וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דה חאה אכל יותר מדי טאקו ולא אהב לבוא לחדר כושר"

מאמן השוערים לשעבר של יונייטד, אריק סטיל חשף את הרגלי האימונים של השוער: "הוא היה נוראי, והתעצל ללמוד אנגלית"

שבוע לא פשוט עובר על מנצ'סטר יונייטד. הקבוצה של דייויד מויס הפסידה במחזור האחרון במפתיע לווסט ברומיץ' 2:1 בבית, ובקרב אוהדי השדים האדומים עדיין מנסים להבין מה בדיוק השתבש שם. בתזמון מעניין, חושף היום (ראשון) מאמן השוערים לשעבר של יונייטד, אריק סטיל, את הרגלי האימונים של השוער הנוכחי של הקבוצה, דויד דה חאה, ומעלה שאלה האם השדים האדומים לקחו הימור על השוער הנכון כשהביאו אותו ב-2011 מאתלטיקו מדריד.

שוער מנצ'סטר יונייטד דויד דה חאה. רויטרס
אהב לאכול הרבה, בעיקר בלילה. דה חאה/רויטרס

"ששת החודשים הראשונים שלו היו נוראיים", אמר סטיל ל"אובזרבר" האנגלי. "אחת הבעיות המרכזיות היו שהוא שקל 71 קילוגרם. שינינו לו את סגנון החיים". ומה היה אותו סגנון החיים המדובר? "הוא היה מסיים אימון ורק רוצה ללכת הביתה. כשהייתי אומר לו לחזור אחרי הצהריים, הוא פשוט היה אומר למה?'".

וזו לא היתה הבעיה היחידיה. "הוא היה ישן פעמיים או שלוש ביום", חשף מאמן השוערים לשעבר. "הוא היה אוכל את הארוחה המרכזית של היום שלו בלילה. הוא היה אכל יותר מדי טקואים. היינו צריכים להביא אותו הרבה לחדר הכושר והוא שנא את זה. הם לא הולכים הרבה לחדר כושר בספרד".

המצב היה כל כך קשה לדברי סטיל, שהוא נאלץ ללמוד ספרדית רק כדי שיצליח להעביר את המסרים אל השוער הצעיר בצורה טובה יותר. "היינו צריכים לתקשר אחד עם השני מההתחלה, אפילו אם בצורה בסיסית לחלוטין", אמר סטיל. "דיויד הוא עצלן בכל הנוגע לרצון שלו ללמוד אנגלית, אז אני נאלצתי ללמוד ספרדית. כל הזמן אמרתי לו לעבוד על האנגלית שלו".

אדורנה, חברה של דויד דה חאה. GettyImages
יפהפיה בברצלונה. חברתו של דה חאה/GettyImages

עם זאת, המאמן לשעבר שיבח את המהפך שעבר השוער ואמר עליו כי כיום הוא "רגוע, מגלה אופי ויש לו חוזק פנימי. שום דבר לא מפריע לו. לשחק מול 76 אלף צופים? אין בעיה. מעט מאוד שוערים מסוגלים לכך". על השמועות כי השוער עשוי לעבור בחזרה לספרד אמר סטיל: "שמעתי את הספקולציות. אמרתי לו לא לאבד ריכוז, שאם הוא יצליח ביונייטד תהיה לו קריירה נהדרת. אמרתי לו- לאן אתה רוצה לחזור, לריאל, יריבה של אתלטיקו? לא, תהיה חייב לעבור לברצלונה. אבל הוא רואה שיונייטד טובה אליו".

אז האם מצבו של דה חאה טוב היום? האם הוא עבר את כל הבעיות והתגבר עליהן? "כן, אבל עדיין יש דברים שצריך לפתור", אמר סטיל. "הוא גר בבית ענקי עם ההורים שלו. יש לו חברה יפהפיה שגרה בברצלונה. דחפנו אותו לעבור לגור לבד. ללגור עם ההורים יש הרבה פלוסים אבל גם מינוסים". שאלו יהיו הבעיות שלו.

דויד דה חאה שוער מנצ'סטר יונייטד. Alex Livesey, GettyImages
לא הגיע הזמן למצוא דירה משלך? דה חאה/GettyImages, Alex Livesey

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully