וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותו דבר, רק קצת פחות טוב

19.9.2013 / 23:28

מכבי תל אביב מציגה את כל הפרמטרים שהביאו לה אליפות, אבל בינתיים חסרה את רמת הביצוע מהעונה שעברה. שלום תקווה מסכם את התיקו של הצהובים נגד אפואל ניקוסיה ושם אצבע על בעיית המגנים

כבר מתחילת המשחק הערב בין מכבי תל אביב לאפואל ניקוסיה בליגה האירופית, יכולנו לראות את הפערים בין שתי הקבוצות. מכבי שלטה לאורך כל המשחק, החזיקה הרבה יותר בכדור ומנעה מהיריבה שלה אפשרות להפתיע כמעט ללא קושי. יחד עם זאת, למרות השליטה של הצהובים, הם לא הצליחו לפרוץ את המערך המסודר של הקפריסאים, הרבה בגלל משחק שבלוני, לא מפתיע וחסר מחץ – בעיקר במחצית הראשונה.

שחקן מכבי תל אביב, ראדה פריצה. ניב אהרונסון
משחק שבלוני ולא מפתיע. פריצה מתוסכל/ניב אהרונסון

המשחק הערב הראה שמכבי תל אביב מתקשה לשחק מול קבוצה שמסתגרת ושעומדת נכון מבחינה טקטית ואחת מנקודות המפתח מצויות דווקא בחלק האחורי של האלופה. למכבי יש יכולת בחלק ההתקפי, אבל כשהוא נסגר היטב, לא רואים מספיק עזרה מהחלק האחורי. כשערן זהבי ומהראן ראדי מתקשים לפצח את הקישור ולהוות איום, הקבוצה מאוד חסרה את העזרה של המגנים באגפים.

למרות היכולת הטכנית הטובה שלו, יכולנו לראות שבמשך 43 הדקות בהן הוא שיחק, מאנה לא תרם שום עזרה לחלק הקדמי, לא סיפק כניסה מסוכנת לרחבה או הגבהה שיצרה הזדמנות גדולה. דבר דומה אפשר לומר גם על האגף השני בו שיחק שרן ייני. דווקא בגלל החיסרון הזה, אפשר היה להבין הערב את החשיבות של מגנים שיוצאים קדימה, שמסייעים להתקפה, שמאיימים על היריבה ומושכים את תשומת ליבם של השחקנים שלה גם כשהם לא נוגעים בכדור.

יכולנו לראות היום ששחקני הקו דור מיכה וטל בן חיים מקבלים את הכדור ונכנסים פנימה, אבל אף אחד לא עוקף, מגיע מאחור ומהווה אופציית מסירה. כשהחלק הקדמי שלך מתקשה, אין ספק שלשחקנים מהקו האחורי יש השפעה. מכבי תל אביב מאוד חסרה את היכולת הזו באגפים הערב.

שחקן מכבי תל אביב, טל בן חיים, מול שחקן אפואל ניקוסיה, סטאטיס אלונפטיס. ברני ארדוב
לא קיבל מספיק עזרה באגף. בן חיים/ברני ארדוב

אני חושב שכבר במחצית הראשונה היה מקום לבצע שינויים פנימיים. מתחילת המשחק אפשר היה לראות שמכבי מתקשה לפרוץ את המערך הקפריסאי ומציגה משחק שבלוני. במצב כזה נכון היה להחליף צדדים בין מיכה לבן חיים, לרענן, לשנות. לאורך יותר מדי דקות המשחק של הצהובים לא היה טוב היום. במחצית השנייה מכבי איימה יותר, אבל עדיין לא הפעילה את מלוא הכוח שלה.

נקודה נוספת: לאור העובדה שדור מיכה וניקולה מיטרוביץ' פתחו לראשונה העונה אחרי תקופה ארוכה כשחקני ספסל, החילופים היו צריכים להיות שלהם, אך שניהם סיימו לבסוף 90 דקות. זה פגע ביכולת של הקבוצה מכיוון שבדקה ה-70 מיכה כבר התקשה בפעולות פשוטות וראינו את העייפות גם אצל מיטרוביץ'. לדעתי אלו החילופים שהיו מתבקשים ב-25 הדקות האחרונות כדי להוסיף כוח.

בסך הכול מכבי הייתה טובה יותר והיא בהחלט הוכיחה שהיא קבוצה טובה ומגובשת, עם שחקנים טובים. ופה מגיע ה-אבל. הלחץ המפורסם מהעונה שעברה הוא לא אותו לחץ. מכבי הייתה לוחצת גבוה מאוד, חוטפת כדורים באזורים המסוכנים ויודעת להפוך אותם להזדמנויות ולשערים. אותו דבר לגבי אלמנטים אחרים. הצהובים מניעים את הכדור, אבל לא מספיק טוב. הם לוחצים את היריבה, אבל לא מספיק טוב. הם עושים את הדברים באותה צורה כמו בשנה שעברה, אבל במידה פחות טובה. כל הפרמטרים שהביאו אליפות עדיין קיימים, אבל מה שחסרה היא אותה רמת ביצוע.

שחקן מכבי תל אביב, דור מיכה. אדריאן הרבשטיין
התעייף בדקה ה-70. דור מיכה/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully