וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת טורקיה: "לנקוט בצעדים קיצוניים נגד המתפרעים"

טורקיה סוערת אחרי המהומה בדרבי בין בשיקטאש לגלאטסראיי. בולנט ארינץ', סגן ראש הממשלה: "הייתה פרובוקציה מתוכננת"

אוהדי בשיקטאש פורצים למגרש במהלך הדרבי מול גלאטסראיי. רויטרס
ככה זה נראה מקרוב/רויטרס

הדרבי של איסטנבול, בין בשיקטאש לגלאטסראיי, הוא תמיד דרבי חם, אך אמש (ראשון) הגבולות נחצו כשהמשחק בין השתיים פוצץ בתוספת הזמן בשל התפרעות המונית של אוהדי בשיקטאש, במהלכה נעצרו 67 בני אדם, מתוכם 12 ילדים.

בתוספת הזמן של המשחק, אוהדי בשיקטאש פרצו למגרש והחלו לזרוק כיסאות ולהתפרע על כר הדשא, בתגובה להתנהגותו של קשר גלאטסראיי פיליפה מלו. הברזילאי הקניט את האוהדים אחרי שהורחק ואלו מצידם לא נשארו חייבים. השופט בתגובה החליט להפסיק את המשחק, בו הוליכה גלא 1:2 מצמד של דידייה דרוגבה.

לאחר המשחק, דרוגבה לא נבהל מהאלימות ושלח עוד עקיצה לעבר היריבה, כשהעלה תמונה שלו עם אוהדי הקבוצה לאינסגרם וכתב: "המשימה הושלמה, אני והחברים שלי לקבוצה גאים למרות המהומה, גלאטסראיי הוכיחה שיש לה לב של אריה. לבשיקטאש אין את זה, והוכחנו את זה במשחק".

אוהדי בשיקטאש פורצים למגרש במהלך הדרבי מול גלאטסראיי. רויטרס
מאיפה להם הכיסאות? אוהדי בשיקטאש פורצים למגרש/רויטרס

צפו בבלגן בדרבי:

"קבוצה של כ-100-150 אוהדי בשיקטש יצרו מתיחות במהלך המשחק ובדקות הסיום פרצה לתחומי המגרש כדי להגיב כביכול על פרובוקציה נגדם", צוטט ב"הורייט" אוהד בשיקטש שנכח במשחק, "האירועים במשחק הובילו לזה, לא חשבנו שמה שקרה שם זה אמיתי. כמו תמיד, אנחנו נגעלים מהשפוטים, אין מה לעשות, אפשר לקפוץ למגרש אז קופצים".

"אוהדי בשיקטש שברו כיסאות והיכו את השוטרים", תיארו באתר todayszaman.com את האירועים האלימים, "אוהדי בשיקטש קראו "כולם בטקסים, כולם מתנגדים".

בשיקטאש הגיעה למשחק הזה מהמקום הראשון עם מאזן מושלם וגם הובילה בזכות שער מוקדם של הוגו אלמיידה, אבל דידייה דרוגבה הפך עם צמד. למרות שהמשחק לא הגיע לסיומו, התוצאה הזו כנראה תיחשב כתוצאת סיום ובשיקטאש צפויה לספוג עונש כבד מאוד.

אוהדי בשיקטאש פורצים למגרש במהלך הדרבי מול גלאטסראיי. רויטרס
ההתפרעות בעיצומה/רויטרס

האירועים הללו הגיעו גם לדרגים הפוליטיים הכי גבוהים. סגן ראש הממשלה, בולנט ארינץ', גינה את האירועים האלימים, ואמר: "התקריות שהיו במשחק חמורות ומכוערות מאוד. יש לנקוט בצעדים קיצוניים כדי למנוע מתקרית כזו לחזור שוב".

כמו כן, ארינץ' קרא לרשויות למצוא ולהעניש את האנשים שגרמו לתקרית הזו וגם הבהיר כי זה האקט הזה היה מתוכנן ולא מקרי: "זה נראה ש-3,000 עד 5,000 אנשים התכוננו לפרובוקציה הזו והסתננו לאצטדיון או שהם הורשו להיכנס פנימה

בשיקטש לא הגיבה באתר הרשמי של המועדון לאירועים, והם תוארו בלקוניות: "המשחק נגד גלאטסראיי הופסק על ידי השופט בתוספת הזמן. הנהלת המועדון תגיב לאירועים בהמשך היום".

עוד סרטון מהמהומה:

אוהדי בשיקטאש פורצים למגרש במהלך הדרבי מול גלאטסראיי. רויטרס
אוהדי בשיקטאש פורצים למגרש במהלך הדרבי מול גלאטסראיי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully