וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק שיבק: "לא מאוכזב, זה נראה רע רק כי הפסדנו"

מאמן נבחרת ישראל לא התרגש לאחר ההפסד לבריטניה: "אין זמן לבכות ולספוג". כספי: "אין לי הסברים, זו מכה רצינית"

צילום: אור שקדי, עריכה: יותם בן דוד

ערב כדורסל נוראי שכזה לא זוכרים בנבחרת ישראל כבר זמן רב. יורובאסקט 2013 נפתח הערב (רביעי) עם יריבה נוחה במיוחד עבור החבורה של אריק שיבק, בדמותה של בריטניה החלשה. אלא שבדיוק כמו במשחקי ההכנה, גם הפעם איבדה ישראל יתרון מבטיח בדקות האחרונות (כבר הוליכה ב-9 הפרש, שלוש דקות לסיום), איפשרה ליריבה האפורה שמולה לכפות הארכה, ושם היא נכנעה 75:71. עתה חייבת ישראל לנצח לפחות שלושה משחקים, אבל כפי שזה נראה כרגע, לא נראה ששיבק או שחקניו בונים על העפלה לשלב הבא. לפני המשחק הערב, ממש לא מגיע להם להיות שם.

מאמן נבחרת ישראל אריק שיבק. AP
ביזיון. שיבק/AP

"פתחנו את המשחק מאוד לא טוב, אבל בתחילת החצי השני לקחנו את השליטה וחזרנו להוביל", ניסה מאמן ישראל, אריק שיבק להסביר בסיום. "בסופו של דבר זה התאפיין בשתי נקודות שלהם והחטאות עונשין שלנו. זה מסוג המשחקים שאם אתה קולע את העונשין זה יכול להגיע ל-10 או 12 הפרש. עמדנו על העונשין והחטאנו שוב ושוב". כשנשאל האם הוא מאוכזב מהיכולת של שחקניו, אמר המאמן: "אני לא מאוכזב משום דבר, התפקיד שלי זה לתת את הקרדיט לשחקנים. אמר לי מישהו אחרי המשחק שזה לא יכול לקרות לשחקני יורוליג, אבל הנה זה קרה. עובדה שזה קורה, וזה קורה לא רק בישראל. זה יכול לקרות".

שיבק המשיך ואמר: "זה נראה רע כי הפסדנו. מהדקה ה-22 הנבחרת שיחקה טוב, הכדור זז טוב, עצרנו אותם בהגנה. היה איזשהו שלב ברבע השלישי שעשינו עצירות אבל לא קלענו. לא חושב שהייתה בעיה של התלהבות. אני לא צריך להיות מאוכזב, זה חלק ממשחק הכדורסל. אמרתי לשחקנים בחדר הלבשה שצריך להרים את הראש. הם בני אדם, מאוד מאוכזבים, והתפקיד שלי זה להרים אותם. זה טבעו של טורניר. אין הרבה זמן לבכות ולספוג". על ההמשך אמר המאמן: "איבדנו חלק גדול מהסיכויים לעלות לשלב הבא. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לנצח שלושה מתוך ארבעת המשחקים".

אפיק ניסים, שהיה המצטיין של ישראל עם 17 נקודות, אמר: "משחק ראשון הוא תמיד משחק קשה, ואין ניסים. חבל באמת חבל. יש התרגשות, יש לחץ, המשחק היה אצלנו ושלוש דקות לסוף הובלנו, ב-9 וזה חבל. בשבילנו אין יותר מדי אפשרויות, מחר משחק חדש נגד אוקראינה. אני מקווה שננצח ונשאר בתמונה כדי להעפיל לסיבוב השני, זה אפשרי. באליפות אירופה יש קבוצות טובות. בריטניה לא מורכבים משחקנים בטופ של אירופה, אבל הם נלחמים חזק שומרים על הכדור ובאים להוכיח. לא נראינו טוב, אבל סיכומים עושים בסוף. מחר משחק חדש ונילחם כדי להעלות חיוך על הפנים ולעלות לשלב הבא".

עומרי כספי, שהיה חלש מאוד הערב במהלך מרבית המשחק, היה נראה המום לאחר ההפסד. "לא יודע להסביר מה שהיה פה", אמר שחקנה של יוסטון. "לא הצלחנו לעשות סל, לא יכולנו להתלהב במשחק. אין לי הסברים. קשה להתאושש, מכה רצינית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקני נבחרת ישראל בכדורסל בטקס ראש השנה. אור שקדי, ספק 500
חגיגה גדולה לא היתה שם. שחקני הנבחרת בארוחת ערב החג/ספק 500, אור שקדי

בבריטניה כצפוי חגגו את הניצחון ההיסטורי של הנבחרת, ועל סמך הפרצופים המופתעים של השחקנים, נראה שאפילו הם לא האמינו שבסיום הערב הראשון של האליפות הם יהיו במאזן חיובי. "היה משחק חזק מאוד", אמר מאמן בריטניה, ג'ו פרוטני. "פתחנו טוב, אבל ישראל חזרה ורצה. היינו בפיגור גדול בסיום, אבל היה לנו קצת יותר מזל. צריך להמשיך להילחם ולהיות מוכן למשחק הבא".

עוזר מאמן נבחרת בריטניה, הלא הוא גיא גודס הישראלי, אמר: "זה ניצחון גדול מאוד. היינו אנדרדוגים דולים במשחק הזה בלשון המעטה, אבל עשינו מאמץ עילאי, עשינו כל דבר שישראל התכוננה אליו. אף אחד לא נתן לנו צ'אנס לפני המשחק. הופתענו מישראל, אבל התכוננו אליהם שלושה ימים ועצרנו אותם. תוצאה נמוכה זה הסגנון שלנו. המשחק היה בידיים של ישראל בשתי הדקות האחרונות, ובשלשה גדולה חזרנו למשחק. מגיע לשחקנים קרדיט כי בחודש האחרון קיבלנו חבטות מימין ומשמאל".

קייל ג'ונסון, שהיה המצטיין במשחק הערב עם 22 נקודות אמר: "היינו בפיגור גדול בסוף, אבל הייתה לנו הזדמנות וידענו לקחת אותה. הניצחון הזה אמור לתת לנו תנופה להמשך".

שחקן נבחרת בריטניה אנדרו לורנס מול שחקן נבחרת ישראל ליאור אליהו. AP
עשו צחוק מישראל. לורנס מול אליהו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully