וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' המונדיאל: אתיופיה עלתה לפלייאוף, בפעם השנייה

אחרי שכבר עלו ואז ספגו הפסד טכני, האתיופים ניצחו 1:2 את הרפובליקה המרכז אפריקאית והדיחו את דרום אפריקה

שלב הבתים של מוקדמות הגביע העולמי 2014 באזור האפריקאי יגיע לסיומו מחר (ראשון) ולאחר מכן תוודענה הזהויות של 10 ההנבחרות שסיימו במקומות הראשונים ב-10 בתי המוקדמות.

ב-16 בספטמבר תתקיים בקהיר הגרלה בה ייקבעו חמשת משחקי הפלייאוף (שיטת בית-חוץ) שבהם חמשת המנצחות יזכו בכרטיס לטורניר העולמי בברזיל. המשחקים הראשונים יתקיימו בתאריכים 11-15 באוקטובר ומשחקי הגומלין ייערכו בתאריכים 15-19 בנובמבר.

הנבחרות שהבטיחו את מקומן בפלייאוף:

אלג'יריה
מצרים
גאנה
חוף השנהב
אתיופיה
ניגריה
בורקינה פאסו
קייפ ורדה
סנגל
קמרון/לוב (ההכרעה ביום ראשון)

סלאחדין סעיד אחמד נבחרת אתיופיה. GettyImages
עשו את זה כמו גדולים. סלאחדין סעיד ואתיופיה חוגגים/GettyImages

במשחק בודד שנערך כבר ביום שישי בבית ד' גאנה ניצחה את זמביה 1:2 ועלתה לפלייאוף. הזמבים היו חייבים ניצחון בקומאסי כדי לחלוף על פני הכוכבים השחורים, אבל יצפו במונדיאל מהבית. מאג'יד וואריס וקוואדו אסמואה כבשו עבור המארחת, ניית'ן סינקאלה רק צימק. עמנואל אמבולה מהפועל רעננה שיחק 45 דקות במדי זמביה.

היום הוכרע, פעם נוספת, בית א'. אתיופיה, שכבר חשבה שהיא מבטיחה את העלייה לפלייאוף ביוני, אבל אז ספגה הפסד טכני מול בוצואנה בשל שיתוף שחקן מורחק, עשתה את העבודה פעם נוספת והפכה פיגור לניצחון 1:2 על הרפובליקה המרכז אפריקאית. סאליף קייטה העלה את המארחים ליתרון בדקה ה-23, אבל סלאחדין סעיד (48) השווה ומיניהאיל טשומה (61), אותו שחקן ששותף שלא כחוק ובגללו הפסידה אתיופיה נקודות, קבע את המהפך וקירב את האתיופים מרחק שני משחקים מהופעה היסטורית בגביע העולמי. מי שכבר לא תהיה שם היא מארחת הטורניר האחרון, דרום אפריקה, שנותרה בחוץ למרות 1:4 על בוצואנה. אתיופיה סיימה את הבית עם 13 נקודות, דרום אפריקה עם 11 בלבד.

עמנואל אמניקה נבחרת ניגריה. AP
גם אמניקה וניגריה בפנים/AP

העולה מבית ו' היא ניגריה, שניצחה בקרב ישיר 0:2 את מלאווי וסיימה עם 12 נקודות לעומת שבע של יריבתה. עמנואל אמניקה מפנרבחצ'ה כבש את הראשון של הסופר איגלס בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, ויקטור מוזס הכפיל עם פנדל מדויק בדקה ה-51. וינסנט אניימה ואפה אמברוז סגרו 90 דקות בשורות המנצחים.

בבית ה' התחוללה דרמה, כאשר בורקינה פאסו תפסה את המקום הראשון ממש ברגע האחרון. "סוסי ההרבעה" ניצחו 0:1 בבית את גאבון, שגם לא היה סיכוי לעלות לפני המחזור. פרג'וס נאקולמה כבש (54). במקביל, קונגו, שהובילה את הבית ערב המחזור, מעדה עם 2:2 בחוץ מול ניז'ר שכבר הודחה ונותרה בחוץ.

בית ב' סיפק סיומת דרמטית, כאשר קייפ ורדה, אחד הכוחות העולים ביבשת, ניצחה 0:2 בטוניסיה ועקפה אותה ממש ברגע האחרון. האורחים, שהגיעו עד לרבע גמר אליפות אפריקה האחרונה, נהנו משערים של פלאטיני (28) והלדון (42) ויקוו להדהים גם בפלייאוף.

חוף השנהב כבר הבטיחה את המקום הראשון בבית ג' מבעוד מועד ופנדל מוצלח של דידייה דרוגבה, שבע דקות לסיום, השיג עבורה 1:1 ביתי מול מרוקו, שהודחה.

אוגנדה ידעה שהיא חייבת ניצחון בסנגל כדי לזכות בבית י', אבל שער ניצחון של סאדיו מאנה נתן 0:1 לסנגלים והם בפלייאוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully