וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחורה החדשה: הכירו את הנבחרת הצעירה החדשה של ישראל

8.9.2013 / 13:29

ללא גיא לוזון, ללא עניין תקשורתי ועם ציפיות נמוכות, הנבחרת הצעירה פותחת קמפיין חדש. דור מיכה יוביל, רם שטראוס מתחזק והשחקנים מתרשמים מהמאמן הגרמני החדש. אופיר סער עושה לכם היכרות עם הנבחרת הצעירה החדשה

קמפיין מוקדמות יורו 2015 לנבחרות צעירות עדיין לא החל, אבל מסתבר שיש בהתאחדות מי שלא בונה עליו הרים וגבעות. על פי גורמים בהתאחדות, אחת הסיבות העיקריות לתת למנהל המקצועי מיכאל נס גם את משרת האימון בצעירה נעוצה בעובדה שבנבחרת לא בונים יותר מדי על השנתון הנוכחי ומכירים היטב בעובדה שהסיכויים לעלות מבית שכולל את פורטוגל ונורבגיה קלושים. ההחלטה, לפיכך, נבעה משקלול של חיסכון כספי וגם הזדמנות לתת לגרמני להכיר את העבודה מול הדור הצעיר והחסרונות שלו מקרוב.

כשלושה חודשים אחרי שישראל הצעירה הודחה מהיורו, הייפ האירוח שכך וגיא לוזון האקסצנטרי פינה את מקומו לגרמני האלמוני, הנבחרת הצעירה מתחילה הערב (ראשון, 19:00) בנתניה קמפיין חדש במשחק מול אזרבייג'אן. הקמפיין מתחיל עם ציפיות נמוכות, עניין תקשורתי שכמעט לא קיים וסגל שלא כולל שמות גדולים. אז מה קרה בנבחרת הצעירה בשלושת החודשים האחרונים והאם הגרמני נס, האיש שהובא לפתור את הבעיות של הכדורגל הישראלי בגילאים הצעירים, יכול להדהים ולהביא אותנו שוב לאליפות אירופה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקמפיין מתחיל עם ציפיות נמוכות, עניין תקשורתי שכמעט לא קיים וסגל שלא כולל שמות גדולים. נס/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקראת סוף חודש יוני בחר ניס סגל של 30 שחקנים שהורכב משחקנים שסיימו גיל נבחרת הנוער בשני השנתונים האחרונים יחד עם כמה שחקנים שקיבל עליהם המלצות מאלי אוחנה, אלון חזן ועופר פביאן ויצא עמם למחנה אימונים באוסטריה. הגרמני לא ממש התלהב. כשליש מהשחקנים הללו נופו בהמשך. ככל שהזמן למשחק הפתיחה התקרב, נס הבין שאין מנוס מלחזור לשמות המוכרים.

הנבחרת שלו מתבססת עדיין על שרידי הנבחרת הקודמת שזה עתה סיימה יורו. חמישה שחקנים שהיו בסגל ליורו: אלי דסה (קפטן), מונס דאבור, עאהד עזאם והבלמים בן והבה ואדי גוטליב יפתחו הערב בהרכב כאשר גם עומרי אלטמן וטאלב טואטחה (פצועים) עוד יהיו חלק מהקמפיין המתקרב יחד עם עומר צלישר ממכבי נתניה, שקיבל לא מעט צ'אנסים מלוזון, אבל לא היה בסגל ליורו.

אלא שעם כל הכבוד לחבורה שהוזכרה, השם המוביל בנבחרת של נס הוא דיר מיכה, האיש שסביב אי זימונו ליורו היה רעש תקשורתי גדול. לוזון רצה לפנות את השטח לאייל גולסה והעדיף בכנפיים את מוחמד כליבאת וישראל זגורי. נס בונה את המערך סביב מיכה. בכלל, בקישור יש לישראל לא מעט מהירות, כישרון וטכניקה. לצד מיכה אפשר יהיה למצוא שם את אמיר עגייב מבני יהודה, גדי קינדה מאשדוד ועומר אצילי מבית"ר ירושלים. גם דיא סבע וקני סייף נמצאים ברוטציה מבחינת המאמן.

שחקן מכבי תל אביב דור מיכה. ברני ארדוב
לוזון לא ספר אותו, עכשיו הוא הכוכב. מיכה/ברני ארדוב

גם בהגנה צפויה יציבות מסוימת. שלושה מבין הארבעה שיפתחו הם יוצאי הנבחרת הקודמת. הקפטן דסה והבלמים גוטליב ו-והבה כבר התחשלו ובאים הרבה יותר מוכנים לטורניר הנוכחי. את הבלמים מגבה טל כחילה מבית"ר ירושלים. אמיר בן שמעון הוא הפייבוריט של נס לעמדת המגן השמאלי ואף יפתח הערב, אך במידה ותהיה אפשרות לשלב את טאלב טואטחה בהמשך ובתיאום עם אלי גוטמן, הוא יהיה המגן השמאלי הבכיר.

בשער מתמודדים על האפודה ברק לוי, שוער המשנה של מכבי תל אביב, ורם שטראוס מהפועל רמת גן. לוי הוא בינתיים השוער הראשון והדגש על בינתיים. נראה כי המאמן התרשם לטובה מהיכולת של שטראוס ואמר לקברניטי הנבחרת שהוא שוער שצריך להשקיע בו וזה מוזר שהוא לא מוצא קבוצה בליגה הבכירה בישראל ומשחק בליגה השנייה.

ואיך נראית מערכת היחסים בין השחקנים למאמן? "מדברים ועובדים באנגלית וזה חדש ומאתגר", טוען דסה. אבל שלא לציטוט אומרים שחקנים: "אנחנו עדיין בשלב של להכיר אותו. זה לא דומה לגיא לוזון או למאמן אחר. הוא עובד בשיטה שלו, שם יותר דגש על דברים קטנים שהפסקנו לעבוד עליהם בנערים ויכול להיות שזה לטובה. הוא יורד לפרטים ומנסה להבין את הסדר יום של כל אחד, מה הלו"ז עם הצבא, באיזו צורה כל אחד מתנהל כאשר הוא בקבוצה שלו וזה יפה מאוד. מקצועית? אי אפשר עדיין לקבוע כלום. אנחנו נבחרת חדשה עם מאמן זר חדש ודברים לוקחים זמן. לא יהיה הוגן לייחס לו שום תוצאה שלא תהיה הערב. לחיוב ולשלילה".

אלי דסה שחקן הנבחרת הצעירה ובית"ר ירושלים. קובי אליהו
"חדש ומאתגר". דסה/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully