וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי תיווך בעסקה הכושלת של הררה ומנצ'סטר יונייטד?

בספרד סיפרו ש"מתחזים" הכשילו את העסקה, ב"מירור" טענו שמדובר בעורכי דין וביונייטד רק רוצים לשכוח את הקיץ הזה

האם שלושה "מתחזים מסתוריים" הם האחראים לקריסת עסקת ההעברה של אנדר הררה מאתלטיק בילבאו למנצ'סטר יונייטד? כלי תקשורת בספרד מיהרו לדווח אתמול ששלושה אנשים לא מוכרים היו אלו שתיווכו בין הקבוצה האנגלית לזו הבאסקית, אבל שהם בעצם היו "מתחזים" שניסו לקנות פרסום וגם להרוויח כסף על גב העסקה.

באנגליה מיהרו לספר על הדיווח הספרדי, אבל ב"מירור" בדקו את הסוגייה וגילו שמדובר בשלושת עורכי הדין גיירמו גוטיירס, אלברו ראיג ורודריגו גרסיה, שתיווכו בעסקת העברתו של חאבי מרטינס מאתלטיק לבאיירן מינכן בשנה שעברה. זה לא היה הסוף.

מתחזים או אנשי עסקים לגיטימיים - זה לא ממש משנה כי במנצ'סטר יונייטד טענו שהם מעולם לא עבדו עם השלושה וגם בסביבתו של הררה אמרו שהם מעולם לא שמעו עליהם.

לגוטיירס, ריג וגרסיה זה לא הפריע והם התייצבו במשרדי ההתאחדות הספרדית ואמרו שהם הגיעו לשם כדי לזרז את השחרור הבינלאומי של הררה ברגע שיהיה אישור לעסקה - זאת כדי להספיק לרשום אותו ביונייטד לפני שחלון ההעברות ייסגר. בסופו של דבר השדים האדומים לא הסכימו לדרישות הכספיות של אתלטיק והעסקה בין כה וכה לא יצאה לפועל.

הסיפור הזה מצטרף לכמה אחרים בקיץ שבאלופת אנגליה ירצו לשכוח.

שחקן אתלטיק בילבאו, אנדר הררה. GettyImages
סיפור מסתורי. הררה/GettyImages

סביר להניח שעד לפני כמה חודשים, אולי אפילו כמה שבועות, מרבית האוהדים של מנצ'סטר יונייטד לא שמעו את השם אד וודוורד. אלא שהיום רוב אוהדי הכדורגל בממלכה כבר מכירים אותו היטב. מאז שחלון ההעברות נסגר ביום שני ב-23:00 שעון בריטניה, היו"ר החדש של השדים האדומים מככב במדורי הספורט. מככב? הוא היה מוותר על זה בשמחה.

וודוורד בן ה-40, רואה חשבון במקצועו, צורף להנהלה של מנצ'סטר יונייטד ב-2007 אחרי ששנתיים לפני כן סייע למשפחת גלייזר ברכישת המועדון. הוא שימש כמנכ"ל השיווק ואחרי שדייויד גיל פרש מתפקידו כיו"ר, הוא מונה במקומו. המבחן הראשון שלו היה הקיץ הנוכחי, שם היה עליו לנהל משאים ומתנים בנוגע לרכישת ומכירת שחקנים. ושם הוא נחל כישלון חרוץ.

השדים האדומים הביעו במהלך השבועות האחרונים התעניינות בכריסטיאנו רונאלדו, לייטון ביינס, ססק פברגאס, רוברט לבנדובסקי, טיאגו אלקנטרה ואחרים, אבל לבסוף הצליחו לרשום רק עסקה אחת משמעותית: רכישת מרואן פלאיני מאברטון תמורת 27.5 מיליון ליש"ט.

האירוניה היא שעד לפני מספר שבועות לקשר הבלגי היה סעיף שחרור בגובה של 23 מיליון ליש"ט, אבל באותו זמן יונייטד ריכזה את תשומת הלב שלה בפברגאס. כשכבר הוחלט ללכת על פלאיני, סעיף השחרור לא היה תקף יותר והמועדון שילם עליו תוספת של ארבעה וחצי מיליון ליש"ט. הפאדיחה הזו נרשמה על שמו של אדם אחד בלבד: אד וודוורד. מי ששילם את המחיר אגב, הוא פלאיני עצמו שהסכים לוותר על ארבעה מיליון ליש"ט כדי להגשים את המעבר החלומי לאולד טראפורד.

באנגליה נמתחה על וודוורד ביקורת חריפה ביממה האחרונה והיו גם כאלה שכבר קראו לפטר אותו. על פי הפרסומים, היו"ר כשל לאורך הקיץ במו"מ אחר מו"מ ומארק אוגדן כתב ב"טלגרף": "חלון ההעברות נסגר כשמנצ'סטר יונייטד מושפלת ולא מצליחה להחתים את מרבית המטרות המרכזיות שלה. זה היה אסון ניהולי מבחינת היו"ר החדש אד וודוורד".

מימין לשמאל: אד וודוורד, אברהם גלייזר, ג'ואל גלייזר. GettyImages
היה מוותר בשמחה על הפרסום ביממה האחרונה. וודורד מצד ימין למטה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully