וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה-מכבי ת"א: אלברמן תורגל, יצחקי על הספסל

הקשר יעלה במקום מיטרוביץ', התלבטות בין זיו לבן הרוש (ב', 21:00, ע' 1). אצל הירוקים, יתרון לאנדלובו בהרכב על תורג'מן

צילום: קובי אליהו, עריכת וידאו: טל רזניק
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* זה יהיה מפגש הליגה ה-138 בין מכבי חיפה למכבי תל אביב. מכבי חיפה ניצחה 47 פעמים, מכבי תל אביב ניצחה 49 פעמים (כולל אחד טכני, ב-2000/01) ו-41 משחקים הסתיימו בתיקו.

* מכבי חיפה אירחה 67 משחקים, וכמארחת ניצחה 30 פעמים. מכבי תל אביב ניצחה בחוץ 18 משחקים ועוד 19 הסתיימו בתיקו.

* הפרש השערים הכללי בין שתי הקבוצות מאוזן: 184-184.

* כשחיפה מארחת, הפרש השערים הוא 79-113 לטובתה.

* בכל אחת משש השנים האחרונות מכבי חיפה ניצחה את המשחק הראשון בו אירחה את מכבי תל אביב.

* ניצחון החוץ האחרון של מכבי תל אביב על מכבי חיפה היה במאי 2004, במחזור האחרון של העונה. כובש השער היחיד במשחק: לירן כהן.

* יניב קטן הוא השחקן הפעיל שכבש הכי הרבה שערים לזכות מכבי חיפה נגד מכבי תל אביב: 6 שערים.

* לא רק שלמכבי תל אביב מאזן מושלם עם רועי ריינשרייבר כשופט, (3 מ-3), היא גם מחזיקה בממוצע כיבושים של 2.66 למשחק איתו.

נתונים: אתר דריבליסט

יניב קטן שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
שיאן השערים הפעיל של הירוקים מול מכבי תל אביב. יניב קטן/אדריאן הרבשטיין

מפתחות והכנות - מכבי חיפה

מכבי חיפה תצא למשחק הקרוב אחרי האכזבה ממשחק הליגה האירופית וההפסד לאלקמאר. בינתיים נראה שהסכסוך בין המועדון לאייל גולסה הגיע לסיומו אחרי שהמועדון הודיע הבוקר (ראשון) שהתקיימה פגישה בין נשיא המועדון יעקב שחר לבין גולסה וסוכנו דדה חדד. על פי ההודעה, בפגישה הושגו הבנות, והקשר יחתום בימים הקרובים וישוב עוד היום לאימונים.

לקראת המשחק אמר אריק בנאדו לוואלה! ספורט: "צריך להפריד בין הליגה האירופית לליגה הישראלית. הליגה זה הלחם שלנו. המפגשים נגד מכבי תל אביב תמיד היו מפגשים מעניינים ומרתקים. מכבי תל אביב היא האלופה, אחת היריבות שלנו בדרך לאליפות, קבוצה טובה, קבוצה מאומנת ויהיה קרב מעניין. יש לנו מספיק זמן לשכוח מההפסד נגד אלקמאר ולהתרכז במשחק הזה. המשחק הזה חשוב מאוד בגלל שאיבדנו נקודות במחזור הקודם".

דינו אנדלובו שחקן מכבי חיפה חוגג שער. קובי אליהו
נגד אלקמאר הוא נכנס כמחליף, הפעם הוא יפתח? אנדלובו/קובי אליהו

במהלך אסיפת הקבוצה דיבר בנאדו עם השחקנים ואמר: "זו קבוצה מסוכנת ומאורגנת מאוד. הם משחקים קרוב אחד לשני. צריך להיזהר ביציאות להתקפה". טאלב טואטחה לא יהיה בסגל מכיוון שהוא פצוע ומי שימשיך להחליף אותו בצד שמאל של ההגנה הוא שמואל שיימן. ההתלבטות העיקרית של בנאדו היא בין דינו אנדלובו לאלון תורג'מן, כשנכון לעכשיו הסיכויים של אנדלובו גבוהים יותר לפתוח, אך עדיין לא התקבלה החלטה.

שחקנים בקבוצה התייחסו לדברים שאמר נשיא המועדון יעקב שחר באימון אתמול. כזכור, בין היתר אמר שחר לשחקנים: "מישהו פה יכול להגיד לי שנתתם 100 אחוז בשני המשחקים האחרונים? אם כן, אז אנחנו לא מספיק טובים. לא רוצה שיתחיל פה כדור שלג כמו בעונה שעברה". אחד השחקנים אמר: "אפשר להבין את יענקל'ה, כל שחקן שהיה על הספסל או במגרש ירד לחדר ההלבשה עם הרגשה רעה. אסור לצאת מהמשחק הזה עם אותה הרגשה כי אז הקבוצה תיכנס לפאניקה. אני בטוח שרוב השחקנים שכחו מההפסד ויודעים את ההשלכות של כל תוצאה במשחק הזה".

מאמן מכבי חיפה, אריק בנאדו. אדריאן הרבשטיין
חושש מהיציאות להתקפה. אריק בנאדו/אדריאן הרבשטיין

מפתחות והכנות - מכבי תל אביב

אחרי שני ניצחונות בשני המחזורים הראשונים, ינסו הצהובים לשמור על מאזן מושלם ולנצח במגרש בו לא ניצחו כבר עשר שנים. עוד לפני אימון הערב קיימה הקבוצה מסיבת עיתונאים בנוכחות פאולו סוזה ומהראן ראדי לקראת ההתמודדות המסקרנת. סוזה היה נראה מכונס בעצמו אולי כתוצאה מהמשחק בליגה האירופית מול אפואל ניקוסיה, ושיגר בעיקר קלישאות: "אני תמיד מכבד את היריבות שלנו. המנטליות של מכבי תל אביב היא לנצח בכל משחק. אנחנו מקווים לעשות את העבודה שלנו. עד עכשיו המצב שלנו בסדר ואנחנו מגיעים במצב טוב להגיע כדי לנצח. המנטליות דומה לזו מהמשחק נגד אפואל ניקוסיה. אני נותן הרבה כבוד ליריבות, בטח כשמדובר במכבי חיפה. היא פתחה את העונה טוב באירופה כמונו, אנחנו מצפים שיהיה משחק קשה ואנחנו צריכים לשחק טוב כדי לנצח. היתרונות שלנו הם להיות עצמנו. מכבי תל אביב רוצה לנצח בכל משחק".

מהראן ראדי התייחס לריבוי השחקנים בקישור, ואמר: "אנחנו שחקנים מקצוענים, יש סגל רחב. אנחנו קבוצה אלופה שרוצה להשתדרג ולהתקדם. הגיעו שחקנים חדשים ואנחנו צריכים לחיות גם עם סיטואציות כאלה. גם בשנה שעברה היו שחקני הרכב ולא הייתי בטוח במאה אחוז שאני פותח בהרכב. זה לא משנה מי נמצא פה ומה השם שלו. למאמן יש סגל רחב והוא צריך לבחור את ה-11 שמתאימים למשחק שלנו".

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
מתכנן שינויים נרחבים. פאולו סוזה/קובי אליהו

על העובדה שמכבי תל אביב לא ניצחה מאז 2004 בקרית אליעזר: "אני לא חושב שיש מחסום לנצח בקרית אליעזר. אין משהו שמפריע פסיכולוגית, זה חלק מהמשחק ואנחנו מנסים ללמוד מהטעויות שלנו. אולי מנטלית אם ננצח זה יכול לתת פוש להמשך, אבל גם בשנה שעברה אני זוכר שאחרי המחזור הרביעי עם יכולת טובה הפסדנו לבאר שבע ואז התחילו דיבורים על לחץ. אנחנו נמצאים בעמדה טובה היום, וזה לא אומר כלום על המשך העונה. אנחנו מתמודדים מול קבוצה שמוכיחה את עצמה כאחת הגדולות בארץ ולכן זה יהיה מעניין".

ראדי המשיך וציין: "אני לא אוהב להשוות בינינו לבין מכבי חיפה. יש לשתי הקבוצות סגלים טובים ורחבים, ואני מתעסק רק בנו כי אנחנו צריכים להוכיח שאנחנו הכי טובים. לא שמעתי שחקנים שמדברים על ניצחון אחרי הרבה זמן. מסתכלים על זה כמו על כל משחק אחר בליגה. אנחנו רוצים לצבור נקודות בלי קשר ליריבה שעומדת מולנו. הסטטיסטיקות וההיסטוריה לא חשובים לנו. המאמן איתנו כל הזמן מחייך וחיובי, אנחנו תמיד רואים את החיוך שלו".

המגן הספרדי מאנה, שנפצע בברכו במשחק הליגה האירופית נגד אפואל ניקוסיה ביום חמישי, אינו כשיר ולא יעמוד לרשותו של המאמן. יואב זיו או עומרי בן הרוש מועמדים לפתוח בעמדת המגן השמאלי, כאשר נכון לעכשיו נראה כי לזיו יש עדיפות אחרי שלא נכלל בסגל בשלושת המשחקים האחרונים.

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב, מהראן ראדי. קובי אליהו
"לא שמעתי שחקנים שמדברים על ניצחון אחרי הרבה זמן בקרית אליעזר". מהראן ראדי עם סוזה/קובי אליהו

שינוי נוסף הוא הצבתו של גל אלברמן שלא שותף נגד אפואל ניקוסיה בשבוע שעבר בעמדת הקשר האחורי על חשבון ניקולה מיטרוביץ' שיירד לספסל. ברק יצחקי, שהחמיץ את הפנדל המכריע מול הקפריסאים לא תורגל. מי שיישארו מחוץ לסגל לצידם של מאנה וריף פרץ הפצועים הם עומרי אלטמן ומשה לוגסי. הבעלים מיטש גולדהאר שהגיע ארצה בערב המשחק נגד ניקוסיה, יהיה ככל הנראה נוכח גם מחר בחיפה. כ-1,800 אוהדים צהובים צפויים ללוות את הקבוצה לקרית אליעזר, כאשר מהנהלת מכבי חיפה נמסר שאוהד תל אביבי שייתפס באחד מהיציעים של אוהדי חיפה, יורחק מתחומי האצטדיון וכספו לא יוחזר לו.

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי. ברני ארדוב
הרבה מונח על הכתפיים שלו. ערן זהבי/ברני ארדוב

מפתחות והכנות

שמעון אבוחצירא (מכבי חיפה)

בחיפה מדברים בשבועות האחרונים על חוסר מחץ בהתקפה שהורגש מאוד במשחק ההפסד לאלקמאר, אבל שמעון אבוחצירא שממשיך לקבל את הקרדיט ב-11 של אריק בנאדו יכול להוכיח שהביקורות היו מוקדמות מדי. כדי להשיג ניצחון יוקרתי, החלוץ שהגיע מעירוני קרית שמונה חייב להגיע מרוכז ובעיקר להיות מעורב יותר במשחק ההתקפה של הירוקים.

ערן זהבי (מכבי תל אביב)

הסברה אומרת שערן זהבי הוא שחקן של משחקים גדולים ומול מכבי חיפה זו ההזדמנות שלו להוכיח את זה. אחרי האכזבה בליגה האירופאית ולאור חוסר היציבות של חלק מהשחקנים סביבו - מכבי תל אביב חייבת את הקשר שלה בשיאו ברגע האמת.

הרכבים משוערים

מכבי חיפה: בויאן שראנוב, אייל משומר, אדין צוצאליץ', דקל קינן, שמואל שיימן, גוסטבו בוקולי, יניב קטן, רובן ראיוס, חן עזרא, דינו אנדלובו (אלון תורג'מן), שמעון אבוחצירא.

מכבי תל אביב: חואן פאבלו, שרן ייני, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, יואב זיו (עומרי בן הרוש), גל אלברמן, מהראן ראדי, ערן זהבי, דור מיכה, טל בן חיים, ראדה פריצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully