וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תפחדו לפתוח את הארנק: קבוצות NBA שיכולות להשתדרג

שגיא רפאל

11.9.2013 / 11:30

קליבלנד חייבת להתפכח מחלום לברון, טרייד על גרג מונרו יסלול לדטרויט דרך חדשה בפלייאוף, השקעה נכונה מצד גולדן סטייט תרים אותה לגמר המערב ושיקגו צריכה להחליט אם היא רוצה לחסוך או להתחזק. שגיא רפאל על ארבע קבוצות NBA עם כסף ונכסים שיכולים לשדרג אותן ובגדול

החתימה של דווייט הווארד ביוסטון רוקטס הייתה הצעד האחרון בהפיכת המועדון למועמד לאליפות. לפני זה בוצע הטרייד הגדול שהנחית את הזקן של ג'יימס הארדן, והפך את יוסטון לקבוצת פלייאוף בן לילה. רק שזה לא קרה בן לילה. זה קרה בעבודת נמלים של דריל מורי, שליקט נכסים, וברגע שאוקלהומה סיטי החליטה להיפרד מהארדן, יוסטון הייתה השותפה הכי טובה למסחר. ליוסטון היו את כל הנכסים שסם פרסטי דרש: שחקן שתורם בהווה עם חוזה נגמר (קווין מרטין), פוטנציאל צעיר (ג'רמי לאמב), ובחירות דראפט גבוהות (הבחירה של טורונטו). הגם שלפני הטרייד, צעדיו של מורי נראו תמוהים לרבים מאיתנו, הוא ידע בדיוק מה הוא עושה, והצליח לצבור את שלושת הנכסים שסוגרים טריידים: תרומה מיידית, הקלה כלכלית, ותרומה עתידית.

אז אחרי שלפני כשבועיים אסף רביץ סקר את השחקנים המועמדים לטרייד, נסקר את צד השני, הקבוצות עם הכי הרבה נכסים ומוטיבציה להתחזק, שאולי, יום אחד, גם הן יוכלו להיות יוסטון.

שחקן יוסטון רוקטס דווייט הווארד מציג את החולצה החדשה שלו יחד עם יאו מינג. רויטרס
לא היה פשוט להנחית אותו ביוסטון. הווארד/רויטרס

דטרויט פיסטונס

כמו הרוקטס בזמנו, גם הפיסטונס מחזיקים בכל הנכסים הדרושים להנחית סופרסטאר בקבוצה. כישרון עכשווי (רודני סטאקי וגרג מונרו), חוזים נגמרים (17 מיליון דולר בדמותם של רודני סטאקי וצ'ארלי וילנואבה), צעירים מבטיחים (מונרו שייך גם לרשימה הזו, ביחד עם קנטביוס קולדוול פופ, ג'יג'י דאטום האיטלקי, וקייל סינגלר), ובחירות דראפט במקרה הצורך. הצרכים העיקריים של הקבוצה הם איזון ושחקן חוץ מוביל. במצב הנוכחי, כל כוח האש של הקבוצה מרוכז בעמדות הפנים שם יש להם את ג'וש סמית', גרג מונרו ואנדרה דראמונד. הסגל של דטרויט הוא סגל שאמור להגיע לפלייאוף, אבל לא כזה שיכול לעבור את הסיבוב הראשון מול אריות המזרח. על גרג מונרו הם יוותרו רק בשתי סיטואציות ספציפיות: א. לא יצליחו להגיע איתו לסיכום על הארכת חוזה. ב. יציעו להם סופרסטאר בתמורה.

גרג מונרו שחקן דטרויט פיסטונס. AP
טוב תעשה דטרויט אם תנצל את היכולת המעולה שלו לחיפוש סופרסטאר. מונרו/AP

האופציה הפרועה: גרג מונרו, רודני סטאקי וצ'ארלי וילנואבה למינסוטה, קווין לאב לדטרויט. לאב לא מרוצה במינסוטה ומקבל הזדמנות להתחיל מחדש בדטרויט. בהתקפה הקליעה שלו משלוש שולחת את סמית' לרחבה, היכן שהוא יעיל יותר. בהגנה בלתי אפשרי לקחת ריבאונד מדטרויט. מינסוטה מקבלת את מונרו אותו היא יכולה לנעול בחוזה 5 שנים קדימה, ויכולה לבנות קבוצה בצורה יסודית יותר.

האופציה השמרנית: צ'ארלי וילנואבה ובחירת דראפט לאורלנדו בתמורה לארון אפללו. דטרויט מחזירה את השחקן שבחרה בדראפט, ומקבלת שומר וקלעי שחסר לאיזון החמישייה. אורלנדו מפנה מקום לרוקי הנהדר ויקטור אולדיפו ומקבלת בחירת דראפט עתידית.

האופציה הריאלית: גרג מונרו, רודני סטאקי וצ'ארלי וילנואבה עוברים לטורונטו, רודי גיי וטרנס רוס לדטרויט. דטרויט מקבלת סקורר לעמדה 3, סמית' חוזר לעמדה 4 וסוגר את הרחבות ביחד עם דראמונד. טורונטו מורידה את החוזה של רודי גיי מהספרים בעונה הבאה, ומייצרת קו קדמי מעולה עם גרג מונרו ויונאס ואלנצ'יונאס (לפי השמועות טורונטו סירבה בתחילת הקיץ להעביר את גיי לדטרויט בתמורה לחוזים נגמרים בלבד).

תחזית: קבוצות NBA בדרך כלל לא עושות מהפכות, ולא נראה שדטרויט תהיה מוכנה להיכנס למס המותרות. דבר נוסף שקבוצות NBA לא יודעות לעשות זה למכור גבוה (SELL HIGH), ולא מוכנות לוותר על צעירים כמו גרג מונרו. מונרו שחקן מצוין, אבל הוא לא שחקן שיכול להוביל קבוצה לאליפות, ולכן טוב תעשה דטרויט אם תנצל את היכולת המעולה שלו לחיפוש סופרסטאר. הפיסטונס ישמחו לקבל את ארון אפללו, אבל צריכים לחכות שאורלנדו יורידו את הדרישות שלהם.

גולדן סטייט ווריורס

לווריורס יש חריגות טרייד מהעסקה עם יוטה בסך 11 מיליון ו-4 מיליון. זה אומר שהם יכולים לקחת בטרייד שחקן בשכר של עד 11 מיליון דולר בלי לתת שום תמורה. בנוסף יש להם את החוזה הנגמר של אנדרו בוגוט (14 מיליון). גם צעירים מבטיחים יש: קנת בייזמור, דריימונד גרין, והאריסון בארנס. אין להם בחירות סיבוב ראשון לתת. בתמורה הווריורס יחפשו שחקן שיעשה את ההבדל בין חצי גמר מערב לגמר הפלייאוף. כדי לוותר על בוגוט הם יחפשו סנטר שיתרום יותר ממנו, או לכל הפחות יהיה יציב יותר.

אנדרו בוגוט, גולדן סטייט ווריורס. רויטרס
הלוחמים זקוקים לסנטר יציב יותר. אנדרו בוגוט/רויטרס

האופציה הפרועה: האריסון בארנס וחריגת טריידים לקליבלנד, אנדרסון ורז'או וטריסטאן תומפסון לווריורס. הווריורס מהמרים על הבריאות של ורז'או, ומקבלים חיזוק משמעותי בפנים גם מתומפסון. הקאבלירס מכסים את הבור בעמדה 3 עם שחקן צעיר שיכול להתפתח לאולסטאר ומפנים דרך לאנתוני בנט.

האופציה השמרנית: ברנדון באס בא מהסלטיקס בתמורה לחריגת טריידים. הסלטיקס יורדים מתחת למס המותרות, והווריורס מתחזקים מתחת לסל.

האופציה הריאלית: האריסון בארנס ותוספות לסאנס, מרצ'ין גורטאט ומרכוס מוריס לווריורס. הסאנס מפנים מקום לאלכס לן, נותנים לגורטאט ללכת לקבוצה מנצחת, ומרוויחים אולסטאר עתידי. הווריורס מתחזקים בנקודה החלשה שלהם.

תחזית: מה שנכתב למעלה על גרג מונרו תופס גם לגבי האריסון בארנס, ובמקרה זה, האבסורד גדול יותר. הווריורס לא זקוקים לבארנס בהרכב הנוכחי, ולא יכולים לחכות שהוא יגיע לשיאו. יש להם קבוצה שרבים חושבים שיכולה להגיע לגמר המערב, אם יוותרו על בארנס עבור השחקן הנכון, אולי יוכלו להגיע רחוק יותר השנה. סביר להניח שהם ינסו לרוץ עם בוגוט, ולקוות שהוא מסוגל (לרוץ).

שיקגו בולס

לשיקגו יש הרבה נכסים שהיא יכולה לסחור בהם כדי להתחזק. יש לה את החוזים הנגמרים של דנג וקירק היינריך בסך 18 מיליון דולר. יש לה את הזכויות על ניקולה מירוטיץ' המצוין ובנוסף לבחירות הדראפט שלה, יש לה בחירה של שארלוט (מוגנת טופ 10 ב-2014, טופ 8 ב-2015, לא מוגנת ב-2016). יש לה גם את ג'ימי באטלר שהוכיח שהוא מוכן, ויכול להיכנס לנעליים הגדולות של דנג, או לשמש מטבע עובר לסוחר.

לואל דנג שיקגו בולס מול ג'יי אר סמית' ניו יורק ניקס. AP
אפשר לעשות הרבה דברים עם החוזה הנגמר שלו. דנג/AP

האופציה הפרועה: מרכוס ת'ורנטון, ג'ון סלמונס וג'ימר פרדט לשיקגו , לואל דנג, מרקיז טיג והבחירה של שארלוט לסקמרנטו. הבולס מהמרים על ת'ורנטון כקלע, ומקווים שישמור בשיטה של ת'יבודו. הקינגס מקבלים את טיג, הבחירה של שארלוט ועוד מקום מתחת לתקרה בקיץ.

האופציה השמרנית: אוון טרנר לשיקגו, לואל דנג והבחירה של שארלוט לפילדלפיה. הבולס יורדים כמעט עד לסף המס, פילדלפיה מוסיפה עוד בחירת דראפט לאוסף, ותוספת השכר לא משנה לה, מכיוון שכרגע היא מתחת למינימום השכר בליגה.

האופציה הריאלית: ארון אפללו וגלן דייויס לשיקגו, לואל דנג ביחד עם הבחירה של שארלוט והזכויות על ניקולה מירוטיץ' לאורלנדו. באטלר נכנס לנעליים של דנג, אפללו נכנס לחמישייה, ודייויס מגבה את הגבוהים מהספסל. אורלנדו מוותרת על שני שחקנים שלא נמצאים בתוכניות ארוכות הטווח שלה, וזוכה בפוטנציאל, ובהקלה כלכלית בעונה הבאה.

תחזית: קשה להבין האם ההנהלה של שיקגו עסוקה בלרדת מתחת למס השכר, או בלשדרג את הקבוצה. סביר להניח שהם ירצו לראות את הקבוצה של שנה שעברה עם רוז, ורק אז יחליטו אם הם צריכים שדרוג נוסף או לא.

קליבלנד קאבלירס

לקאבלירס יש שלל שחקנים צעירים שהם יכולים לתת במטרה לקבל וטרן משמעותי שיוכל להוביל אותם קדימה ליד קיירי אירווינג המרתק. הפנטזיה שלהם היא שהוותיק הזה יהיה לברון, ולכן לא ברור האם יעשו משהו לפני 2014, אבל אם לא יהיו נעולים על הפנטזיה אז יש להם עוד כמה אפשרויות מעניינות.

לברון ג'יימס מול אוהדי קליבלנד קבאלירס הזועמים. רויטרס
למה להם עוד אכזבות, עדיף שקבוצתם תתמקד במשהו יותר ריאלי. אוהדי קליבלנד מול לברון/רויטרס

האופציה הפרועה: לברון ג'יימס מדהים את עצמו ואת העולם וחוזר לקליבלנד, אנדרסון ורז'או, טריסטאן תומפסון, דיון וייטרס, וטיילר זלר עוברים למיאמי. למה לחכות ל-2014 אם אפשר עכשיו?

האופציה השמרנית: קיירי אירווינג עדיין צעיר ונעול לפחות לעוד שש עונות. למה למהר? ניתן לכישרון להתפתח על ידו.

האופציה הריאלית: אנדרסון ורז'או וטריסטן תומפסון לווריורס, האריסון בארנס וחריגת טריידים לקאבלירס. כמו שנכתב למעלה, הקאבס מחזקים את עמדת הסמול פורוורד על חשבון העמדות העמוסות.

תחזית: 7 ביולי 2014, משדר מיוחד בESPN - החלטתי לקחת את הכשרון שלי ל... אנחת אכזבה אדירה נשמעת באזור קליבלנד, וריח של גופיות שרופות עולה באוויר וביוטיוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully