וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייטון: "היה קשה לשמור על סטוקטון מאשר על ג'ורדן"

לקראת כניסתו להיכל התהילה רכז העבר נזכר ביריביו הגדולים, הבטיח לנסות לא לבכות בנאום ובחר את הרכז האהוב עליו כיום

פחות משבוע לפני הטקס בו ייכנס רשמית להיכל התהילה, גארי פייטון התראיין ל-'יאהו ספורט' ונזכר בכמה מהרגעים הגדולים שעבר, היריבים המושבעים שלו, וההתרגשות מבחירתו לאחד השחקנים הגדולים בתולדות הענף.

"כולם רוצים לדעת אם אני עומד לבכות", אמר 'הכפפה', שמשמש כיום כפרשן של רשת FOX. "האמת שאני לא חושב שאבכה, אבל אני אשתדל לא ליצור קשר עין עם אמא שלי, כי אם היא תבכה גם אני אבכה". אני אשתדל שהנאום שלי יהיה מצחיק וקליל".

איש העסקים כריס האנסן עם כדורסלן העבר גארי פייטון. AP
ינסה להצחיק בנאום. גארי פייטון/AP

על בחירתו בג'ורג' גרווין וג'ון סטוקטון כשניים שיציגו אותו לפני הנאום אמר פייטון: "גרווין היה אליל הילדות שלו, כזה שהיו לי פוסטרים שלו על הקירות. בסטוקטון התאהבתי בימי כשחקן. הוא לא היה אתלטי כמונו, אבל הוא היה חכם יותר מאיתנו. ידענו מה הוא יעשה, למדנו את כל הוידיואים של יוטה, אבל היינו כל כך טפשים, ושוב ושוב היינו נתקעים בחסימות".

כשנשאל האם לא התקשה יותר לשמור על מייקל ג'ורדן, הפתיע פייטון: "מול ג'ורדן זה היה קל יותר. הייתי גורם לו להתעצבן עליי ומבלבל אותו. הוא ידע שהוא מאוד מוכשר ושהוא יכול לעשות מה שהוא רוצה. אבל סטוקטון היה מאתגר יותר, כי הוא לא היה עונה לי בטראש טוק. אני חושב שבסך הכל הייתי שחקן טוב יותר מסטוקטון מבחינת יכולות, אבל הוא הראה לכולם שהוא יודע לשחק את המשחק בצורה הנכונה".

1998: יורד לפרקט – מייקל ג'ורדן מול ג'ון סטוקטון. GettyImages
פשוט היה חכם יותר. סטוקטון מול ג'ורדן/GettyImages

כשנשאל את מי מהרכזים הטובים ב-NBA כרגע הוא אוהב במיוחד השיב פייטון: "תמיד אהבתי את דרון וויליאמס כי יש לו את אותה מנטליות שלי. הרכזים היום לא משחקים הגנה כמונו, אבל וויליאמס כן נותן את הכל בשני צדי המגרש. עוד רכז שרבים חושבים שאני לא אוהב אבל אני כן הוא רייג'ון רונדו. הוא לא יכול לקלוע כמוני, אבל את כל שאר הדברים הוא כן יכול לעשות כמוני".

פייטון בן ה-44 נבחר במקום השני בדראפט 1990 על ידי סיאטל סופרסוניקס ושיחק בה 13 שנים, כשבשנת 1996 הוא והסוניקס הגיעו לגמר ה-NBA ונוצחו על ידי שיקגו בולס 4:2. לפייטון שתי מדליות זהב במשחקים האולימפיים (אטלנטה 1996 וסידני 2000). ב-2004 שיחק במדי לוס אנג'לס לייקרס עמה הגיע לגמר ה-NBA, אך לא זכה באליפות לאחר שהחבורה הנוצצת שכללה גם את שאקיל אוניל, קובי בריאנט וקארל מלון הפסידה לדטרויט 4:1. פייטון שיחק גם במילווקי, בוסטון ומיאמי, בה סיים את הקריירה ב-2007 ועמה זכה באליפות היחידה שלו ב-2006. הוא שיחק תשע פעמים באולסטאר ותשע פעמים נבחר לחמישיית ההגנה של ה-NBA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully