וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריניו: "יאן ורטונגן ביים פציעה, בגללו טורס הורחק"

המיוחד תקף את בלם טוטנהאם: "הוא שחקן פנטסטי, כנראה שכאדם הוא אחר". באנגליה מתמוגגים מראמזי: "ויירה החדש"

משחקי המחזור השישי בפרמיירליג סיפקו לנו אמש (שבת) כמה הפתעות מרעישות, כשהאלופה מנצ'סטר יונייטד הובכה עם 2:1 ביתי מול ווסט ברומיץ', ואילו יריבתה העירונית מנצ'סטר סיטי, שרק בשבוע שעבר דרסה בדרבי, הפסידה 3:2 לאסטון וילה בחוץ. המשחק שנדחק מעט מהכותרות היה הדרבי הלונדוני המסקרן בין צ'לסי לטוטנהאם, שהסתיים ב-1:1, אך מי שכהרגלו דאג לגנוב את ההצגה בסיום הוא מנג'ר הבלוז ז'וזה מוריניו, שמצא את האשם בתיקו.

ז'וזה מוריניו, מאמן צ'לסי. GettyImages
מצא את האשמים. מוריניו/GettyImages

לטענתו של המיוחד, בלם טוטנהאם יאן ורטונגן ביים פציעה, מה שהוביל בסופו של דבר לספיגת צהוב שני והרחקה של פרננדו טורס. מוריניו ציין לרעה את ורטונגן, שרק לפני שלושה ימים באקט מוזר במיוחד הפשיל לחלוץ אסטון וילה את מכנסיו במשחק בין השתיים, כשזה ניסה לבעוט מתוך הרחבה.

"ורטונגן שחקן פנטסטי, אבל הוא בהחלט בחור מיוחד. רק לפני שלושה ימים הוא השאיר שחקן עירום, ועדיין הוא לא קיבל כרטיס אדום הוא נשרק פנדל לחובתו. היום, למרות שהוא לא היה אמור לשחק, הוא שינה את המשחק עם פעולה מגוחכת. אני לא שמח מזה. אם אני הייתי בהתאחדות האנגלית, הייתי מרחיק אותו ולא את טורס", ירה מוריניו במסיבת העיתונאים בסיום. "כשהגעתי לאנגליה לראשונה ב-2004 הייתי צריך לחנך מחדש שחקנים שבאו ממדינות אחרות, שבהן צלילות והתחזויות נחשבות לאינטליגנטיות, משום שבאנגליה זה היה הפוך. חשבתי שיודעים כאן מה זה משחק הוגן. לכן אני לא חושב שהשופט היה אשם במקרה הזה, הוא שגה אבל הוא בסך הכול סמך על השחקן. כשאתה רואה שחקן מחזיק את הידיים ומעמיד פנים שפעלו נגדו באלימות, הנטייה של השופט לתת צהוב היא טבעית. הוא לא אשם בהרחקה, אלא השחקן עצמו".

מוריניו, אגב, ממש לא מאוכזב מהתוצאה אמש, ושואב עידוד מהיכולת. "שיחקנו טוב מאוד במחצית השנייה. תיקו בחוץ מול טוענת לכתר כמו טוטנהאם זו לא תוצאה רעה. אם היו אומרים לפני המשחק שנוציא כאן תיקו, לא הייתי מתנגד".

ארון ראמזי ארסנל מול ג'ונתן דה גוזמן סוונסי. GettyImages
פטריק ויירה 3.0 ארון ראמזי/GettyImages

ארסנל ממשיכה להפתיע, ועלתה אמש לראשות הטבלה בפרמיירליג אחרי ניצחון חמישי רצוף עם 1:2 מול סוונסי. ארסן ונגר - עד לפני כמה חודשים דמות מושמצת ומועמדת לפיטורים - חגג אתמול 17 שנה בדיוק כמנג'ר התותחנים בסטייל. ונגר התייחס בסיום לסיכוייה של ארסנל לרוץ לאליפות, מה שלא קרה מאז מאז עונת 2003-2004. "אני לא רוצה לדבר על זה בשלב כל כך מוקדם. אנחנו מראים סימנים חיוביים. מבחינתי, מה שמסמן קבוצה איכותית היא היכולת לנצל הזדמנויות ולקחת נקודות, והיום שוב עשינו זאת. פתחנו את העונה עם הפסד, אבל יצאנו מזה בגבורה ואני מרוצה מאוד. אין דבר טוב יותר מניצחון".

מי שממשיך לככב ולקרוע רשתות בפתיחת העונה הוא ארון ראמזי, שכבש אמש השמיני שלו העונה. ונגר החמיא לקשר בסיום: "במשחק הזה הוא עבר תהליך דומה לזה שכל הקבוצה עברה - הוא התחיל את המשחק לא טוב אך התאושש בהמשך, והיה פשוט יוצא מהכלל בחצית השנייה".

היכולת הנהדרת של ראמזי לא נעלמה גם מעיניו של שחקן העבר ג'יימי רדנאפ, שמצא לו השוואה מעניינת. "ראמזי בדרך להפוך לפטריק ויירה החדש", החמיא, "אני רואה כאן כישרון צעיר שהולך והופל לשחקן ענק לנגד עינינו. כשאני שיחקתי בזמנו, תמיד חששנו מויירה כי ארסנל תמיד הלכה אליו כשהיא הצטרכה. זה בדיוק מה שקורה עם ראמזי בפתיחת העונה".

מאמן מנצ'סטר יונייטד, דייויד מויס. GettyImages
לא מבין מה עובר על הקבוצה שלו. מויס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully