וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל: ביקורת בהתאחדות על גוטמן, מגננה על אוואט

8.9.2013 / 7:39

המאמן לא יצא נקי, אך ייתכן שימשיך לקמפיין נוסף, לאחר שיחות של לוזון עם מקורביו בהן נאמר: "מי עשה כאן יותר?". גורם בנבחרת על השוער: "הוא לא נקי, אבל אם יש יורש שיודיעו לנו". טיבי שלא יטוס: "מבין את השריקות של הקהל". בן חיים: "לא חושב שאנחנו הולכים אחורה"

צילום: טל אנגלנדר עריכת וידאו: טל רזניק

בהתאחדות לכדורגל ביקרו אמש (שבת) בחריפות את תוצאת המשחק נגד אזרבייג'אן (1:1). גורם בכיר בהתאחדות אמר אתמול כי הסיכויים של המאמן אלי גוטמן להמשיך בקמפיין הבא פחתו, אך לא ניתן לומר בוודאות שהוא לא יהיה המאמן. לדבריו, ההחלטה הסופית של היו"ר אבי לוזון תתקבל רק לאחר שיחה עם גוטמן, שמתוכננת להתקיים למחרת סיום הקמפיין שלו בחודש הבא.

"אף אחד לא מתאר לעצמו שנחליט שגוטמן לא ממשיך רגע לפני רוסיה. הקמפיין הזה הוא כישלון עד עכשיו, אבל מצד שני מי עשה כאן יותר? המחשבה היא האם גוטמן יוכל להועיל בטווח הארוך, כי כבר למדנו שתחלופה של מאמן לא בהכרח מביאה שינוי", אמר אתמול בכיר בהתאחדות. "יש כאלה שחושבים שחייבים לתת לגוטמן עוד קמפיין כי הנבחרת צריכה קו ודרך. נרצה לשמוע מה גוטמן חושב ואז נחליט, למרות שכל דעיכה כזאת קצת מורידה את האוויר. נראה מה יקרה ברוסיה, חשוב שהנבחרת תצא משם עם הראש למעלה". אבי לוזון שוחח עם מקורביו בסיום, אבל לא היה נחרץ לגבי עניין המאמן. הוא שוחח ביחידות גם עם נשיא מכבי חיפה יעקב שחר, אבל השיחה עסקה בעיקר במשחק.

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"החלפת מאמן לא בהכרח מביאה שינוי. נראה מה יקרה ברוסיה". אלי גוטמן/ברני ארדוב

הביקורות נגד גוטמן הופנו בעיקר בנוגע לשיטה, ולההחלטה לפתוח עם איתי שכטר כחלוץ יחיד. בהתאחדות לא אהבו את העובדה שגוטמן בחר לפתוח דווקא עם חלוץ הפועל תל אביב, שנמצא בכושר לא טוב בליגה, ואמרו כי גם אם הוחלט ששכטר יפתח, היה ראוי לצוות אליו חלוץ נוסף. בנוגע לדודו אוואט, בנבחרת הודו כי השוער לא נמצא בשיאו, אולם השחקנים בחרו שלא לבקר אותו: "אם יש שוער אחד שמסוגל לרשת היום את דודו, שיודיעו לנו. נכון שהוא לא נקי בשער אתמול, אבל יש לו מתחרים?". אגב, דווקא אתמול ללא אוואט רשמה מאיורקה את הניצחון הבכורה שלה בליגה הספרדית השנייה העונה עם 1:2 על אלקורקון, לאחר שלושה הפסדים ו-11 כדורים ברשת של השוער הישראלי עד כה.

בסביבתו של גוטמן הסבירו אתמול כי הוא החליט לא לוותר על השיטה שלו. "היו מספיק שחקני התקפה אתמול. מליקסון, זהבי, עזרא ושכטר. לא הייתה סיבה שהנבחרת תשחק כך ובטח שתתקשה להבקיע", אמרו. החילוף הכפול שהגיע רק לאחר השער של אזרבייג'אן גרר גם הוא ביקורות, כמו גם העובדה שהמאמן התעקש לא לשנות את השיטה.

אחד השחקנים אמר אתמול: "האמת שהופתענו שאלי לא פתח עם שני חלוצים. זה היה ברור כבר באימון ביום חמישי, אבל חשבנו שהוא ישנה בסוף. בכל זאת, מדובר בנבחרת ברמה נמוכה יחסית לבית. זה אולי ישמע כמו תירוץ, אבל בדיעבד חבל שברדה לא פתח. הוא בכושר טוב ועשה שינוי". מלבד ברדה, גם המגן אופיר דוידזאדה שבישל את השער היחיד לנבחרת זכה למחמאות על יכולתו והוא בתמונת ההרכב למשחק ברוסיה, שגם שם יפתח המאמן עם הרכב שכולל חלוץ אחד. ערן זהבי שרשם יכולת פושרת לא חש בטוב בסיום, אך נבדק והמריא למשחק.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
איתי שכטר ערן זהבי נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"האמת שהופתענו שאלי לא פתח עם שני חלוצים"/ברני ארדוב

איתן טיבי שלא יצא הלילה בטיסה של הנבחרת לרוסיה בעקבות הרחקה (דקל קינן יפתח במקומו בהרכב) אמר: "עד שזה לא נגמר, זה לא נגמר. הנבחרת תצא לרוסיה ואני מקווה שננצח שם. אני יכול להבין את השריקות של הקהל".

הבלם טל בן חיים הוסיף: "זה משחק שהיינו חייבים לנצח בבית. פתאום קיבלנו גול מ-30 מטר. יכולנו לנצח, יצרנו מצבים טובים להבקעה. אנחנו מאוד מאוכזבים. גם היכולת הזאת הייתה צריכה להספיק לאזרבייג'אן. זהבי וברדה החמיצו, אבל אין טענות כי זה חלק מהמשחק. נבחרת רוסיה בכמה דרגות מעל, אבל הכדורגל נזיל. אנחנו רוצים להשיג תוצאה טובה, ולא שום דבר אחר. אני לא חושב שאנחנו הולכים אחורה. אנחנו לא מספיק טובים, הגענו היום למשחק שהיינו חייבים לנצח. הגענו למצבים, בואו לא נשכח את זה. באימונים אלי שם דגש שהם יצופפו את האמצע, עוד פס ועוד פס, אבל המשחק התפתח בצורה לא נכונה, שיחקנו לידיים שלהם. ביום שלישי מחכה לנו מלחמת עולם ברוסיה, צריך להרים את עצמנו כמה שיותר מהר".

מאור מליקסון סיכם: "אנחנו מאוכזבים. היינו צריכים להוביל ואז היינו עושים את המשחק קל. לא שיחקנו מספיק טוב, אבל אין לנו מספיק זמן להישאר מאוכזבים כי יש עוד משחק. כדורגל זה מקצוע נזיל, אם היינו מבקיעים המשחק היה קל מבחינתנו. היינו לחוצים כי רצינו להבקיע, שחקן שלהם שחרר בעיטה לחיבורים וכשלחוצים קשה להבקיע. נשחק נגד נבחרת חזקה מאוד. אם הקמפיין נגמר? מן הסתם נצטרך לנצח ברוסיה. אני חושב שהיה עליי פנדל".

אחד השחקנים תיאר את המצב בנבחרת רגע לפני ההמראה. "כולם משדרים אופטימיות כלפי חוץ, אבל יודעים היטב מה הסיכויים שנעבור שלב. נאתכו אמר חמישה אחוז? אני חושב שפחות. התחושות רעות מאוד, אבל בטח שלא נרים ידיים".

טל בן חיים נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"הגענו למצבים, בואו לא נשכח את זה". טל בן חיים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully