וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק’ מונדיאל: קולומביה וצ’ילה מתקרבות, אורוגוואי בתמונה

צמד של סוארס העניק לסלסטה 1:2 בפרו, 0:1 לקולומביה על אקוודור, צ'ילה - ונצואלה 0:3. קונקק"ף: מקסיקו הסתבכה

הקרבות על הכרטיסים למונדיאל מהבית הדרום האמריקאי נמשכו בסוף השבוע, ללא המוליכה ארגנטינה שהיא הנבחרת החופשית הפעם. המשחק המרכזי היה בבראנקייה, שם קולומביה השנייה אירחה את אקוודור השלישית ואספה שלוש נקודות יקרות בזכות 0:1 ביתי. צ'ילה הרביעית אירחה את ונצואלה וניצחה אותה 0:3, ואילו אורוגוואי שנמצאת כרגע במקום החמישי המוביל לפלייאוף, רשמה ניצחון חשוב בפרו כשניצחה בתום משחק סוער 1:2. פרגוואי ובוליביה האחרונות שיחקו באסונסיון והמארחים רשמו 0:4 קליל על הבוליביאנים, שלהם זהו הפסד שמיני ב-14 משחקים.

שלושה משחקים נערכו הלילה (בין שישי לשבת) בבית קונקק"ף. מקסיקו הסתבכה אחרי שהפסידה בביתה 2:1 להונדורס, קוסטה ריקה חגגה על ארה"ב עם 1:3 שהקפיץ אותה לראשות הבית על חשבון האמריקאים וג'מייקה ופנמה נפרדו ב-0:0

טבלת הבית הדרום אמריקאי

שחקני נבחרת קולומביה חוגגים שער. רויטרס
עם רגל וחצי במונדיאל. שחקני קולומביה חוגגים/רויטרס

קולומביה - אקוודור 0:1

בהסתמכות על מקרי העבר, 27 נקודות מספיקות כדי להבטיח מקום במונדיאל. קולומביה השיגה לאחר הניצחון הביתי על האקוודורים 26 נקודות והיא במקום השני עם רגל וחצי במונדיאל 2014. קולומביה, שרוצה לחזור לגביע העולמי לראשונה מאז 1998 כבר השבוע, שמרה על מאזן ביתי נקי מול אקוודור, שמעולם לא ניצחה בקולומביה במשחק רשמי ובדרך כלל מתקשה בחוץ. הקולומביאנים, עם פלקאו בהרכב, הכריעו את המשחק בדקה ה-31 כשהתקפה יפהפייה הסתיימה בבעיטה לעבר שער אקוודור, שוער האורחים בנגוארה הדף רע וחאמס רודריגס עט על הריבאונד והעלה את הקולומביאנים ל-0:1, עליו שמרו עד לשריקת הסיום. אקוודור, שניצחה 0:1 במפגש הקודם הודות לשער של כריסטיאן בניטס המנוח, שיחקה ללא מלך שעריה פליפה קייסדו המושעה.

במשחקים

שוער נבחרת קולומביה פאריד מונדראגון (שמאל). רויטרס
נצמדו לארגנטינה בראשות הבית. מונדרגון וקולומביה אוספים שלוש נקודות/רויטרס

צ'ילה - ונצואלה 0:3

המארחת עשתה צעד גדול בדרך לברזיל 2014, עם ניצחון גדול מול ונצואלה האומללה, שוירוס מסתורי גרם לכמעט כל שחקני הסגל שלה להחמיץ אימונים בגלל כאבי בטן. הצ'יליאנים, שנמצאים בכושר מעולה וניצחו בשלושת משחקי המוקדמות האחרונים שלהם, רשמו ניצחון רביעי רצוף. בדקה ה-11 קיבל אדוארדו ורגאס כדור במרכז רחבת האורחים, ובעט בסיבוב כדור חד ושטוח לפינה הרחוקה ופנימה וקבע 0:1 לצ'יליאנים. בדקה ה-30 המגן מרכוס גונסלס הכפיל את התוצאה כשנגח מקרוב כדור שהדף הרננדס לאחר נגיחה של וידאל מכדור קרן שהרים דיאס. בדקה ה-85 ארתורו וידאל עצמו סיפק את הפינאלה לאלפי האוהדים בסנטיאגו דה צ'ילה, כשנגח מקרוב כדור קשתי שהרים אלכסיס סאנצ'ס. חלומה של ונצואלה, הנבחרת הדרום אמריקאית היחידה שמעולם לא השתתפה בגביע העולמי, עדיין לא התפוגג שכן היא מדורגת במקום השישי עם 16 נקודות ועדיין יכולה להשתחל למשחקי הפלייאוף מהמקום החמישי.

שחקן נבחרת צ'ילה מרכוס גונזלס (שמאל) חוגג שער לרשת ונצואלה. רויטרס
ניצחון רביעי רצוף וכבר אפש לראות את ברזיל באופק. גונסלס חוגג עם חבריו/רויטרס

פרו - אורוגוואי 2:1

אל המונדיאל הקודם עלתה אורוגוואי בקושי, אחרי שתפסה את המקום החמישי בבית הדרום אמריקאי וניצחה בפלייאוף ונראה שגם לברזיל 2014 המסלול שלה יהיה דומה. אורוגוואי רשמה ניצחון ענק בפרו בזכות צמד שערים של לואיס סוארס, וביססה את מקומה במקום החמישי המוביל לפלייאוף כשהיא עם 19 נקודות, שלוש יותר מוונצואלה, שנוצחה בצ'ילה ורק שתיים פחות מאקוודור, שבמקום הרביעי המוביל ישירות לגביע העולם. הסלסטה, שהגיעה עד לחצי גמר הגביע העולמי ב-2010 וגם זכתה שנה לאחר מכן בקופה אמריקה, עלתה ל-0:1 בדקה ה-43 משער שכבש לואיס סוארס מהנקודה הלבנה, לאחר שלטענת השופט הוכשל מאחור על ידי כריסטיאן ראמוס, למרות שספק רב אם מגן פרו נגע בו. החלטת השופט הפכה את המשחק לחם מאותו רגע ורגע לפני הירידה למחצית הורחק יושימאר יוטון מפרו, אחרי שפגע בסוארס, החלטה שחוללה מהומה במגרש. במחצית השנייה פרו התגוננה, וסוארס ניצל זאת בדקה ה-67 ובעט מקרוב לרשת העליונה כדי לקבוע 0:2 ולחגוג שער עשירי במדי התכלת במוקדמות מונדיאל 2014. שש דקות לסיום ג'פרסון פרפאן צימק לפרו וקבע 2:1 בבעיטה חופשית יפהפייה, ובסיום אורוגוואי לקחה את שלוש הנקודות.

פרגוואי - בוליביה 0:4

שתי האחרונות בבית נפגשו באסונסיון למשחק לפרוטוקול בלבד, והמארחת חגגה עם שערים של ג'ונתן פברו (16), רוקה סנטה קרוס (47), ריצ'רד אורטיס (80) וגוסטבו גומס (84).

חלוץ נבחרת אורוגוואי לואיס סוארס. רויטרס
צמד שמעניק לאורוגוואי סיכוי לתפוס את המקום הרביעי. לואיס סוארס/רויטרס

קונקק"ף: מקסיקו הסתבכה, קוסטה ריקה חגגה על ארה"ב

שלושה משחקים נערכו הלילה (בין שישי לשבת) גם בבית קונקק"ף של מרכז וצפון אמריקה. קוסטה ריקה ניצחה את ארה"ב 1:3 בביתה משערים של אקוסטה (2), בורגס (10) וג'ואל קמפבל (75), וקטעה ליאנקים את רצף 12 הניצחונות המרשים. קלינט דמפסי צימק לאמריקאים בדקה ה-43, ונבחרתו של קלינסמן איבדה את המקום הראשון בבית לקוסטה ריקה, לה 14 נקודות מ-7 משחקים, אחת יותר מאשר ליאנקים.

מקסיקו איבדה הזדמנות פז לחזק את מקומה בתמונת העלייה האוטומטית, כשהפסידה בבביתה 2:1 להונדורס, וירדה למקום הרביעי ממנו הולכים למשחקי פלייאוף. פראלטה העלה את המארחים ליתרון 0:1 בדקה ה-5, אבל שני שערי בזק של בנגסטון (63) וקוסטלי (66) העניקו להונדורס את הניצחון הגדול. במשחק נוסף ג'מייקה ופנמה נפרדו ב-0:0.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully