וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: צרפת, סרביה, ליטא וקרואטיה ברבע הגמר

הטריקולור חגגו על לטביה, אוקראינה הפתיעה את סרביה, ספרד התעללה בפינלנד עם 56:82, סלובניה גברה על יוון החזקה

בסוף השבוע נערכים משחקי המחזור השני של שלב הבתים השני ביורובאסקט ושלוש נבחרות מבית ה', סרביה, ליטא וצרפת, כבר הבטיחו אמש (שישי) את מקומן בשלב רבע הגמר. הליטאים הביסו את בלגיה 67:86, צרפת ניצחה במשחק מרתק את לטביה 91:102 ואילו סרביה עלתה למרות שהפסידה 82:75 לאוקראינה. היום, במפגש שפתח את יום המשחקים בבית ו', קרואטיה ניצחה 68:76 את איטליה וגם היא בשלב הבא, ספרד השיגה ניצחון קריטי כשדרסה את פינלנד 56:82 וסלובניה המשיכה להיראות מצויין כשגברה על יוון 65:73.

שחקן נבחרת צרפת טוני פארקר מול שחקן נבחרת בריטניה אוגו אדגבויה. AP
טוני פארקר וצרפת ממשיכים להוכיח שהם פייבוריטים גדולים/AP

בית ה':

ליטא - בלגיה 67:86

שמונה דקות בדיוק, זה מה שהחזיקו הבלגים האומללים, שראו איך יתרון 11:12 שלהם נמחק לחלוטין ואיך היריבה פותחת מבערים. רבע שני של 9:26 גמר את המשחק מהר ומשם ליטא טיילה כל הדרך אל הניצחון. הליטאים הפכו לנבחרת הראשונה שמבטיחה את מקומה ברבע הגמר והם נהנו מחלוקת נקודות טובה כשדונאטס מוטיונאס קולע 13 ואילו מינדאוגאס קוזמינסקאס ויונאס ואלנצ'יונאס הוסיפו 12. ג'ונתן טאבו המצוין קלע 15 למפסידים, שהודחו מהטורניר.

אוקראינה - סרביה 75:82

ניצחון ענק לאוקראינים, שמשאיר אותם בתמונת העלייה, עליה ייאבקו מול לטביה. לאחר שנוקו לסרביה שני ההפסדים מהשלב הראשון, היא ידעה שניצחון יבטיח לה מקום ברבע הגמר, אבל החבורה המפתיעה של הטורניר ידעה להתאושש מההשפלה מול לטביה בעיקר בזכות הצגה של שניים: פו ג'טר, שתפר 20 נקודות ומקסים קורניינקו, שהוסיף 21 וקטף שמונה ריבאונדים. המחצית הראשונה הייתה הפכפכה, היתרון החליף ידיים ללא הרף ואל ההפסקה ירדה אוקראינה ב-40:41. רבע שלישי של 14:22 עזר לאוקראינה לברוח ליתרון דו ספרתי ולמרות שהסרבים רדפו ורדפו, הם לא הצליחו לסגור את הפער. נמנייה בייליצ'ה (22 נקודות, עשרה ריבאונדים), ננאד קרסטיץ' (17 נק') ובויאן בוגדנוביץ' (15 נק') בלטו בסרביה, שלמרות ההפסד ובשל התוצאות האחרות בבית עלתה גם היא לרבע הגמר.

צרפת - לטביה 91:102

ניצחון גדול לשחקנים של וינסנט קולה, שהתאוששו מההפסד לליטא והבטיחו את מקומם בן שמונה הגדולות. לטביה לעומת זאת, לא מינפה את הניצחון שלה על אוקראינה וכעת היא לא תלויה בעצמה. טוני פארקר שוב הוכיח כמה הוא חשוב לנבחרת הזו עם 23 נקודות, אבל הג'וקר האמיתי היה אלכסיס אג'ינקה, שהתפוצץ עם 25 נקודות. ניקולא באטום פילרטט עם טריפל דאבל וסיים עם 19 נקודות, עשרה ריבאונדים ושישה אסיסטים ואילו בוריס דיאו הגיע ל-16 נקודות ותשעה ריבאונדים. הצרפתים טסו ל-15:31 בסיום הרבע הראשון והובילו ב-22 הבדל בתחילת המחצית השנייה, לטביה חזרה עד מינוס שבע בלבד, אבל לא יותר. משחק גדול של דאיריס ברטאנס, עם 28 נקודות, לא הספיק ללטבים.

שחקן נבחרת אוקראינה פו ג'טר חוגג עם חבריו. AP
פו ג'טר ואוקראינה מפתיעים/AP

בית ו':

קרואטיה - איטליה 68:76

שתי הנבחרות ידעו שהמנצחת תבטיח מקום ברבע הגמר ולמרות שהאיטלקים פתחו בסערה, הם נעלמו לחלוטין בהמשך וקרואטיה, בעזרת משחק הגנה מצוין, הבטיחה את המקום בין שמונה הגדולות של הטורניר. אחרי 13 וחצי דקות של כדורסל לוח התוצאות כבר הראה 11:24 לאיטליה, אבל היריבה נגסה בהפרש וקצת פחות משלוש דקות בתוך המחצית השנייה, שלשה של קרונוסלב סימון השלימה מהפך, 40:41.

מאותו רגע, הקרואטים נכנסו לטירוף ורצו 5:18 כדי לברוח לפער גדול, כאשר הרבע השלישי הסתיים ב-9:26 לזכותם. הפעם היה תורם של האיטלקים לחזור ו-2:44 לסיום התוצאה עמדה על 66:70 בלבד לקרואטיה. זה גם היה הכי קרוב שאיטליה הגיעה אליו, בעוד השחקנים של יסמין רפשה הראו אופי וניצחו את המשחק הקשה הזה. בויאן בוגדנוביץ' הוביל את קרואטיה עם 18 נקודות, סימון הוסיף 14 ורוקו אוקיץ' 13. באיטליה, לואיג'י דטומה להט עם 24 נקודות ושבעה ריבאונדים, אבל לא קיבל עזרה.

ספרד - פינלנד 56:82

אלופת אירופה שהפסידה את המשחק הראשון שלה בשלב הבתים השני מול יוון ידעה שהפסד עלול להשאיר אותה מחוץ לתמונת רבע הגמר, והיא לא לקחה שבויים. לעומתה, הפינים, שהיו הפתעת הטורניר סיום שלב הבתים הראשון למדו מהר מאוד עד כמה המאני טיים הוא שונה לחלוטין. אחרי תבוסה ב-25 הפרש לקרואטים החזקים, אלופת אירופה השתעשעה גם היא ללא בעיות מיוחדות. פינלנד עוד נתנה פייט ברבע הראשון בסיומו פיגרה רק ב-3, אבל אז החל חוסה קלדרון להפגיז מחוץ לקשת והוביל ריצת 15:24 ברבע השני של הספרדים.

11 נקודות בלבד שקלעו הפינים ברבע השלישי הטיסו את אלופת אירופה ל-26 הפרש, הפכו את המשחק לגארבג' טיים וקבעו כי ספרד תהיה חייבת לנצח את איטליה במחזור האחרון כדי לשמור על סיכוי להעפיל. הפינים, כמובן, הודחו. קלדרון סיים משחק ענק עם 23 נקודות (5 מ-7 לשלוש) ו-5 אסיסטים, ויקטור קלאבר תרם 12 ו-7 ריבאונדים. את קלעי פינלנד הוליך פטרי קופונן עם 17, 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים.

סלובניה - יוון 65:73

מה עוד אפשר להגיד על היורובאסקט הזה? אליפות אירופה ממשיכה להיות הפכפכה במיוחד, והערב קיבלנו תזכורת מהדהדת לכך. יוון, שרק לפני יומיים הדהימה את אלופת אירופה, ספרד, חטפה מהלומה מהמארחת של הטורניר, והיא נמצאת מרחק נגיעה מהדחה. היוונים נראו נורא ברבע הראשון, בו היו תקועים על 6 נקודות בלבד לאורך דקות רבות, ומי שניצל זאת עד תום היה גוראן דרגיץ' שהמשיך ללהוט והטיס את סלובניה ליתרון 16 כבר במחצית. ההתעללות נמשכה גם ברבע השלישי כשדראגיץ' צלף מכל מקום והיתרון תפח עד ל-24 הפרש.

או אז התעורר ואסיליס ספאנוליס בצד היווני, וכשהוא נושא את הנבחרת על כתפיו הריץ אותם כל הדרך לפיגור 10 בלבד, עמוק ברבע האחרון. פוטסיס כבר צימק ל-68:62 בלבד, אבל קאימיקוגלו החטיא שלשה פנויה, דראגיץ' העניש במתפרצת ומשם היוונים כבר לא חזרו. עתה, בכדי להימנע מהדחה כבר בשלב הבתים השני יהיו חייבים היוונים ניצחון על קרואטיה (שכבר הבטיחה את עלייתה) ולקוות להפסד של ספרד מול איטליה. גוראן דראגיץ' היה ענק עם 28 נקודות, 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, זוראן דראגיץ' תרם 11, יאקה לאקוביץ' סיים עם 10. את יוון הוליך ספאנוליס עם 21 נקודות ו-8 ריבאונדים.

שחקן נבחרת ספרד חוסה קלדרון עובר את שחקן נבחרת פינלנד שון הוף. AP
הצגה ענקית מחוץ לקשת. קלדרון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully