וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסאין בולט מתכנן לפרוש אחרי אולימפיאדת ריו 2016

הספרינטר הטוב אי פעם הטיל פצצה, כשהודיע על כוונתו לתלות את הנעליים עוד שלוש שנים, בגיל 30: "רוצה לפרוש בשיא"

רגע לפני תחרות ליגת היהלום בבריסל והפעם האחרונה שירוץ 100 מטר ב-2013, הטיל הערב (רביעי) יוסאין בולט פצצה והצהיר כי הוא מתכוון לפרוש מיד אחרי אולימפיאדת ריו 2016. "אם אהיה בכושר טוב, ואעשה את מה שאני צריך לעשות שם, נראה לי שזה יהיה זמן טוב לפרוש בשיא", אמר הפנומן הג'מייקני.

האצן הג'מייקני יוסאין בולט. רויטרס
נראה שנותרו לנו שלוש שנים בלבד ליהנות ממנו. בולט/רויטרס

"אם אני רוצה להיזכר כאחד הגדולים, כמו מוחמד עלי, פלה והחבר'ה האלה, אני צריך להמשיך לשלוט עד הפרישה שלי. אני מאוד ממוקד בלא להיפצע, ולהיות מצוין כל שנה כדי שאוכל להיחשב כאחד הגדולים בכל הזמנים", הוסיף בולט בן ה-27, שיהיה בן 30 אחרי האולימפיאדה בברזיל - גיל צעיר לכל הדעות.

עד הפרישה, לבולט נותרה עוד מטרה אחת עיקרית: שבירת שיא העולם ל-200 מטר, אותו קבע באליפות העולם בברלין לפני ארבע שנים. "למדתי, ועכשיו אני שולט באמנות הסיבוב", אמר אלוף העולם המכהן על המרחק הנ"ל, "אם אצליח לא להיפצע ולשמור על כושר טוב, בהחלט אפשרי שאשבור את השיא".

אפילו אם היה תולה את הנעליים הערב, היה נחשב בולט לספרינטר הגדול בכל הזמנים - זה שקבע שיאים היסטוריים בריצות ל-100 (9.58 שניות) ו-200 מטרים (19.19 שניות) - ואולי האתלט הגדול בכל הזמנים. לג'מייקני שש מדליות זהב אולימפיות ושמונה מדליות זהב באליפויות העולם - שלוש מהן באליפות האחרונה במוסקבה.

למעשה, המקום היחיד, פחות או יותר, בו בולט לא זכה במדליות הוא משחקי חבר העמים, שיערכו בקיץ הבא בגלאזגו, וכג'מייקני, האצן האדיר יוכל להשתתף בהם. "עדיין לא הייתי בתחרות הזו, אבל תמיד טוב לקטוף עוד מדליות זהב", אמר בולט על האפשרות שירוץ בסקוטלנד בקיץ הבא.

צפו במסיבת העיתונאים המלאה של יוסאין בולט בבלגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully