וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: בריטניה ניצחה את גרמניה 74:81

עוד משחקים: צרפת ניצחה את אוקראינה, ספרד דרסה את פולין, איטליה ניצחה את יוון, קרואטיה הנחילה הפסד ראשון לסלובניה

שלב הבתים הראשון באליפות אירופה בכדורסל מתקרב לסיומו והיום (ראשון) מתקיימים משחקי המחזור הרביעי והלפני אחרון בכל הבתים. בבית א' הישראלי בריטניה הפתיעה את גרמניה עם ניצחון מרשים בתוצאה 74:81. ישראל תקווה מחר להפסד בריטי לאוקראינים. צרפת התקשתה מול אוקראינה, אבל ניצחה 71:77 בזכות הצגה גדולה של טוני פארקר והנחילה לאוקראינים הפסד ראשון באליפות.

אלופת אירופה ספרד מחצה את פולין 53:89 במשחק בו הוליכה במחצית 13:49, בעוד בבית ד' שמרה איטליה על מאזנה המושלם, לאחר שהניחלה הפסד בכורה לנבחרת יוון החזקה. צ'כיה הדהימה כשהביסה את גאורגיה 79:95, וסרביה ניצחה את לטביה 71:80.

שחקן בריטניה בכדורסל מיילס הסון (ימין). AP
עצר את גרמניה ושלח אותה הביתה. הסון/AP

בית א'

בריטניה - גרמניה 74:81

גרמניה עלתה לפרקט כפייבוריטית ברורה מול הבריטים אבל הנבחרת של פרנק מנץ שוב נכנעה, ואחרי שנוצחה על ידי בלגיה ואוקראינה הגיע ההפסד לבריטים ששלח את הגרמנים הביתה. הרבע הראשון היה שקול, אך ריצת 0:9 של הגרמנים העניקה להם יתרון 16:23 ברבע הראשון בזכות 9 נקודות של אלכס קינג. הבריטים חזרו עם ריצת 0:8 והצליחו לשמור על היתרון עד למחצית בה הוליכו 38:42 כשאנדרו לורנס הוליך אותה עם 12 נקודות. ברבע השלישי נמשך משחק הנדנדה, דניאל קלארק התעלה והבריטים הוליכו 56:59 אחרי 30 דקות משחק. הגרמנים לא מצאו את הסל בתחילת הרבע הרביעי, הבריטים עלו ליתרון 8 וגרמניה החלה להילחץ, אולם לא הצליחו לצמק ובסיום בריטניה ניצחה 74:81. אנדרו לורנס הוליך את הבריטים עם 23 נקודות, מיילס הסון הוסיף 21 נקודות ו-11 ריבאונדים ודניאל קלארק הוסיף 17. טיבור פלייס הצטיין בגרמניה עם 20 נקודות ו-14 ריבאונדים.

צרפת - אוקראינה 71:77

האוקראינים רצו לשמור על מאזן מושלם ולהבטיח לעצמם את המקום הראשון בבית, אבל נפלו מהרגליים מול היריבה העדיפה, וייאלצו להיאבק על מקומם בשלב הבא מחר, מול בריטניה. אוקראינה פתחה נהדרת את המשחק וטסה ל-2:10 מהיר, אבל טוני פארקר הוליך את חבריו בחזרה למשחק, ובמחצית פיגרה צרפת רק 36:35. האוקראינים המשיכו להוביל עמוק אל תוך הרבע האחרון, אבל אז הגיעו 9 נקודות רצופות של פארקר שהריצו את נבחרתו ל-10 הפרש, שלוש דקות לסיום, ומשם אוקראינה לא חזרה. פארקר סיים משחק עצום עם 28 נקודות ויחד עם בוריס דיאו (15 נקודות) קירב את הצרפתים להבטחת ראשות הבית.

שחקן נבחרת צרפת טוני פארקר מול שחקן נבחרת אוקראינה איגור זאייצב. AP
עוד הצגה. פארקר/AP

בית ב'

בוסניה - מקדוניה 54:62

ה"דרבי" בין שתי היגוסלביות לשעבר טמן בחובו משמעות מכרעה עבור שתי הנבחרות, ובסופו של המשחק בוסניה רשמה ניצחון שני ברציפות וכמעט סתמה את הגולל על סיכוייה של מקדוניה - מקום רביעי ביורובאסקט 2011 להזכירכם - להעפיל לשלב הבא. שתי הקבוצות הגיעו במצב רוח מרומם לאחר ניצחונות אמש, וכיאה לכך המשחק נפתח בקצב טוב ובפער צמוד לכל כיוון. אלא שאז בוסניה, בדיוק כמו במשחק אמש מול מונטנגרו, פתחה מבערים ברבע האחרון, רצה ל-9:21 וסגרה עניין. כעת בוסניה בעמדת זינוק סבירה להעפלה, ותנסה להשיג ניצחון מפתיע מול ליטא במחזור הסיום של שלב הבתים שעשוי להעניק לה את הכרטיס. ניהאד ג'דוביץ' הנהדר שוב התעלה בבוסניה ורשם שורה סטטיסטית מרשימה של 20 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. מירזה טלטוביץ' גם כן היה בשיאו עם 22 נקודות ו-7 ריבאונדים. יכולת טובה של בו מקאלב (19 נקודות) ופרו אנטיץ' (17 נקודות) לא הושיעה את המקדונים.

סרביה - לטביה 71:80

אחרי ההופעה הנוראית אתמול מול מקדוניה, השחקנים של דושאן איבקוביץ' חזרו למסלול הניצחונות והתקרבו לשלב הבא. הסרבים פתחו את המשחק בטירוף וטסו ליתרון 15:28 עם יכולת טובה של מי אם לא, ננאד קרסטיץ', והוליכו ב-10 הפרש במחצית. הלטבים סירבו לוותר בקלות, ועם הצגה גדולה של קריסטס יאניצ'נוקס שהפגיז מחוץ לקשת הצליחה לצמק ל-4 בלבד, חמש דקות לסיום. אלא שאז לקח על עצמו קרסטיץ' שוב את המשחק, ועם כמה דקות של ריכוז הביא את הסרבים אל הניצחון החשוב. קרסטיץ' סגר ערב של 25 נקודות ו-5 ריבאונדים, יאניצ'נוקס קלע 18 למפסידים.

ליטא - מונטנגרו 70:77

ליטא החסירה פעימה כששחקן מכבי תל אביב הטרי טייריס רייס השווה את התוצאה שתי דקות לסיום, והעמיד בסכנה את ההעפלה של הנבחרת רבת המסורת לשלב הבא. אלא שאז דווקא קשישטוף לברינוביץ' המושמץ - שפתח את הטורניר עם אקט אנטישמי עגום ועלוב - איפס את הידית ופשוט לא החטיא משום מצב, בדרך לניצחון שמותיר את ליטא במאזן 2:2, בדיוק כמו לטביה ובוסניה בקרב על המקום בשלב הבא. מונטנגרו החביבה תיפרד מהאליפות כבר מחר באופן מאכזב משהו, ולמרות סגל מרשים יחסית ויכולת גבוהה במוקדמות. קשישקוף לברינוביץ', כאמור, התפוצץ עם 24 נקודות ב-9 מ-11 מהשדה, יונאס ולנאצ'יונאס הוסיף 12 ו-10 ריבאונדים, ואילו מנטאס קאלנייטיס הוסיף 10. רייס הוליך את רשימת הקלעים של מונטנגרו עם 19, בויאן דובלייביץ' סיים עם 14.

מאמן נבחרת סרביה דושאן איבקוביץ'. AP
חזרו לעצמם. איבקוביץ'/AP

בית ג'

פולין - ספרד 89:53

לפני פחות משלושה שבועות נפגשו שתי הנבחרות, ולמרבה ההפתעה פולין הוליכה במרבית שלבי המשחק עד שנכנעה לבסוף 66:70 רק אחרי פייט גדול. אבל ביורובאסקט היכולת המפתיעה של הפולנים ממשחקי ההכנה נעלמה כלא הייתה. מאצ'יי לאמפה ומרצ'ין גורטאט שוב אכזבו ופולין רשמה תבוסה מחפירה. ספרד פתחה חזק, הפולנים לא מצאו את הסל, והרבע הראשון הסתיים ב-5:25 לאלופת אירופה. ברבע השני הביזיון הפולני נמשך והמחצית הראשונה הסתיימה ב-13:49 מדהים לספרדים. ההפרש תפח, והפולנים נקלעו לפיגור 70:24 ברבע השלישי, שהסתיים ב-30:76 לספרד. ברבע הרביעי ספרד הורידה הילוך, פולין מצאה את הסל וההפרש צומק מעט עד ל-53:89 לספרדים בסיום. לאמפה קלע 10 נקודות לפולין, גורטאט 2 בלבד. מארק גאסול הוליך את ספרד עם 15 ו-6 ריבאונדים, ריקי רוביו תרם 15 אף הוא.

צ'כיה - גאורגיה 79:95

מה עוד לא נאמר על נבחרת צ'כיה? מי שנחשבה בעיני רבים לאחת הנבחרות החלשות בטורניר ממשיכה להוכיח שהיא לא סתם אפיזודה חולפת. אחרי שכמעט וגברה על סלובניה, ניצחה את פולין והושפלה מול ספרד, דרסו הצ'כים את הגאורגים ושמרו על סיכוי לעלות לשלב הבא, במידה ויגברו על קרואטיה מחר. גארוגיה כלל לא הגיעה למשחק, נפלה לפיגור דו ספרתי תוך דקות ופיגרה ב-19 הפרש במחצית, בעיקר בגלל הצגה ענקית של תומאש סאטורנסקי. בשני הרבעים האחרונים תפס יאן וסלי את תפקיד המוציא לפועל בהתקפה הצ'כית, וגאורגיה רושמת את אחד ההפסדים הכואבים באליפות. וסלי רשם דאבל דאבל עם 27 ו-10, סאטורנסקי סיים עם 20, 7 אסיסטים ו-6 ריבאונדים. לגאורגיה: מארקוישווילי וצינצאדזה 20 נקודות כל אחד.

קרואטיה - סלובניה 73:76

בקרב לוהט בין שתי המדינות השכנות דווקא הקרואטים - אלה שפתחו את הטורניר עם תבוסה צורבת במיוחד לספרד - יצאו כשידם על העליונה והנחילו הפסד בכורה לנבחרת המארחת, לאכזבתם הרבה של אלפי האוהדים באולם בסליצ'ה. החבורה של יסמין רפשה שמרה על סיכוי טוב להעפיל לשלב הבא, בעוד שסלובניה השתוותה לנבחרת ספרד בקרב על ראשות הבית. סלובניה שוב קיבלה את דומן לורבק, האקס פקטור שלה מהמשחק הקודם, אך נקודה של אנטה טומיץ' 20 שניות לתום הזמן החוקי שלחה את המשחק להארכה. קרואטיה השתלטה על העניינים בהארכה, עלתה ליתרון חמש דקה וחצי לסיום משלשה של דמיאן רודז' ושמרה עליו עד הסיום, למרות שזוראן דראגיץ' פספס הזדמנות בשנייה האחרונה לשלוח את המשחק להארכה נוספת. בויאן בוגדנוביץ' שוב בלט בקרואטיה וסיים עם 24 נקודות ו-7 ריבאונדים, אנטה טומיץ' חבר אליו הפעם עם 11 נקודות ו-15 ריבאונדים. גוראן דראגיץ' קלע 23, הוריד 8 ריבאונדים ומסר 5 אסיסטים למפסידה, דומן לורבק הוסיף 16.

שחקן נבחרת צ'כיה יאן וסלי. AP
איזו אליפות הוא נותן. וסלי/AP

בית ד'

רוסיה - פינלנד 86:83

אחרי כמה תצוגות מביכות שייזכרו לדיראון עולם, רוסיה התעוררה רק לפרקים אך בסופו של דבר רשמה עוד מפגן לוזריות מדהים והודחה בבושת פנים. החבורה של ואסילי קראסב הוליכה בחמש נקודות דקה לסיום הזמן החוקי, אך הצליחה לאבד את המשחק מבין האצבעות עם כמה החטאות מכריעות, ונכנעה לאחר שתי הארכות. ויטאלי פרידזון המאכזב קם לתחייה וסייע לאלכסיי שבד עם 16 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, אך פינלנד התעוררה בדיוק בזמן, לא וויתרה גם כשנראה היה שהיא בדרך להפסד ובסופו של דבר רושמת ניצחון שלישי שמבטיח לה העפלה מפתיעה מאוד לשלב הבא. רוסיה האומללה ממשיכה בצניחה החופשית, ואם תפסיד במחזור הסיום בקרב הנמושות לטורקיה, תרשום הישג שלילי עבורה ביורובאסקט. קליעות עונשין מדויקות של האנו מוטולה הוותיק והטוב שלחו את המשחק להארכה, וג'ראלד לי המתאזרח התעלה גם כן בהארכה. קליעת עונשין מדויקת של סאסו סאלין העלתה את פילנד לשלוש נקודות יתרון 6 שניות לסיום ההארכה השנייה, והחטאה של סרגיי מוניה מהשלוש שלחה את הפינים לחגוג.

יוון - איטליה 72:81

בקרב הגדול שבין שתי הנבחרות הבלתי מנוצחות היתה לבסוך ידה של איטליה על העליונה, אבל זה לא היה פשוט. שני הרבעים הראשונים היו כולם קרב אישי נהדר בין מרקו בלינלי בצד האיטלקי לבין יאניס בורוסיס בצד היווני, כשאף אחד מהם לא מצליח לסייע לקבוצתו לברוח. בלינלי המשיך בהצגה שלו, ושתי דקות לסיום הוליך את איטליה ל-0:6 גדול, ממנו לא הצליחה יוון לחזור. איטליה משיגה ניצחון גדול שמבטיח עבורה את המקום הראשון בבית ד', תואר שרק לפני מספר שבועות לא היה נראה הגיוני במיוחד. בלינלי כאמור היה ענק עם 23 נקודות להם הוסיף גם 7 ריבאונדים, ג'יג'י דאטומה תרם 19 משלו. ליוון: ניקוס זיזיס 16.

שבדיה - טורקיה 87:74

במשחק לפרוטוקול בלבד בין שתי נבחרות שכבר איבדו סיכוי להעפיל לשלב הבא, טורקיה סוף סוף השיגה ניצחון בכורה באליפות המסויטת שעוברת עליה. שוודיה הסימפטית תסיים את הופעותיה מחר ותקווה לסיים את האליפות בטעם טוב עם שני ניצחונות מכובדים בהחלט. לאור הנסיבות וההדחה המוקדמת אתמול לאחר ההפסד השלישי לאיטליה, החליט בוגדן טנייביץ' שלא לשתף את הכוכב הגדול הידו טורקוגלו וקיבל ביכולת משופרת את ארסן איליאסובה ואמיר פרלדזיץ', שתרמו תרומה נאה. גם אנדר ארסן איפס את הידית ואחרי מחצית ראשונה צמודה, סייע לבריחה טורקית ליתרון דו ספרתי שנשמר עד לסיום. ארסלן סיים עם 22 נקודות, איליאסובה סיים עם 21 ופרלדזיץ' נצץ עם 11 נקודות ו-10 אסיסטים. ג'ונאס ג'רבקו קלע 17 למפסידה.

שחקני נבחרת איטליה חוגגים. AP
חוגגים כל הדרך לראשות הבית. איטליה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully