וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבות לדאגה: שלום תקווה על בית"ר ירושלים

21.9.2013 / 23:40

החלק ההתקפי עדיין לא עובד, התיאום רחוק מלהיות מושלם, ולא ברור כמה סבלנות תהיה לקהל. שלום תקווה על הבעיות של בית"ר ירושלים, והתרומה האמיתית של אליניב ברדה לבאר שבע

one

בית"ר ירושלים הפגינה היום (שבת) הרבה תשוקה ונחישות, פתחה את המשחק בהתלהבות גדולה ורצון, השחקנים שלה הפעילו לחץ על הפועל חיפה ונראו טוב יותר, הקהל עודד ותמך, אבל ככל שחלפו להן הדקות – כשההתלהבות והנחישות דעכו - התגלו הבעיות המקצועיות: הקבוצה מוגבלת בחלק ההתקפי.

החלק הקדמי של בית"ר נראה מסורבל ומוגבל. התיאום בין השחקנים בהנעת הכדור היה לא מספק. יכולנו לראות שבכל פעם שבית"ר השיגה את הכדור במרכז השדה ויצאה קדימה, היא נראתה חסרת אונים. ברוב המחצית הראשונה, כשהשחקנים שלה לא הצליחו לספק את הכדור החכם שיפרוץ את ההגנה, נעשו יותר מדי ניסיונות להגביה למרכז הרחבה. הבעיה הייתה שלבית"ר אין שחקנים גבוהים עם משחק ראש יוצא דופן. ההתעקשות להגביה את הכדורים הביאה למשחק חסר יעילות, ולכן חסר הזדמנויות.

סינטאיהו סלליך שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
בית"ר החדשה צריכה זמן. הקהל ייתן לה אותו? סלליך/ברני ארדוב

בפתיחת המחצית השנייה, כשאלי כהן זיהה ששחקניו מתקשים, הוא עשה חילוף כפול, כשהכניס את אצילי ובנגורה. הוא השאיר את אייסקרים במרכז השדה, כדי למנוע התקפה מתפרצת שתגמור את המשחק, ובאמת, אחרי שהמאמן שלח לשדה שני שחקנים התקפיים - בית"ר הצליחה להיראות מעט טוב יותר. עם זאת, גם כשהיו לה הרבה שחקנים בחלק הקדמי, אפשר היה לראות עד כמה היא לא מאורגנת במשחק הצירופים שלה בהתקפה. לא במקרה את ההזדמנות היחידה הטובה שלה היא השיגה ממצב נייח.

אין ספק, כשאתה שולט לחלוטין במגרש ותוקף עם הרבה שחקנים ועדיין לא מצליח לייצר הזדמנויות ולהביא את היכולת בחלק ההתקפי - אתה בבעיה. זה התבטא גם ביכולת של סלליך, שהתקשה להשפיע על המשחק. נדמה שעדיף היה להעביר אותו לכנף שמאל, ולהרוויח את הכניסות שלו פנימה עם הרגל החזקה. ראינו היום כמה הוא התקשה בחדירות שלו בכנף ימין.

בית"ר תהיה חייבת לתת מענה למגבלות שלה בחלק ההתקפי. מלבד לעובדה שגולים מנצחים משחקים, גולים נותנים ביטחון. גולים מדליקים את הקבוצה. בית"ר הביאה הרבה שחקנים חדשים, ואין ספק שייקח לה הרבה זמן עד שתאזן את השורות. יכולנו לראות את התמיכה היוצאת דופן של הקהל והאוהדים, כשגם בפיגור הגיבו בתמיכה גדולה, אבל השאלה היא כמה סבלנות תהיה להם, כמה זמן יהיה לשחקנים שקט ותמיכה. לדעתי עם עוד שחקן או שניים חכמים יותר טובים בחלק ההתקפי, יהיה לבית"ר מה לומר השנה. מנגד, עד שההתקפה לא תתחיל לעבוד בצורה יעילה, יש סיבות לדאגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דריו פרננדס שחקן הפועל חיפה. ברני ארדוב
אין ממה להיות גאים. חיפה ופרננדס/ברני ארדוב

הפועל חיפה: שלוש נקודות, בלי יכולת

בצד השני, הפועל חיפה הגיעה למשחק במטרה אחת: להפריע לבית"ר ולנסות לגנוב שער. לא ראינו ממנה כדורגל מרשים, לא ראינו יכולת. היא פשוט התגוננה, ירדה לאחור, והסתפקה בהבקעת שער. היא אומנם זכתה בשלוש נקודות, שיעניקו לה ביטחון ומציבות אותה למעלה, אבל הדרך שבה היא ביטלה את עצמה עוד עלולה לפגוע בה. גם במשחק חוץ קשה מול בית"ר, אפשר לצפות לראות ממנה קצת יותר.

אליניב ברדה שחקן הפועל באר שבע. אדריאן הרבשטיין
נותן שקט, ביטחון, אמונה ותקווה. ברדה/אדריאן הרבשטיין

הפועל באר שבע: ההשפעה של ברדה

בכל שנה הפועל באר שבע מתחילה את העונה עם הרבה יומרות וציפיות. גם השנה היא באה עם הרבה שאיפות, אבל הפעם זה גם בא לידי ביטוי על המגרש, עם שלושה ניצחונות בשלושה משחקים. אנחנו רואים שלא רק היכולת של הקבוצה שונה, אלא גם האווירה. הכוח שיש לקבוצה הוא לא רק בכישרון של החלק הקדמי, אלא בעיקר באמונה.

ההשפעה החיובית של אליניב ברדה ניכרת. מלבד ליכולת טכנית, נראה שברדה גם משפיע מבחינה חברתית. גם נותן ביטחון על המגרש, אבל בעיקר נותן תקווה לשחקנים, משפיע לחיוב על חדר הלבשה, ונותן את התחושה שיש שינוי. לבאר שבע יש הרבה שחקנים טובים, בין השאר בוזגלו ודג'אני, אבל לצד יכולת, חשוב שיש לה שחקנים בעלי ניסיון כמו ברדה. הוא יוכל להרגיע ברגעי משבר, ולתת כוח לקבוצה בזמנים פחות טובים. וזה עשוי להיות השינוי המכריע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully