וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוזמה של לנגפורד: הקמת איגוד לאמריקאים באירופה

אקס מכבי תל אביב פועל להקמת ארגון שיגן על זכויותיהם של האמריקאים: "שחקנים לא מקבלים משכורות, צריך לעצור את זה"

קית' לנגפורד, שחקן מכבי תל אביב בעבר ומילאנו כיום, יוצא ביוזמה חדשה: הקמת איגוד עצמאי לכדורסלנים האמריקאיים שמשחקים באירופה. לנגפורד החל לפעול להקמתו של איגוד כזה בשבועות האחרונים, לאחר שאחיו, קווין, חתם בקולוסוס רודוס היוונית, שלטענתו לא שילמה משכורות של כמה וכמה חודשים לשחקנים שנכללו בסגל בעונה שעברה.

לנגפורד ציין כי כבר פנה לכמה מחבריו ביבשת הישנה והחל לפעול על מנת שיוזמה שלו תקרום עור וגידים. הוא אף פנה לבילי האנטר, מנהל ארגון השחקנים ב-NBA בנושא וביקש ממנו מידע בנושא. הוא מתכוון להקים ארגון גג שיגן על זכויותיהם של השחקנים האמריקאים באירופה, שפעמים רבות נאלצים להתמודד עם מוסר תשלומים לקוי ושלל תנאים הזויים בחלק מהמקומות.

שחקן ארמאני מילאנו קית' לנגפורד. Salih Zeki Sayar, GettyImages
לוחם צדק. קית' לנגפורד/GettyImages, Salih Zeki Sayar

לנגפורד צייץ בטוויטר בשבוע שעבר: "לא הגיוני שקבוצות כמו קולוסוס יכולות להחתים שחקנים בזמן שהם לא מסוגלים לשלם להם. פיב"א חייבת להגן על שחקנים במקרים הללו. 10 חודשים תמימים של כדורסלנים אמריקאים נזרקים לפח כי הם צריכים להתעסק כל היום בבולשיט. עלינו להקים איגוד. למזלי, אני שיחקתי לאורך הקריירה בקבוצות מספיק אחראיות ששילמו בזמן, אבל אם אנחנו לא נדאג לחברינו, מי כן?".

לנגפורד אף העניק היום ראיון נרחב ל"גאזטה דלו ספורט" האיטלקי ושטח את משנתו באשר לרעיון שצץ במוחו. "במהלך הקיץ קראתי ושמעתי על יותר מדי מקרים כמו של אח שלח, והרגשתי שהייתי חייב לדבר זה. דיברתי כבר עם כמה שחקנים לגבי הקמה של איגוד. שחקנים כמוני עם שם מוכר ביבשת יכולים להשפיע יותר ולעזור לשחקנים שמשחקים בקבוצות קטנות יותר. עכשיו יצרנו קשר כבר עם בילי האנטר (נשיא איגוד השחקנים ב-NBA, א.ג), ניפגש איתו, נחליף אינפורמציה ונגיע למוסדות פיב"א עם מסמך קונקרטי. בפיב"א צריכים להתחיל להתכונן".

לנגפורד (1.93, 30) החל את הקריירה האירופית שלו בעונת 2006-2007 במדי קרמונה בליגה האיטלקית השנייה, וטיפס אט אט לפסגת הכדורסל האירופי. הוא שיחק בביילה ובוירטוס בולוניה האיטלקיות, ומשם עבר לחימקי מוסקבה הרוסית. בעונת 2011-2012 הצטרף למכבי תל אביב והפך עד מהרה לבורג חשוב אצל הצהובים, אך עזב מיד בתום העונה בעקבות הצעה מפתה של מילאנו האיטלקית לשנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully