וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן נבחרת טורקיה בכדורסל בוגדאן טנייביץ' התפטר

המונטנגרי הודיע על סיום תפקידו עקב הכישלון ביורובאסקט. יו"ר האיגוד הטורקי: "תרם רבות לכדורסל הטורקי, נבנה הכול מחדש"

מאמן נבחרת טורקיה בוגדאן טנייביץ' התפטר היום (חמישי) מתפקידו בעקבות כישלון נבחרתו ביורובאסקט 2013. "אנחנו מקבלים את התפטרותו של טנייביץ'", אמר יו"ר איגוד הכדורסל הטורקי טורגאיי דמירל, "הוא שירת את הכדורסל הטורקי מאז 2004 ותרם רבות לעולם הכדורסל בקריירה שלו. זהו סוף עידן. אנחנו נבנה את הנבחרת מחדש וימונה צוות אימון חדש".

מאמן נבחרת טורקיה בכדורסל בוגדאן טנייביץ'. Lars Baron, GettyImages
הקדנציה השנייה בנבחרת הטורקית הסתיימה בכישלון. טנייביץ'/GettyImages, Lars Baron

התפטרותו של טנייביץ' הגיעה בעקבות היכולת המאכבת שהציגה טורקיה ביורובאסקט, וכישלונה לעבור לשלב הבתים השני. טורקיה שובצה לבית ד' וסיימה אותו במקום החמישי מתוך שש נבחרות עם ניצחון אחד בלבד לעומת ארבעה הפסדים. הטורניר, שנערך בימים אלה בסלובניה, הוא הגרוע של טורקיה מאז 1995, אז סיימה במקום ה-13 ביוון. הטורקים פתחו את הטורניר בהפסד מביך לפינלנד בתוצאה 61:55, לאחר מכן הפסידו 90:75 לאיטליה, בהמשך הובסו על ידי יריבתם המושבעת יוון 84:61, ניצחו את שבדיה 74:87 ונוצחו על ידי רוסיה 89:77.

טנייביץ' המונטנגרי החל לאמן בשנת 1971 בבוסנה סראייבו והוא אחד המאמנים הפעילים הוותיקים באירופה. טנייביץ' הוליך את בוסנה סראייבו לזכיה בגביע אירופה לאלופות ב-1979, בהמשך זכה באליפויות באיטליה וצרפת, ובשנים 2008 ו-2010 הוא הוליך את פנרבחצ'ה לזכיות באליפות טורקיה. הוא אימן את נבחרת טורקיה בין השנים 2004 ל-2010, וחזר לקדנציה שנייה בתפקיד ב-2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully