים ולא ינעץ אותם בשחקנים יריבים, אולי הנוכחות במקום השני לא תהיה זמנית.

5. מורגן אמלפיטנו - ווסט ברומיץ'

ברגע האחרון של חלון ההעברות, אחרי 28 דקות כמחליף שהבהירו לו כי גם העונה אין לו מקום בהרכב של מארסיי, החליט מורגן אמלפיטנו לעזוב. לאן? דווקא לווסט ברומיץ'. בצרפת זלזלו במהלך של השחקן בן ה-28, שהיה אחד הקשרים הטובים בליגה כששיחק בלוריין ולא הצליח למצות את עצמו במארסיי. אמלפיטנו ענה לכולם. במשחקו השני בהרכב הבאגיז הוא כבש לרשת סנדרלנד, ובמשחקו השלישי הגדיל לעשות עם מופע מרהיב בתיאטרון החלומות. לראשונה מאז ה-30 בדצמבר 1979, ווסט ברומיץ' ניצחה את מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד. אמלפיטנו היה חתום על ההישג. הוא הדהים את אוהדי האלופה עם שער סולו מבריק בדקה ה-54 שכלל גם השפלה של ריו פרדיננד, המשיך לעשות כאב ראש לאלכסנדר בוטנר המסכן וגם בישל את שער הניצחון לסיידו ברהינו הצעיר. "התנאים פה לא פחות טובים מאשר במועדוני הצמרת בצרפת", אמר אמלפיטנו ל"ל'אקיפ" והדגיש: "זו הדרך שלי להראות לאנשים שלא האמינו בי במארסיי. בחרתי נכון".

שחקן ליברפול לואיס סוארס. AP
חושף שיניים ומקדיש את השער לבן. לואיס סוארס חוזר/AP

4. קוקה - אתלטיקו מדריד

דייגו קוסטה היה האיש המדובר לפני הדרבי של מדריד וגם הצדיק את ההייפ עם שער ניצחון, אבל השחקן שעשה את ההבדל בסנטיאגו ברנבאו היה קוקה. בנבחרת הצעירה של ספרד, שזכתה ביורו 2013 כאן בישראל, קוקה חסה בצילם של איסקו ואסייר יראמנדי. שני החברים נרכשו על ידי ריאל מדריד, אך בדרבי הראשון שלהם ראו בעיקר את הגב של קשר הקולצ'ונרוס. "קוקה עשה את הדוקטורט שלו בברנבאו", החמיאו עיתוני מדריד להופעה של הקשר. "אין מקום טוב יותר להפוך מילד לשחקן מוביל". קוקה תפקד כפליימייקר במערך של סימאונה, חילץ כדורים, בנה התקפות, סיכן את השער (כולל כדור אדיר למשקוף) וכמובן בישל באומנות את השער המכריע. למעשה, מתוך 17 השערים האחרונים של קוסטה, 11 הוכנו על ידי קוקה, שמוביל את טבלת המבשלים בלה ליגה עם שישה אסיסטים. שיתוף הפעולה הפורה הזה הוביל את אתלטיקו לניצחון יוקרתי, ראשון בדרבי ליגה מאז 1999, וכן לפתיחת העונה הטובה בתולדות המועדון (שבעה ניצחונות רצופים). יש אלטרנטיבה.

3. רוברט לבנדובסקי - דורטמונד

רק לפני כמה ימים גרם רוברט לבנדובסקי לסערה תקשורתית בגרמניה והכעיס את אנשי דורטמונד. החלוץ הפולני אישר ביום רביעי כי בכוונתו לחתום על חוזה בבאיירן מינכן כבר בינואר ולעבור לשורות הבווארים בקיץ הבא. הסוכנים שלו השמיעו הצהרות דומות, בדורטמונד הכחישו ולבנדובסקי עצמו טען כי לא הובן כראוי. כולם ציפו לתגובה נזעמת של הקהל, אך הסיפור התקרר מהר מאוד ולבנדובסקי דאג להשקיט את הגזרה בדרכו המוכרת - בעזרת שערים. הגנת פרייבורג לא מצאה פתרון לפיזיות של לבנדובסקי, שהטריד במחצית הראשונה, סחט גם פנדל ואדום וקצר את הפירות לאחר ההפסקה עם שני שערים מצוינים ולקינוח גם אסיסט. מרקו רויס עם שישה שערים ושבעה בישולים בכל המסגרות, לבנדובסקי עם שישה וארבעה רק בליגה, ודורטמונד שוב בפסגה. בדירוג הזה, היריבה הנוחה מותירה את לבנדובסקי במקום השלישי.

קוקה שחקן אתלטיקו מדריד (מימין) מול אנחל די מריה שחקן ריאל מדריד. AP
עשה את הדוקטורט בברנבאו. קוקה לפני אנחל די מריה/AP

2. ארון ראמזי - ארסנל

נראה שאת פרס השחקן המשתפר בפרמיירליג אפשר לחלק כבר עכשיו. ארון ראמזי היה שק החבטות של אוהדי ארסנל בעונה שעברה, מושא ללעג בקרב חובבי הליגה כולה. עונה חלפה, ולפתע הקשר בן ה-23 הוא הגו-טו-גאי של התותחנים והאיש שמצעיד אותם לפתיחת עונה נפלאה בראשות הטבלה. "הוא נראה כרגע כמו החבילה השלמה - הקשר האולטימטיבי", החמיא הפרשן ג'יימי רדנאפ, שאף הזכיר את ראמזי בנשימה אחת עם פטריק ויירה. התשבוחות הגיעו אחרי עוד יום מצוין של הוולשי, ששוב הניע את המשחק של ארסנל וכיכב בניצחון 1:2 על סוונסי עם בישול מצוין ושער שמיני העונה בשמונה משחקים בכל המסגרות. ראמזי, אקס קרדיף סיטי, נתן הצגה על אדמת וויילס, וארסנל השוותה את שיא מועדון עם ניצחון חוץ שמיני ברציפות בליגה. מה עוד ארסן ונגר יכול לבקש לרגל ציון 17 שנים בתפקיד?

1. ז'רביניו - רומא

אם בשחקנים מושמצים של ארסנל עסקינן, מה תגידו על ז'רביניו? החלוץ מחוף השנהב ברח מלונדון כדי להתאחד ברומא עם מאמנו לשעבר רודי גרסיה, מתוך תקווה לשחזר את שיתוף הפעולה המוצלח מימי הדאבל של ליל. בינתיים זה עובד נהדר. רומא עם פתיחת עונה מסחררת ומאזן מושלם בפסגת הסרייה A, ואילו ז'רביניו שהשקיע ללא הרף במחזורים הקודמים, בא על שכרו עם שלושה שערים בשני המשחקים האחרונים. קצת יותר משנה אחרי הצמד היחיד שלו במדי ארסנל (ב-1:6 על סאות'המפטון) ז'רביניו הבקיע שני שערים מצוינים עבור הג'אלורוסי, שסוף כל סוף הצליחו לכבוש גם במחצית הראשונה, הרשימו עם 0:5 ביתי ומציגים את ההתקפה הטובה בליגה (17 שערים) וההגנה החזקה ביותר (שער חובה אחד). וז'רביניו? "הוא רק היה זקוק לביטחון", הסביר בפשטות המאמן גרסיה. אצלו הוא מקבל אותו בשפע. גם המדור מפרגן, כי מי יודע אם תהיה פעם נוספת. שחקן השבוע.

ז'רביניו בטקס הצגת השחקנים של רומא. GettyImages
האיחוד עם רודי גרסיה עשה לו טוב. ז'רביניו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully