וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וורת'י: "בריאנט הוא חייזר, אך הוא כבר לא ישלוט"

כוכב העבר של הלייקרס פסימי לקראת חזרת הכוכב: "האתגר שלו יהיה לקחת צעד אחורה". ומה דעתו על דווייט הווארד?

ישנם לא מעט אנשים בלוס אנג'לס שמנסים לנתח האם קובי בריאנט יהיה כשיר לפתיחת העונה של הלייקרס. בריאנט עצמו טען כי קצב ההחלמה שלו מהפציעה הקשה בגיד אכילס מהיר ממה שצפו, והוא צפוי להיות מוכן לשחק בערב הפתיחה של קבוצתו. אלא שעם כל הכבוד למומחים ולבריאנט עצמו, יש שאלה גדולה יותר, והיא לא אם "הממבה השחורה" יצליח לחזור בזמן, אלא כיצד הוא יחזור. מי שניסה לענות על השאלה הזו הוא כוכב לייקרס המחזיק בשלוש טבעות אליפות ונכלל ברשימת 50 הגדולים בתולדות ה-NBA, ג'יימס וורת'י.

שחקני לוס אנג'לס לייקרס, מאחורה קובי בריאנט. רויטרס
האם הוא יצליח לתת לאחרים לפרוח? בריאנט, מאחורי הספסל של הלייקרס/רויטרס

הכוכב המזדקן ששיחק עם מג'יק ג'ונסון, קארים עבדול ג'באר והרבה אחרים העניק ראיון למארק מדינה באתר Inside the Lakers, ונשאל מיד האם לדעתו יצליח בריאנט לחזור בזמן. "לאורך כל העונה שעברה רק קיוויתי שהוא יצליח להמשיך ככה בלי להיפצע. קובי הוא לא בן אדם, הוא חייזר. אני חושב שכשהוא יחזור לשחק, הוא ישחק טוב, אבל צריך עוד להמתין ולראות".

"לא דיברתי עם מאמן הכושר, או אם כל אחד אחר, אבל הדעה האישית שלי היא שקובי לא צריך למהר לחזור. אם הוא מרגיש משהו בגיד אכילס, הוא צריך לקחת את הזמן ולתת לחבר'ה אחרים להתפתח. זה מה שהם צריכים. אני יודע שהוא חוזר באופן הדרגתי לאימונים, אבל אני לא חושב שהוא קרוב למשחק מלא או ליכולות הקודמות שלו".

ג'יימס וורת'י לוס אנג'לס לייקרס 1987. Scott Halleran, GettyImages
לא רואה את בריאנט חוזר לשלוט כמו פעם. וורת'י/GettyImages, Scott Halleran

כשנשאל מה לדעתו צריך בריאנט צריך לקחת בחשבון העונה, אמר וורת'י: "אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור קובי העונה יהיה לקחת צעד אחורה. הוא בליגה כבר 17 עונות, יש לו הרבה מיילים על הגוף והיו לו הרבה פציעות. האם הוא יצליח למצוא את יכולת המשחק שתאפשר לאחרים לפרוח? ככה, כשהם יצטרכו אותו הוא יהיה אפקטיבי מאוד, כמו מג'יק ג'ונסון או לארי בירד בסיום הקריירה שלהם. אני לא רואה אותו שולט במשחק יותר או קולע 30 נקודות במשך חמישה משחקים במהלך העונה. אני פשוט לא רואה את זה קורה. זה הולך להיות לו קשה, הוא מכיר רק דרך אחת לשחק - לשלוט".

וורת'י אף אמר כי לפי הניסיון שלו, אל לבריאנט לטפח יותר מדי ציפיות. "אני זוכר את הפעם שדומיניק ווילקינס קרע את הגיד. הוא חזר והיה די אפקטיבי למשך תקופה מסוימת. עם צ'ונסי בילאפס זה היה קשה יותר. אני לא יודע לומר יותר מדי על הפציעה הזו, לא חוויתי אותה, אבל אני לא מסוגל לדמיין ממה שיצא לי לראות ששחקן עם קריירה של 17 שנים מאחוריו יעמיד עונה כפי שהיתה לו ב-2012/13. העונה שעברה היתה פשוט מדהימה".

כדורסלן העבר דומיניק ווילקינס. Mike Powell, GettyImages
גם הוא לא התאושש מהפציעה הזו כמו שצריך. ווילקינס/GettyImages, Mike Powell

כוכב העבר אף התייחס לכל סאגת דווייט הווארד והלייקרס מהעונה שעברה: "אני לא מכיר את דווייט אישית", אמר וורת'י. "אני לא יכול לומר אם אני מחבב אותו או לא, אבל מנסיון העבר שלי, הוא לא מוכן. הוא גדול ואתלטי, הוא יכול להעמיד משחקים של 18 ו-12 בקלות, אנשים מתרשמים מכך, אבל אתה לא יכול ללכת אליו ברגעי הסיום כי הוא לא קולע עונשין".

"לג'רי ווסט היה מנהג להסתכל על החימום של שחקנים, והתחלתי לעשות זאת גם כן. דווייט היה זורק הוק-שוטים מהחצי כדי לבדר את הקהל. אני כל הזמן חשבתי - "תעבוד על זריקות העונשין שלך". אני לא חושב שהוא מסוגל להיות לברון ג'יימס, קובי בריאנט או קארים. הוא שחקן טוב ומאוד אפקטיבי בצד ההגנתי, אבל הוא לא מוכל עדיין להתמודד עם הלחץ. הרבה אנשים שמחו על ההחלטה שלו לעזוב, ועכשיו הם יכולים להתקדם".

ומה צופה וורת'י עבור הלייקרס העונה? תתפלאו, כאן הוא דווקא נשמע יותר אופטימי: "אני נלהב לקראת העונה הקרובה. אני לא צופה אליפות או הגעה לגמר המערב, אבל גם לא יהיו ציפיות ענקיות כמו בעונה שעברה, עם הווארד. אני חושב שהם יהיו בריאים יותר, יהיה להם שילוב טוב של צעירים ושחקנים עם ניסיון, ואני חושב שהם מסוגלים לתפוס את המקום החמישי במערב. הרבה אנשים אומרים שהם ייאבקו על המקום השמיני, אבל אני מעט אופטימי יותר".

דווייט הווארד, קובי בריאנט, לוס אנג'לס לייקרס. AP
לא היה מוכן, לא יהיה שחקן גדול. הווארד, יחד עם בריאנט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully