וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפרציק: "איש לא האמין בנו, אבל אנחנו האמנו בעצמנו"

גרמניה חגגה בבית א' "הישראלי" ניצחון ראשון על צרפת אחרי 12 שנה. קרואטיה מעכלת את התבוסה לספרד: "לשכוח מהר"

משחקי הפתיחה של היורובאסקט סיפקו לנו לא מעט הפתעות. בבית א' "הישראלי" גרמניה, שהגיעה לטורניר ללא דירק נוביצקי, ניצחה את צרפת, ואילו אוקראינה גברה על בלגיה. הגרמנים הוכיחו הם לא תלויים רק בכוכבה של דאלאס, וחגגו ניצחון ראשון על הצרפתים זה 12 שנים, ובכך, יחד עם ניצחונה של אוקראינה על בלגיה, תמונת העלייה בבית א' הפכה למסובכת. "איש לא האמין בנו, אבל אנחנו האמנו בעצמנו", אמר קפטן נבחרת גרמניה הייקו שפרציק.

שחקן נבחרת גרמניה רובין בנצינג: "עשינו עבודה יוצאת מן הכלל, נשארנו קרובים ובדקות הסיום קלענו קליעות גדולות ולקחנו ריבאונדים חשובים. הגיע לנו לנצח, האמנו שאנחנו מסוגלים. יש לנו המון כבוד לצרפת, אבל לא פחדנו מהם. הראנו לב גדול. הניצחון לא יהיה שווה כלום אם לא נמשיך ככה".

שחקן נבחרת צרפת נאנדו דה קולו היה מאוכזב בסיום: "לפני המשחק דיברנו על זה שגרמניה נבחרת טובה, אבל לא היינו מספיק מוכנים. אנחנו חייבים לשחק יחד בהגנה ובהתקפה לאורך כל המשחק". הערב (חמישי) הגרמנים יתמודדו עם בלגיה (18:45) וניצחון יהווה צעד גדול עבורם לשלב הבא בטורניר. צרפת המאכוזבת תתמודד עם בריטניה (22:00) למשחק בו היא פייבוריטית ברורה.

-  קפטן נבחרת גרמניה בכדורסל הייקו שפרציק (ימין) מול גארד נבחרת צרפת בכדורסל טוני פארקר (שמאל). AP
12 שנה הגרמנים חיכו לזה. שפרציק מול פארקר/AP

אלופת אירופה ספרד היא הפייבוריטית לזכייה בטורניר, אולם ספק אם גם הספרדים עצמם ציפו שמשחק כל כך קל מול קרואטיה, אותה הביסו 40:68 בפתיחת משחקי בית ג'. קרואטיה, אימפריית כדורסל אירופי, נראתה לאורך ההתמודדות כמו צל של עצמה וברבע הרביעי קלעה שלוש נקודות בלבד.

"מארק גאסול נתן משחק גדול והפסדנו לנבחרת הכי טובה באירופה", ניסה סנטר קרואטיה אנטה טומיץ' להסביר את התפרקות נבחרתו. "אני לא יכול להגיד הרבה מעבר לכך שהקבוצה הטובה ניצחה. אנחנו חייבים לשכוח מהר את התבוסה הזאת, להתאושש מבחינה מנטלית ולנסות לנצח במשחק הבא, אני לא רוצה להגיד מעבר לזה". קרואטיה יודעת שעליה לנצח היום (חמישי) את גיאורגיה (15:30), אחרת סיכוייה לעלות שלב ייפגעו משמעותית.

סנטר נבחרת קרואטיה אנטה טומיץ (ימין). AP
טומיץ' וקרואטיה לא מצאו את עצמם מול המכונה הספרדית/AP

ספרד הביסה את הקרואטים בהפרש של 28 נקודות, הגבוה ביותר שהשיגו מאז ה-52:99 על שבדיה ב-2003. "לא היינו טובים בהתקפה", אמר מארק גאסול (14 נקודות ו-11 ריבאונדים) אחרי הניצחון הספרדי, "משחקי פתיחה בטורניר הם תמיד קשים , ההגנה החזקה שלנו עשתה את ההבדל, אנחנו חייבים להשתפר ככל שהטורניר יימשך". חברו לנבחרת, שחקנה של ריאל מדריד סרחיו יול, אמר: "ידענו שהמשחק נגד קרואטיה מסוכן, יש להם שחקנים מוכשרים, אבל אנחנו היינו אגרסיביים". רודי פרננדס, שהוביל את ספרד עם 15 נקודות, אמר בסיום: "ניצחנו נבחרת מאוד מוכשרת, שיחקנו הגנה טובה ולא אפשרנו להם להיות אקטיביים בהתקפה". משחקה הבא של ספרד ייערך הערב (חמישי) נגד סלובניה ב-22:00.

שחקן נבחרת ספרד מארק גאסול מול נבחרת קרואטיה. AP
בלתי עציר. מארק גאסול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully