וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני שיהיה מאוחר מדי: שלום תקווה על מכבי חיפה

שלום תקוה

28.9.2013 / 23:30

עזרא צריך להתייעל, הקישור חייב לתמוך, בנאדו זקוק לסקורר. שלום תקווה סבור שכדאי שמכבי חיפה תתעורר מהר, כי מכבי תל אביב לא מחכה לה

one

אחרי שבוע לא פשוט שעבר על מכבי חיפה, החליט אריק בנאדו לערוך שינויים בהרכב מול בני סכנין על מנת לזעזע את הקבוצה ולהשפיע עליה. הוא החליט להשאיר את הקפטן יניב קטן על הספסל, ובמקומו בחר לחזק את חוליית הקישור עם אביחי ידין ולשלוח קדימה את רובן ראיוס. במחצית הראשונה אומנם חיפה הצליחה להגיע להזדמנויות והייתה קרובה לשער, היא שלטה במהלך המשחק וגילתה עדיפות על סכנין, אבל לא יותר מזה. ראיוס אמור היה לשחק למעלה, להפעיל את החלוצים, אבל לא הסתדר עם המיקום הזה, והרבה לחזור לאחור. ראיוס, שחקן שאוהב לבוא עם הפנים קדימה, לא הצטרף להתקפה, התקשה עם הצפיפות למעלה, ולכן גם לא השפיע.

במחצית השנייה, כשראיוס המשיך לא להשפיע, בנאדו הסיט אותו לאגף ימין, אבל גם זה לא עזר. הבעיה היא שלראיוס אין את התכונות של שחקן קו. הוא לא מהיר, לא מספיק חזק, וכך חיפה למשך הרבה מאוד דקות לא איימה מכנף ימין. בנאדו ניסה לצרף את עידן ורד כדי להכניס עוד יכולת בהתקפה, אבל גם זה לא עזר לחיפה, שכבר הפכה ליותר ויותר לחוצה.

מאמן מכבי חיפה, אריק בנאדו. קובי אליהו
השינויים לא עזרו. בנאדו/קובי אליהו

ללא ספק, הבעיות של מכבי חיפה הן התקפיות. לקבוצה חסרות אופציות וגיוון בחלק הקדמי. מלבד לחיסרון בחלוץ סקורר טוב, שאולי היה כובש היום את ההזדמנויות שאנדלובו ותורג'מן הגיעו אליהן, חיפה זקוקה בדחיפות לאפשרויות במרכז השדה. גם חלוצים, טובים ככל שיהיו, צריכים להיעזר בחוליית קישור תומכת. למכבי תל אביב ולהפועל תל אביב, לדוגמה, יש חלוצים טובים, אבל הם מקבלים תמיכה מהקו השני. בהפועל היום זה היה ורמוט, במכבי זה היה זהבי, שבאים מאחור מהקו השני ותומכים בחלוצים.

ובחיפה? קטן, גולסה, ורד, ראיוס, ידין ובוקולי לא נותנים מספיק תפוקה בהתקפה, וכך מרבית ההתקפות של מכבי חיפה עוברות דרך חן עזרא. ועזרא מספק הבלחות, אבל רחוק מלהיות יציב. הבעיה איתו היא שהוא לא תמיד מקבל את ההחלטות הנכונות. הוא לוקה בלא מעט איבודי כדור. הוא משתמש תמיד בכוח הפריצה ובמהירות שלו, ולא מספיק מנסה להיות יותר יצירתי, לשחק בנגיעה כשצריך, ולהשתמש בכוח ובמהירות במינון הנכון וברגעים המתאימים. כשהוא לא מספיק מגוון, קל לשמור עליו בצורה נכונה ולסגור אותו, קל לעצור את חיפה.

אם חיפה רוצה לתת עזרה לבוקולי עם הצבתו של ידין – בשלב הזה, לפני שהיא מתחזקת בשחקני רכש חדשים, כדאי להציב כקשר קדמי דווקא את קטן, ולא את ראיוס. הקבוצה מבחינה מוראלית במצב לא טוב, וזקוקה למנהיגות של קטן. יש לו השפעה חיובית על השחקנים, והוא הראה את זה בשנה שעברה. יהיה נכון להשתמש ביניב, במיוחד כשראיוס בחודש האחרון לא ביכולת מספיק טובה. בסופו של דבר, למרות ההחמצות של חיפה, אסור לה גם לשכוח את היכולת של שראנוב, שהציל את ההגנה מספיגות, ואת ההחלטות של השופט, שעזרו לה פעמיים. אוהדי הכדורגל רוצים לראות את חיפה טובה יותר, ועדיף כמה שיותר מוקדם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שחקן מכבי חיפה, יניב קטן. קובי אליהו
עדיף שהוא יפתח בהרכב. קטן/קובי אליהו

ובינתיים, מכבי תל אביב בשלה

אחרי הניצחון המרשים בחיפה, היה מאוד חשוב למכבי תל אביב להמשיך את אותה יכולת ולא למעוד. יכולנו לראות שלמרות השינויים שביצע פאולו סוזה בהרכב, מכבי תל אביב עדיין שלטה, וביטלה לחלוטין את קרית שמונה בכל המהלכים שלה. יכולנו לראות שיפור רב בלחץ על כל המגרש ששחקני מכבי תל אביב הפעילו על שחקני האורחת. הלחץ הזה הביא להרבה חטיפות כדור, וגם להבקעת שערים. מכבי דרסה, ביטלה, וחתמה את התוצאה כבר במחצית הראשונה. במחצית השנייה מכבי כבר השתעשעה, ובעיקר התחילה לחשוב על הדרך לבורדו.

כוחה של קבוצה נמדד בהתאמה לשינויים שמאמן מבצע. היום סוזה העניק מנוחה למספר שחקנים חשובים, ויפה היה לראות שצורת המשחק של מכבי תל אביב לא השתנתה. לסוזה יש סגל כל כך עמוק וחזק, שמעניק לו את הפריבילגיה להתאים את הסגל ואת המערך ליריבה. אין ספק שמכבי תל אביב נראית חזקה, עדיין לא ספגה העונה, וכדאי שקבוצות הצמרת ישתפרו ויתחזקו במהרה, כדי להיאבק מול מכבי תל אביב על התואר, ולא לאפשר לה לברוח ולהפוך לנו את הליגה למשעממת.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לוהט. זהבי/ברני ארדוב
  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully