וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: קרואטיה וליטא עלו לחצי הגמר

הקרואטים הדיחו את אוקראינה עם 72:84 ויפגשו את ליטא שגברה על איטליה 77:81. סלובניה הבטיחה כרטיס לאליפות העולם

יממה לאחר שספרד וצרפת החזקות עלו כצפוי לחצי גמר יורובאסקט 2013, הבטיח לעצמן גם קרואטיה וליטא את המקום בין ארבע האחרונות. קרואטיה העפילה למעמד לראשונה מאז 1995, אחרי שניצחה 72:84 את אוקראינה המפתיעה. בהמשך הערב ליטא גברה על איטליה בקרב ענק שהסתיים ב-77:81 ותפגוש את הקרואטים בחצי הגמר.

נבחרת סלובניה הודחה אמש (רביעי) מהיורובאסקט אחרי הפסד מאכזב לצרפת החזקה אבל אוהדי הנבחרת הזו יכולים להיות מרוצים מאוד אחרי שהיום הביסו הסלובנים 74:92 את סרביה והבטיחו את הכרטיס לאליפות העולם שתיערך בספרד בקיץ הבא. לסרביה תהיה הזדמנות אחרונה לסיים במקום השביעי ולהעפיל גם היא לאליפות אם תנצח במשחק האחרון שלה בטורניר.

שחקן נבחרת קרואטיה אנטה טומיץ'. AP
הצגה בדרך לחצי הגמר. טומיץ'/AP

קרואטיה - אוקראינה 72:84

הנבחרת של מייק פראטלו הגיעה רחוק יותר מכפי שחלמה, שוב הוכיחה שאי אפשר יותר להכליל אותה בין נמושות אירופה, אך הפעם היא פשוט לא היתה יכולה לנבחרת עדיפה עליה, שהצליחה סוף סוף להגיע לחצי הגמר, לראשונה מאז 1995 (!). אוקראינה הייתה אגרסיבית בפתיחה ורצה ל-4:12, אבל קרואטיה לא נבהלה ובעזרת סימון הפכה ל-16:17. על הפרקט התפתח משחק נדנדה והרבע הראשון נגמר בשוויון 22:22. אלא שהאידליה של האוקראינים לא החזיקה הרבה זמן, וברבע השני טסה קרואטיה ל-6:26 עם הצגה של טומיץ' וסאריץ' ואל המחצית הגיעו נבחרתו של רפשה ביתרון 35:51.

אוקראינה כמו אוקראינה לא ויתרה, ועם רבע שלישי טוב של ג'טר כבר צימקה ל-9 בלבד. הקרואטים הקשיחו מאוד את ההגנה, בעיקר על ג'טר, אוקראינה נתקעה על 11 נקודות בלבד ברבע האחרון, קרונוסלב סימון המשיך לקחת על עצמו את האחריות ודקה לסיום העלה את נבחרתו ל-12 הפרש, והבטיח את הניצחון. סימון סיים ערב מוצלח עם 23 נקודות (5 מ-8 לשלוש), בויאן בוגדנוביץ' תרם 14 ודמיר מרקוטה קלע 12. את אוקראינה הוליך פו ג'טר עם 19 (6 מ-7 לשתיים, 1 מ-7 לשלוש) והוסיף גם 6 אסיסטים ו-6 ריבאונדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שברו רצף של 18 שנים. סימון עובר את אוקראינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליטא - איטליה 77:81

הליטאים הגיעו אחרי שלושה ניצחונות רצופים, אחד מהם מרשים במיוחד על צרפת (62:76), ולמרות שלאורך הטורניר לא הרשימה במשחק ההתקפה - הליטאים מדורגים רק במקום ה-14 מתוך 20 הנבחרות בירובאסקט בממוצע נקודות למשחק עם 72.4 נקודות - הפעם הם מצאו את הסל. האיטלקים, שפתחו את האליפות עם חמישה ניצחונות רצופים, הפסידו בשניים משלושת משחקיה האחרונים (מול קרואטיה וסלובניה), אבל התאוששו במשחק האחרון והשיגו ניצחון יוקרתי על אלופת אירופה מספרד. בשונה מליטא, איטליה דורגה רביעית באליפות עם 77.8 נקודות למשחק, אבל הפעם זה לא הספיק.

הפתיחה הייתה של ליטא, שרצה ל-8:16 בזכות יכולת טובה של דאריוס לברינוביץ' ושליטה בריבאונד. האיטלקים התקשו מול הגנת הליטאים ופיגרו בתום הרבע הראשון 22:17. ברבע השני מרקו בלינלי פרח בשורות האזורי, והאיטלקים צימקו עד ל-40:39 במחצית. ברבע השלישי ההגנות התהדקו, המשחק הפך אגרסיבי ושתי הנבחרות הירבו להחטיא. לואיג'י דאוטמה ואלסנדרו ג'נטילה החזיקו את היתרון האיטלקי, שעמד על 57:58 בתום הרבע השלישי. ליטא פתחה את הרבע האחרון בריצת 0:6, דקות טובות של יונאס מאצ'יוליס הובילו ליתרון 11 לזכות הליטאים כשעל השעון 04:55 דקות לסיום, והאיטלקים נקלעו לבור ממנו לא הצליחו לצאת. ליטא שמרה על יתרונה עד לסיום, ניצחה 77:81 ועלתה לחצי גמר היורובאסקט. איטליה, ששיחקה כדורסל מצוין והרשימה מאוד לאורך הטורניר, תיאבק עם אוקראינה במשחקי הדירוג. מנטס קלנייטיס (17 נקודות ו-7 ריבאונדים) ורנאלדס סייבוטיס הוליכו את ליטא עם 17 נקודות כל אחד. מרקו בלינלי הצטיין באיטליה עם 22 נקודות ואלסנדרו ג'נטילה הוסיף 15.

שחקני נבחרת ליטא. AP
מצאו את הסל ואת הכרטיס לחצי הגמר. ליטא/AP

סלובניה - סרביה 74:92

פחות מיממה עברה מההדחה של הסלובנים על ידי צרפת ברבע הגמר, אבל הנבחרת הזו יכולה להיות בהחלט מרוצה מההופעה שלה בקמפיין הזה ובעיקר מהבטחת המקום באליפות העולם שתיערך בקיץ הבא בספרד.

הסלובנים פתחו את המשחק חזק עם ריצת 4:28 ולא הותירו סיכוי לסרבים, שנחלו תבוסה מהדהדת אתמול ברבע הגמר שלהם מול ספרד החזקה. זוראן דראגיץ' היה הפעם השחקן המצטיין במשחק הזה עם 23 נקודות ו-9 ריבאונדים. גוראן דראגיץ', אחיו של זוראן הסתפק ב-15 נקודות. ננאד קראסטיץ' בלט אצל הסרבים עם 16 נקודות. מעבר לההעפלה למונדובאסקט, הניצחון של הסלובנים הבטיח להם גם כרטיס אוטומטי ליורובאסקט הבא באוקראינה ב-2015.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מודים לקהל הנפלא שלהם. שחקני סלובניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully