וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנקל: "בעלי הקבוצות מעבירים 400 אלף שקל בשנה לאיגוד"

27.9.2013 / 13:52

יו"ר מנהלת הליגה התייחס בהודעה לעיתונות לסכסוך עם איגוד הכדורסל: "נראה כאילו קיבלנו זיכיון של מקדונלד או ארומה"

יו"ר מנהלת ליגת העל, שמואל פרנקל, הוציא אמש (חמישי) הודעה לעיתונות בנוגע לעימות שקיים בתקשורת בין המנהלת לאיגוד הכדורסל על תשלום חוב הזיכיון שנתן האיגוד למנהלת בהסכם המקורי בין הצדדים. האיגוד והמנהלת היו במגעים שקטים על תשלום החוב, אלא שכניסתו של יו"ר איגוד הכדורסל החדש, דני חלוץ, העלה את הנושא שוב מה שגרם לפרנקל, שנמצא בתפקיד מזה כשנה, להגיב בצורה די תקיפה.

"מכיוון שהנושא יצא לתקשורת, לא נשאר במסלול שקט של הידברות בין הצדדים, והגיע עד כדי איומים על עיקולים ואי שליחת שופטים למשחקי המנהלת, מצאתי לנכון להציג את עמדת המנהלת בצורה ברורה ומקיפה", הסביר פרנקל את סיבת ההודעה, "כשהוקמה המנהלת כפו ראשי האיגוד דאז על "התינוק הנולד" להעביר כל שנה סכומים נכבדים לאיגוד ואכן הדבר בוצע כל השנים למרות מחאות של ראשי המנהלת. כשהגעתי למנהלת לא הבינותי פשר התשלום. נראה כאילו קיבלנו זיכיון של מקדונלד או ארומה ועלינו לשלם עבור הזיכיון לאיגוד".

שמואל פרנקל יו"ר מנהלת הליגה בכדורסל. ברני ארדוב
"מועצת ההימורים הגדילה את ההקצבה לאיגוד, הגיוני שחלק מהקצבה יגיע לקבוצות המנהלת". פרנקל/ברני ארדוב

עוד אומר יו"ר מנהלת הליגה: "התברר לי שלפני מספר שנים מועצת ההימורים הגדילה את ההקצבה לאיגוד עבור תפעול הליגות מ-5 מיליון שקלים ל-12 מיליון שקלים והרי ליגת העל הינה ליגה חשובה, והגיוני שחלק מהקצבה זו אמור היה להגיע לקבוצות המנהלת, דבר שבפועל לא קרה. סכום כסף נוסף ששואב האיגוד מקבוצות ליגת העל הינו בתחום השיפוט. קבוצות ליגת העל גברים משלמות על כל משחק כ-13,500 שקל כאשר קבוצות ליגת על נשים משלמות על אותו שיפוט 6,000 שקל. בדקנו בהתאחדות לכדורגל ומצאנו שהקבוצות בליגת העל בכדורגל משלמות להתאחדות 3.000 שקל בלבד בעוד עלות השיפוט גבוהה הרבה יותר, והיתר מכוסה על ידי ההתאחדות".

פרנקל התייחס בנפרד לשופטים, שאותם מאיימים גורמים באיגוד שלא ישלחו למשחקי גביע ווינר ולליגה: "לגבי השיפוט בליגת העל, אנו סבורים שניהול השיפוט של ליגת העל צריך להיות במנהלת כפי שקיים בארצות הברית ובליגות חשובות באירופה, והאיום של אי שליחת שופטים למשחקי גביע ווינר סל מחזק דרישתנו זו. לאור היום הנ"ל אנו נעשה את ההכנות לשיפוט אלטרנטיבי. התשלום השנתי של הקבוצות עבור השיפוט והדרישה של שני מיליון שקלים זיכיון פירושם המעשי שהקבוצות בכלל וחלק מראשי הקבוצות ובעלי הקבוצות מוציאים מכיסם כ-400,000 שקל כל שנה ומעבירים לאיגוד".

שופטי הכדורסל יערי רייניש (במרכז), עומר אסתרון. ברני ארדוב
"קבוצות ליגת העל גברים משלמות על כל משחק כ-13,500 שקל ובכדורגל 3,000 שקל". אסתרון ורייניש/ברני ארדוב

יו"ר המנהלת חתם את הודעתו: "אני בטוח שבאם כסף זה היה נשאר בקבוצות היינו רואים קבוצות עם צוותים מקצועיים, מנהלים ושחקנים ברמה גבוהה יותר, והכדורסל היה ברמה אחרת, דבר שהיה מביא יותר צופים, יותר רייטינג, יותר ספונסרים ובעקיפין משדרג את הנבחרת שלנו ובעיני זה חייב להיות אינטרס עליון של ראשי האיגוד. בהזדמנות זו עם כניסת יו?ר חדש לאיגוד אני סבור שיש מקום לחשיבה אחרת באיגוד שלא רואה איך הקבוצות משרתות ומפרנסות אותו אלא איך האיגוד הגדול שהנו ה"אבא" של המנהלת עוזר לקבוצות המנהלת לשפר מצבן ולא להילחץ כל חודש ממצבן הכספי הקשה. אנו פתוחים לליבון הנושא בצורה יסודית ללא איומים ועם ראש פתוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully