וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבת בארה"ב: דג'וקוביץ' ונדאל חולמים על הגמר הקלאסי

המדורג 1 דרוך לקראת ואוורינקה: "האיכות שלו מוכרת". הספרדי מחכה לגאסקה: "אם לא אצטיין, אצפה בגמר בטלוויזיה"

משחקי חצי גמר אליפות ארצות הברית יצאו הערב (שבת) לדרך, והשאלה היא האם נקבל בסופם גמר קלאסי בין רפאל נדאל לנובאק דג'וקוביץ' או שמא נחזה בסנסציה ענקית שיחוללו ריאר גאסקה או סטנסלס ואוורינקה. חצי הגמר הראשון באצטדיון ארתור אש יפגיש את נובאק דג'וקוביץ' עם סטניסלס ואוורינקה (19:00) ומיד אחר כך יעלו למגרש המרכזי בפלשינג מדו רפאל נדאל ורישאר גאסקה.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
גמר קלאסי או סנסציה? דג'וקוביץ'/רויטרס

נובאק דג'וקוביץ' - סטניסלס ואוורינקה

המדורג 1 בטורניר ופינאליסט 2012 איבד רק מערכה אחת בטורניר, אולם נולה דרוך לקראת השוויצרי, שהדיח את אנדי מארי ונראה מצוין ברבע הגמר. "המשחק נגד ואווריקנה באליפות אוסטרליה האחרונה היה אחד המרגשים ששיחקתי בקריירה", אמר דג'וקוביץ' והזכיר את ה-10:12 ביניהם במערכה החמישית. "ואוורינקה הוא שחקן שלם, אנחנו מכירים את האיכות שלו, הוא יכול לשחק טוב על כל סוגי המשטחים והוא בכושר מצוין".

דג'וקוביץ' מוביל במפגשים בין השניים 2:12, והוא ניצח בכל 11 משחקיהם האחרונים, אבל זה לא מרתיע את ואוורינקה. "הרמה שלי די טובה", אמר השוויצרי בן ה-28, "אני בטוח בעצמי". עכשיו ואוורינקה ינסה למנף את הביטחון העצמי כדי לעשות את הבלתי אפשרי בדרך לגמר גרנד סלאם ראשון בקריירה.

טניסאי שוויצרי סטניסלס ואוורינקה. רויטרס
מגיע עם ביטחון עצמי גבוה. ואוורינקה/רויטרס

רפאל נדאל - רישאר גאסקה

מאז 2010 נדאל לא טעם את טעם הזכייה באליפות ארצות הברית והשנה הוא מרגיש שתואר יכול להיות שלו. הספרדי שמט מערכה אחת בלבד לאורך הטורני, והוא הציג טניס מצוין לאורך הטורניר. עתה הוא יפגוש את חברו הצרפתי, אבל אין לו כל כוונה לתת לרגשות להשפיע עליו. "גאסקה הוא אדם מאוד נחמד, אחד השחקנים שאני קרוב אליהם בסבב העולמי, שנינו באותו גיל, ותמיד יש בינינו יחסים טובים, אז זה נהדר להיפגש במגרש, לא? זה מדהים שגדלנו פחות או יותר ביחד ושיחקנו כילדים ועכשיו אנחנו בחצי גמר אליפות ארצות הברית. אם לא אשחק מצוין נגד רישאר, אני אצפה בגמר בטלוויזיה, אני מתמקד רק במשחק שלי מול גאסקה בחצי הגמר. אני מקווה לשחק טוב מולו אחרת לא יהיה לי סיכוי להגיע לגמר".

גאסקה, שמדורג 8 בטורניר, הדיח בדרכו לחצי הגמר את מילוש ראוניץ' ודויד פרר. הישג השיא של הצרפתי בן ה-27 בגרנד סלאם היה חצי גמר ווימבלדון 2007, ולמרות כל השבחים שהרעיף עליו נדאל, הוא יודע שהסיכוייו להפתיע נתוכים. עשר פעמים נפגשו השניים בעבר בסבב ה-ATP, ובכל הפעמים השור ממאיורקה ניצח את הצרפתי. המפגש האחרון ביניהם נערך במפגש הדייויס בין צרפת לספרד ב-2011 ונדאל ניצח את גאסקה בשלוש מערכות.

הטניסאי הצרפתי רישאר גאסקה. רויטרס
ינצח לראשונה בקריירה את נדאל? גאסקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully