וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בקרית אליעזר: דירוג 10 שחקני השבוע באירופה

9.9.2013 / 8:00

רונאלדו עקף את אוזביו, קלוזה השווה את השיא של מולר וגם בופון כיכב, אבל ההצגה של סוף השבוע באירופה שייכת לכישרון האיסלנדי גודמונדסון, שיפגוש את מכבי חיפה עם אלקמאר

10. יבגני קצ'רידי - אוקראינה

מיכאיל פורמנקו יארח את אנגליה ביום שלישי, כאשר המאזן שלו במוקדמות כמאמן נבחרת אוקראינה מושלם. אחרי הניצחונות בפולין ובמונטנגרו, ובתווך הניצחון הביתי על מולדובה, אוקראינה דרסה את סן מרינו עם 0:9 - הניצחון הגבוה בהיסטוריה של הנבחרת. שמונה כובשים שונים היו לאוקראינה במשחק, כשהיחיד שהבקיע פעמיים היה דווקא הבלם יבגני קצ'רידי, שעשה זאת במצבים נייחים וגם הצליח להוסיף בישול. השחקן בן ה-26 נחשב לאחד הסמלים הנוכחיים של דינמו קייב, שדחתה הצעה עליו בסך 15 מיליון יורו משחטאר דונייצק בחודש שעבר. פומנקו, סמל של דינמו בעבר כשחקן וכמאמן, ראה את אחד היורשים שלו חוגג צמד ראשון בקריירה וכעת מצפה ממנו להתרכז בהגנה. המשימה הבאה שלו נמצאת מקום אחד לפניו.

9. ריקי למברט - אנגליה

בדיוק עשור לפני המשחק מול מולדובה, ב-6 בספטמבר 2003, ישב ריקי למברט 90 דקות על הספסל של סטוקפורט מהליגה השלישית מול פורט וייל. עכשיו, בגיל 31, הוא החלוץ המוביל של נבחרת אנגליה. הפריחה המאוחרת הזו של חלוץ סאות'המפטון מעידה על שני דברים, כפי שהיטיב להגדיר זאת פול הייוורד ב"טלגרף": "למברט הוא סמל רומנטי לצמיחה של שחקן מהליגות הנמוכות, אך גם הוכחה לתחתית החבית שאנגליה הייתה צריכה לגרד כדי למצוא חלוץ מרכזי". אחרי שכבש את שער הבכורה בניצחון 2:3 על סקוטלנד במשחק ידידות בחודש שעבר, למברט פתח לראשונה בהרכב והחזיר לרוי הודג'סון עם שער נוסף וגם שני בישולים מצוינים לדני וולבק ב-0:4 הקליל. וולבק ייעדר מהמשחק נגד אוקראינה וגם דניאל סטארידג' בספק. אנגליה שוב תהיה תלויה בלמברט.

ריקי למברט שחקן נבחרת אנגליה כובש מול נבחרת מולדובה. רויטרס
אנגליה נאלצה לגרד את תחתית החבית כדי למצוא חלוץ. ריקי למברט כובש מול מולדובה/רויטרס

8. אומוט בולוט - טורקיה

הקדנציה השלישית של פתיח טרים בנבחרת טורקיה נפתחה עם 0:5 קליל על אנדורה שנתן דחיפה לקראת הקרב החשוב באמת מול רומניה. האוהדים הרעיפו הרבה אהבה על המאמן המוערך, ומי שהעניק לו כניסה חלקה בחזרה לתפקיד היה דווקא אומוט בולוט. בגלאטסראיי לא מצליח החלוץ למצוא מקום בהרכב של טרים, שנותן עדיפות כמובן לדידייה דרוגבה ובוראק ילמאז. בנבחרת אין את דרוגבה, אז טרים יכול באמצעות כובעו השני לנסות את השילוב בין ילמאז לבולוט. האחרון ניצל את ההזדמנות מול היריבה הקיקיונית והבקיע שלושער בינלאומי ראשון, כולל גולאסו אחד מ-30 מטרים, אם כי יכול היה לסיים אפילו עם חמישייה. אולי שמר משהו לעימות הגדול בבוקרשט.

7. גבורג גזריאן - ארמניה

לפני שנה הוא היה אויב העם לאחר שספג אדום מטופש במשחק מול בולגריה בגלל שבעט כדור על אחד ממביאי הכדורים. עכשיו גבורג גזריאן הוא הגיבור החדש של ארמניה, לאחר שכבש את שער הניצחון בתוספת הזמן בצ'כיה והעניק לנבחרתו בפעם הראשונה בתולדותיה שני ניצחונות רצופים במוקדמות. רבות דובר על ארמניה לאחר ה-0:4 המדהים שלה בדנמרק, אבל כנראה שבצ'כיה לא שמעו דבר. המתפרצות הקטלניות של הנריך מחיטריאן ויורה מובסיסיאן עשו שמות גם בפראג, ואליהם הצטרף הפעם גזריאן, שהרשים נגד סלטיק במדי שחטאר קרגנדי הקזחית ויפגוש בקרוב גם את מכבי חיפה. גזריאן ציין בתוספת הזמן את שערו הראשון בטורניר המוקדמות הנוכחי ובכך השלים את המהפך הציבורי שלו. ארמניה המפתיעה חזק במאבק על המקום השני בבית ב'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גבורג גזריאן (מימין), ארתור אדיגריאן שחקני נבחרת ארמניה. רויטרס
מאויב לגיבור העם. גבורג גזריאן, מימין/רויטרס

6. סמיר הנדאנוביץ' - סלובניה

"יש לנו את הזכות שעל השער שלנו מגן השוער הטוב בעולם". זה מה שהיה לסרצ'קו קטאנץ, מאמן נבחרת סלובניה, להגיד על סמיר הנדאנוביץ' במסיבת העיתונאים לקראת משחק המוקדמות נגד אלבניה. אז קטאנץ אולי הגזים, אבל הנדאנוביץ' הוכיח בשנים האחרונות שהוא אחד השוערים הטובים בליגה האיטלקית והופיע בגדולתו גם במשחק בלובליאנה. האלבנים הגיעו אחרי שצברו שבע נקודות בשלושה משחקים, אבל לא מצאו דרך להכניע את השוער בן ה-29, ששמר לבדו על היתרון של סלובניה. חמש הצלות גדולות היו להנדאנוביץ', שלקראת הסיום מנע מאדגר צ'אני ו-ואלדט ראמה להשיג את השוויון, והמשיך את התקופה הנהדרת מאינטר, במדיה פתח את העונה מבלי לספוג. ביום שבת יש לו מפגש עם שוער גדול עוד יותר, אליו נגיע בהמשך.

5. מירוסלב קלוזה - גרמניה

39 שנים החזיק שיא הכיבושים של גרד מולר במדי נבחרת גרמניה. "דר בומבר" ממש הפציר בפני מירוסלב קלוזה לפני שלושה חודשים לקחת ממנו את הבכורה, אז חלוצה של לאציו הקשיב ועשה צעד בכיוון עם השוואת השיא העתיק. קלוזה עשה זאת בהופעתו הבינלאומית ה-129 ובפעם ה-100 בה פתח בהרכב. אוסטריה, לרשתה כבש קלוזה את השלושער הראשון שלו בנבחרת אי שם במאי 2002, הייתה הקורבן גם הפעם. קלוזה נע ללא הפסקה, הראה שהוא עדיין חד כתער גם בגיל 35 וקירב את גרמניה למונדיאל בברזיל. אז יוכל להתרכז במטרה האישית הבאה - לעקוף את רונאלדו הברזילאי (15 כיבושים) ולהיות מלך שערי הגביע העולמי בכל הזמנים.

מירוסלב קלוזה שחקן נבחרת גרמניה. רויטרס
המטרה הבאה: השיא של רונאלדו. מירוסלב קלוזה/רויטרס

4. ג'אנלואיג'י בופון - איטליה

הנה עוד כוכב ותיק ומוערך. גם הוא יליד 1978 כמו קלוזה, וגם הוא צועד לעבר שיא לאומי, בסטייל השמור רק לו. ג'אנלואיג'י בופון, מגדולי השוערים בהיסטוריה, ישתווה ביום שלישי לפאביו קנבארו עם 136 הופעות בנבחרת. לקראת ציון הדרך שייקבע באצטדיון הביתי של יובנטוס, בופון סיפק הופעה מרהיבה מול בולגריה. איטליה חסרה את מריו באלוטלי, פאבלו אוסבלדו וריקרדו מונטוליבו, אך עלתה ליתרון בפאלרמו משער של אלברטו ג'ילארדינו. מי שהגן על היתרון היה בופון, שסיפק כמה הצלות פנומנליות, כולל אחת ברפלקס בלתי ייאמן ממש על הקו, ונעל את השער. "ג'יג'י שמר על התוצאה עם הופעה יוצאת דופן, אז נחמד לסבול ובכל זאת לנצח", סיכם המאמן צ'זארה פראנדלי, שנמצא כעת מרחק ניצחון אחד מהבטחת המקום במונדיאל. האגדה של בופון נמשכת.

3. כריסטיאנו רונאלדו - פורטוגל

באוקטובר 2012 הגיעה צפון אירלנד לדרגאו וקלקלה לכריסטיאנו רונאלדו את הופעתו ה-100 במדי נבחרת פורטוגל, כשחילצה נקודה ומנעה מהפנומן לכבוש. גם בגומלין הסלסאו הסתבכו מול המארחת הקשוחה, אבל הפעם רונאלדו הגיע חדור מוטיבציה והפך לבדו פיגור 2:1 לניצחון חוץ 2:4 שהשאיר את פורטוגל בראש בית ו'. כוכבה של ריאל מדריד לא רק ציין את השלושער הראשון שלו במדי הנבחרת (שתי נגיחות וכדור חופשי תוך 15 דקות), אלא עקף את אוזביו ועלה למקום השני בטבלת המבקיעים של פורטוגל בכל הזמנים עם 43 שערים. רק פאולטה מקדים אותו כעת עם 47, אך גם הוא יודע שהשיא הזה חי על זמן שאול. "זה היה ערב היסטורי עבורי, מאוד מיוחד", סיכם רונאלדו. "אני גאה שהצלחתי לעבור את אוזביו, שהיה אחד השחקנים הגדולים בתולדות פורטוגל".

ג'אנלואיג'י בופון שוער נבחרת איטליה. GettyImages
רפלקסים מדהימים גם בגיל 35. ג'אנלואיג'י בופון/GettyImages

2. קונסטנטין ואסילייב - אסטוניה

אף על פי שכבש פחות מרונאלדו, קונסטנטין ואסילייב מקבל את המקום השני בדירוג, עקב השערים היפים ובעיקר זהות היריבה. אסטוניה הייתה מרחק דקה אחת מסנסציה אדירה, עד שפנדל שערורייתי אפשר לרובין ואן פרסי לקבוע 2:2 עמוק בתוך תוספת הזמן. זה באמת לא היה רחוק. המאזן המושלם של הולנד במוקדמות נקטע על ידי המפציץ האסטוני ואסילייב, שמתמחה בהבקעת שערים נדירים. לכבוד הולנד הוא שלף מהארסנל שני ביצועים מיוחדים. תחילה הוא השווה את התוצאה עם בעיטה חדה בשמאל מ-25 מטרים אחרי שהשחיל כדור בין הרגליים של הבלם סטפן דה פריי, ולאחר מכן השתלט על כדור ברחבה עם רגל שמאל והקפיץ בימין מעל השוער. ההישג ההיסטורי נמנע, אבל את התצוגה הזו של ואסילייב יזכרו באסטוניה עוד שנים רבות.

1. יוהאן ברג גודמונדסון - איסלנד

אז רונאלדו הבקיע שלושער, ואסילייב כמעט הדהים את הולנד, אבל המשחק המטורף מכולם הוא גם זה שסיפק את ההצגה האישית הטובה ביותר בסוף השבוע האירופי. נבחרת שוויץ, שספגה רק שער אחד בששת משחקיה הקודמים בבית ה', נראתה בדרך לניצחון 1:4 על איסלנד בברן, אך איש לא לקח בחשבון את יוהאן ברג גודמונדסון. שחקן הכנף של אלקמאר פיצח את ההגנה המארחת כבר בדקה השלישית עם פצצה ברגל שמאל, אלא ששוויץ ידעה לבצע מהפך מהיר. בדקה ה-68 היא עוד הוליכה 2:4, אבל גודמונדסון בן ה-22 שוב ביצע סיבוב מופלא ברחבה וירה עוד כדור בשמאל לעבר החיבורים. את הדובדבן הוא שמר לתוספת הזמן, אז סובב באומנות עם רגל שמאל מקצה הרחבה לפינה הרחוקה והותיר את אוטמר היצפלד ושחקניו בהלם. קאמבק היסטרי של איסלנד הודות לשערים המרהיבים של גודמונדסון. מומלץ לצפייה, במיוחד לשחקני ההגנה של מכבי חיפה. בעוד כשבוע וחצי גודמונדסון מגיע לקרית אליעזר.

יוהאן  גודמונדסון במדי אלקמאר. GettyImages
רגל שמאל קטלנית שהיממה את היצפלד ותדאיג גם את בנאדו. יוהאן ברג גודמונדסון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully