וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הלאומית חוזרת: לא רק מכבי נתניה

היורדת היא הפייבוריטית, אבל גם אשקלון, הפועל פתח תקוה, הפועל רמת גן ואחי נצרת חולמות. לקראת משחקי הפתיחה

ברני ארדוב

בתקציר: 1:1 בין מכבי נתניה להפועל קטמון במשחק הכנה

בצל המאבק בין הטוטו להתאחדות שהוביל לדחיית פתיחת העונה, וכשזהות הקבוצה ה-16 (הפועל כפר סבא? מכבי אום אל פאחם?) עדיין לא ידועה, הליגה הלאומית תצא לדרך ביום ראשון, בקול ענות חלושה. הפייבוריטית הגדולה לחזור לליגת העל כבר אחרי עונה אחת היא מכבי נתניה, שמינתה את יוסי מזרחי למאמן, ביצעה רכש מאסיבי ביחס לליגה לאומית (ערן לוי בראש) ותצטרף למעגל המשחקים רק ביום רביעי, אז תארח את בני לוד. משחק נוסף שמתוכנן לרביעי הוא זה של הכח עמידר רמת גן, מול הקבוצה עליה יכריז בית הדין כנציגה ה-16 בליגה.

שריקת הפתיחה של העונה תהיה בהרצליה, שם מכבי הרצליה תארח את בית"ר תל אביב רמלה. לאחר מכן תפגוש הפועל ראשון לציון את הפועל ירושלים, ואילו העולה החדשה הפועל עפולה תתמודד מול מכבי יבנה. הפועל אשקלון, אחת הקבוצות שהתחזקו הכי הרבה במהלך הקיץ, תמתין להפועל נצרת עילית, והפועל קטמון, בעונתה ההיסטורית בליגת המשנה, תפגוש את הפועל פתח תקוה המתחדשת. היורדת הנוספת, מחזיקת הגביע הפועל רמת גן, לא תשחק ביום הפתיחה ותמתין למפגש עם מכבי אחי נצרת ביום שני.

שחקן מכבי נתניה ערן לוי. ברני ארדוב
נתניה תסגור את המחזור ביום רביעי. ערן לוי/ברני ארדוב

מכבי הרצליה - בית"ר תל אביב רמלה (ראשון, 17:00)

אחרי שפוטר מהפועל רעננה במחזור הסיום של העונה הסדירה וראה אותה מעפילה לליגת העל בלעדיו, תומר קשטן חוזר ללאומית כמאמן מכבי הרצליה. הקבוצה של אריאל שיימן שוב מתבססת על שחקני בית שרצים יחד כבר כמה שנים, ואליהם צירף קשטן את השוער איתי ארקין (הפועל רמת גן), עומר רפס (הכח עמידר), דין אקפי (מכבי תל אביב) ורפי עמוס, שיפגוש את קבוצתו בעונה שעברה. במשחקי האימון זה נראה מצוין, עם חמישה ניצחונות והפסד בודד ב-11 משחקים.

בית"ר תל אביב רמלה, עם סלובודן דראפיץ' על הקווים, נחשבת לאחת הקבוצות החלשות בליגה. יקיר שינה אמנם הגיע כחיזוק להגנה וגם וויליאם אווסו מהפועל כפר סבא הצטרף, אבל השוער הוותיק שחר שמש נפרד אחרי שנים וכך גם מרבית חוליית ההגנה ושחקני קישור דומיננטיים כמו דן רומן ודודו בן שושן. בעונה שעברה בית"ר ניצלה רק בפלייאוף מול בית"ר כפר סבא. כנראה שגם הפעם מצפה לה מלחמת הישרדות.

איתי ארקין שוער הפועל רמת גן. ברני ארדוב
נטש יחד עם המשפחה את הפועל רמת גן, מצא בית בהרצליה. איתי ארקין/ברני ארדוב

הפועל ראשון לציון - הפועל ירושלים (ראשון, 19:00)

הקריירה של עידן טל כמאמן ראשי תחל באופן רשמי באצטדיון הברפלד, מקום בו הפועל ירושלים לא ניצחה מאז מרץ 2006. קשר נבחרת ישראל לשעבר פרש בקיץ ומיד הפך למאמן בקבוצת נעוריו, שאיבדה את מלך השערים איציק כהן לבית"ר ותקווה שאלון בוזורגי ינסה למלא את החלל בצורה כלשהי, לצד שחקנים כמו מוסא סלמן ומעוז סמיה.

הפועל ראשון לציון נפרדה גם היא מהמבקיע המוביל שלה ליאור אסולין ומהשחקן המצטיין עומר אצילי, כשהמאמן אייל לחמן החליט שוב להמר על שחקנים אלמוניים כמו נאיף חוסיין, גיא גרוס ועמרי שקל. לאחר מספר משחקי אימון רעים, גם מוטי מלכה וניר נחום הצטרפו, אבל ראשון לציון עדיין מהווה סימן שאלה גדול.

ניר נחום שחקן הפועל ראשון לציון. ברני ארדוב
ראשון לציון מהווה סימן שאלה גדול. ניר נחום/ברני ארדוב

הפועל עפולה - מכבי יבנה (ראשון, 19:00)

ירון הוכנבוים הוביל את עפולה לעלייה היסטורית, וכעת רוצה לבסס אותה בליגה הלאומית. עפולה פותחת את העונה באצטדיון גרין בנצרת עילית, והופתעה כאשר השוער עידו לוי ביקש לעזוב רגע לפני פתיחת העונה. לקבוצה חזר יובל שוואט ובין היתר הגיעו אלתנן סלמי, גיזי דורבור הליברי (הזר הראשון בתולדות המועדון), המגן הרומני איגור אנדורניק והקשר המולדובי אדריאן גריגורוצה. דור כוכב, הקשר המושאל ממכבי חיפה, ייעדר בגלל הרחקה שספג במשחק אימון.

מכבי יבנה היא אחת הקבוצות שמיעטו לבצע שינויים. המאמן יוסי זוזוט ממשיך לעונה חמישית בקבוצת הבית שלו, והוא הצליח לשמור על השלד הכולל את השוער גיא סאלם, הבלמים מורן ז'אן וגולן חרמון, הקשרים תומר בן חיים, מאור פרץ ואוראל אדרי וכמובן אורן ניסים הבלתי נגמר. תימור אביטן, שהבקיע 12 שערים בעונה שעברה, חזר לאשדוד ובמקומו הגיע נבו מזרחי. החלוץ שיחק בעונה שעברה בבני לוד ובמקורו יבנאי, אך מעולם לא שיחק בקבוצה. יבנאים נוספים כמו נדב מוניס (בני יהודה בעונה החולפת) ויוסי תורג'מן (הפועל באר שבע בעבר) הצטרפו, דידי אונגר חתם ורועי קהת ממכבי תל אביב עשוי להיות הרכש הבא. בעונה שעברה פספסה יבנה את הפלייאוף העליון ממש ברגע האחרון. אולי הפעם?

אורן ניסים שחקן מכבי יבנה. ניב אהרונסון
הפעם יבנה רוצה פלייאוף עליון. אורן ניסים/ניב אהרונסון

הפועל אשקלון - הפועל נצרת עילית (ראשון, 20:00)

מלבד מכבי נתניה, זוהי הפועל אשקלון שנראית על הנייר כקבוצה עם הסגל הטוב ביותר. אשקלון עברה קיץ בסימן של חזרה. פרוספר אזגי שב להשקיע, חיים מלכה סגר מעגל עם חזרה הביתה וקיבל את סרט הקפטן, קרלוס צ'קאנה הגיע מהפועל רמת גן לקבוצה הראשונה שלו בישראל והביא נדוניה בדמות עוז יפרח, אופיר חמו וג'יבריל סידיבה, ואפילו אוסיי מאוולי שכח את פרשת הקלטת ועשה דרכו לאשקלון כאילו מעולם לא היה דבר. עכשיו דני גולן, שאימן בהצלחה את הפועל נצרת עילית בעונה שעברה, צריך לחבר את הקבוצה ולקוות שיחיאל צגאי ובעיקר הרכש המסקרן ברוך דגו יספקו את התוספת היצירתית ואולי יחזירו את אשקלון לליגת העל.

מחזור הפתיחה סידר לגולן עימות עם קבוצתו הקודמת, שמינתה את אלדד שביט למחליפו. המאמן הצעיר יצטרך להתמודד עם סגל שונה לחלוטין, בעקבות העזיבות של מרבית שחקני ההרכב. אחמד שעבאן, שהצטיין בהפועל רעננה בעונה שעברה, יהיה המגן השמאלי החדש, וגם לוהאב כיאל ואחמד דיאב חתמו. מאיר כהן הוותיק ימשיך להגן על השער, אם כי נראה שהפעם מאבק על העלייה לא יהיה מנת חלקה של נצרת עילית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חזר לאשקלון כאילו לא היה דבר. אוסיי מאוולי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפועל קטמון - הפועל פתח תקוה (ראשון, 20:00)

הקמפיין ההיסטורי של הפועל קטמון ייפתח דווקא באשדוד, שכן אצטדיון טדי עדיין לא מוכן לעונה. קטמון מקווה להראות שהיא דווקא מוכנה, כאשר ערכה לא מעט שינויים לעומת הסגל שהעלה אותה מליגה א' דרום בעונה שעברה. הקפטן והסמל שי אהרון נשאר ואיתו גם עידן שמש ועוז צבאג, אבל הרכש היה מאסיבי. אלירן אוחנה ואדם מזרחי הצטרפו מהיריבה הפועל ירושלים, אלירן ג'ורג' ואוהד אדלשטיין הגיעו מהפועל פתח תקוה, דור הלוי ועבד מורג'אן ממכבי אום אל פאחם וגם אורי כהן, מסאיי דגו, עמרי רון ורז שטיין הצעיר (זכה בדאבל עם קבוצת הנוער של מכבי חיפה) נמצאים בסגל של עופר טסלפפה.

את ההתלהבות הגדולה של קטמון תנסה לצנן במחזור הראשון הפועל פתח תקוה, שמשוועת לחזור לליגת העל. ניסן יחזקאל קיבל את תפקיד המאמן, וצירף לדייויד גומז בהתקפה את אדריאן פרננדס וליאור אסולין. חוד עם פוטנציאל נפיץ - לחיוב ולשלילה. איתי אלקסלסי ושי רביבו חברו למאמן שעבד איתם בעבר, אימורו לוקמן ואבי איבגי יוסיפו ניסיון, אורי פסו חזר מקפריסין ובן צעירי הגיע מבני יהודה ומאיים להיות תגלית העונה. האוהדים לא יקבלו בהבנה עוד עונה מאכזבת.

שחקני הפועל קטמון חוגגים, מימין שי אהרון. מגד גוזני
ההתלהבות תוביל את קטמון להצלחות? שי אהרון/מגד גוזני

הפועל רמת גן - מכבי אחי נצרת (שני, 19:00)

אחרי ההופעות המכובדות בליגה האירופית מול אשטוריל (0:0 בחוץ, הפסד 1:0 בבית) מחזיקת הגביע תחל את העונה שלה בליגה עם מפגש מול הקבוצה לרשתה כבשה שביעייה לפני שלוש שנים ואותה ניצחה בשני העימותים האחרונים. אריק גילרוביץ', שחקן האורדונים בעבר, מונה למאמן על ידי ההנהלה החדשה בראשות הבעלים יהודה דולינר והיו"ר חזי ויטקובסקי, ובנה למעשה קבוצה חדשה לגמרי. כוכבים כמו ישראל זגורי ודויד מנגה נטשו יחד עם מרבית הסגל, כשרק תמיר בן עמי, עומר בוקסנבוים וטל מעבי נשארו. גילרוביץ' קידם כמה שחקני בית, החתים את יוסי אסייג ולירון דיאמנט לחלק הקדמי, צירף שלושה זרים, פגע עם שוער מוכשר בדמות רם שטראוס והוסיף ניסיון לקישור עם דן רומן ויניב לוזון.

כמו רמת גן שמכוונת לעבר הפלייאוף העליון, כך גם מכבי אחי נצרת. אחרי עונה קשה בתחתית וחילופי מאמנים, סמיר עיסא נכנס לתפקיד המאמן והביא את ואיל מריסאת מעירוני קרית שמונה, שיצטרף בחלק הקדמי לזרים אלן מסודי וסרג' איילי. אמיר אבו ניל הגיע מהפועל חיפה וינסה להשתקם אחרי שנתיים של פציעות, כאשר בקבוצה מנסים להחתים גם את עלי חטיב, במהלך שיהווה הצהרת כוונות ברורה. גד עמוס החליף בין הקורות את שטראוס ויתמודד עם השוואות כבר במשחק הראשון.

רם שטראוס שוער הפועל רמת גן. מגד גוזני
פותח את העונה במפגש מול קבוצתו הקודמת. רם שטראוס/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully