וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: דג'וקוביץ' ברבע הגמר, סרינה בחצי

המדורג ראשון דרס את גרנויירס 3:6, 0:6, 0:6. יוז'ני שבר ליואיט את הלב. מארי התגבר על איסטומין, סרינה ניצחה 0:6, 0:6

הלילה (בין שלישי לרביעי) תינעל תמונת רבעי הגמר באליפות ארה"ב הפתוחה בטניס, ושם אחד שכבר לא יהיה בין שמונת האחרונים הוא זה של אלוף הטורניר מ-2001, לייטון יואיט. האוסטרלי בן ה-32 שהפך בימים האחרונים למרענן הרשמי של האליפות כבר הוליך בבטחה מול מיכאל יוז'ני (21) הרוסי, אך לא הצליח להשלים את המשימה ונשלח לארוז את התיקים שלו. בהמשך הלילה דרס נובאק דג'וקוביץ' בקלילות את מרסל גרנורלס, כשלאחר מכן עלה למגרש גם אנדי מארי וניצח את דניס איסטומין. אצל הנשים ויקטוריה אזנרקה גברה על אנה איבנוביץ' בשמינית הגמר במשחק שנדחה בגלל הגשם, בעוד נה לי הסינית (5) תפסה את מקומה בחצי הגמר לאחר שניצחה את מקרובה. סרינה וויליאמס הביסה את קרלה סוארס נבארו.

טניסאי אוסטרלי לייטון יואיט. רויטרס
יתקשה להתגבר על ההפסד הכואב הזה. יואיט/רויטרס

גברים

כמה חבל על לייטון יואיט. האוסטרלי בן ה-32 היה קרוב להמשיך במסע הנפלא שלו אל רבע הגמר, אבל איכשהו הוא הצליח לאבד פעמיים יתרון של 2:4 (במערכה הרביעית ובחמישית), ונותר רק עם המחמאות, בעוד יוז'ני לקח את הכרטיס לשלב הבא. יוז'ני פתח חד יותר, השיג שבירה מוקדמת בדרך ל-3:6 במערכה הראשונה, אבל אז רוח הקרב של יואיט הופיעה, והאוסטרלי דהר לניצחון בשתי המערכות הבאות.

יואיט כבר הוביל 2:4 במערכה הרביעית והיה בדרכו הבטוחה אל הניצחון, אלא שאז התעורר יוז'ני, ועם שתי שבירות נהדרות תפס שליטה על המערכה, ניצח אותה 4:6 וכפה מערכה חמישית. הרוסי המשיך במומנטום, שבר כבר במשחקון הראשון של המערכה המכרעת, אבל האוסטרלי השיב עם שבירה משלו, ולאחר מאבק נפלא שבר שוב ועלה ליתרון 2:4. אלא שאז, בדיוק כמו בפעם הקודמת שהוביל כך, נשבר יואיט על ידי יריבו פעמיים, והרוסי השלים את המשימה כדי לנצח במשחק 3:6, 6:3, 7:6, 4:6, 5:7.

המדורג ראשון בטורניר ובעולם, נובאק דג'וקוביץ', לא התקשה לרגע מול מרסל גרנויירס העייף, שפילס את דרכו לשמינית הגמר עם שלושה ניצחונות בחמש מערכות. המדורג ראשון שמקווה ללכת צעד אחד רחוק יותר מההפסד בגמר אשתקד, טאטא את הספרדי, ולאחר שניצח 3:6 "בלבד" במערכה הראשונה, לא שמט ולו משחקון אחד בשני הסטים הבאים בדרך ל-3:6, 0:6, 0:6 אחרי שעה ו-19 דקות של משחק. הסרבי ממשיך את כושרו הנפלא, וכעת מניין המשחקונים שהפסיד עד כה באליפות עומד על 22 בלבד.

אנדי מארי (3) לא ליקק דבש נגד דניס איסטומין המפתיע, שהדיח לפני כן את ניקולאס אלמגרו ואנדראס ספי, אבל גבר על האוזבקי 7:6, 1:6, 4:6, 4:6. מארי הוא כזכור אלוף השנה שעברה והוא ממשיך במסע ההגנה על התואר.

סטנילס ואוורינקה (9) שימח את אוהדי הטניס השוויצרים אחרי המפלה של פדרר וגבר על תומאש ברדיך (5) 6:3, 1:6, 6:7, 2:6. העלייה לרבע הגמר היא השוואת שיא בארה"ב מבחינת ואוורינקה.

טניסאי רוסי מיכאל יוז'ני. רויטרס
לא ויתר לרגע. יוז'ני/רויטרס

נשים

במשחק האחרון בשמינית הגמר, הצליחה ויקטוריה אזרנקה (2) לשוב מפיגור מערכה בדרך ל-6:4, 3:6, 4:6 על אנה איבנוביץ' (13) אחרי שעתיים ועשר דקות של משחק. ברבע הגמר תפגוש המדורגת שניה את דניאלה האנטוחובה. איבנוביץ' נראתה חדה מאוד בפתיחת המשחק והפגיזה 17 ווינרים, אבל משם הבלארוסית השתלטה על המשחק. הבעיה הגדולה ביותר של הסרבית, בעבר המדורגת ראשונה בעולם, הייתה בהגשה. איבנוביץ' איבדה את ההגשה שלה 9 פעמים במהלך המשחק, כשרק במערכה האחרונה אזרנקה שברה 4 פעמים את הסרב של יריבתה. איבנוביץ' עוד הצילה שלוש נקודות במשחק, אך לבסוף נכנעה ליריבתה העדיפה.

העולה הראשונה לארבע האחרונות היתה נה לי (5), שניצחה את יקטרינה מקארובה 4:6, 7:6, 2:6 הרוסייה (24) והעפילה לראשונה בקריירה לחצי הגמר בארצות הברית אחרי משחק שנמשך שעתיים ו-20 דקות, ושימו לב להפרשים בעמודת הווינרים: 44 לנה לי, רק 15 למקארובה. בשלב הבא תפגוש הסינית את המנצחת בין סרינה וויליאמס וקרלה סוארס נבארו. מקארובה, שהדיחה מהתחרות את סבין ליזיקי ואגניישקה רדוואנסקה, סוגרת יופי של אליפות מבחינתה.

סרינה (1) וויליאמס הגיעה למשחק שלה נגד קרלס סוארס נבארו כשהיא עדיין ללא הפסידה מערכה ונכנעה ב-12 משחקונים בלבד והיא דאגה לשמור על הסטטוס קוו נגד הספרדייה האומללה. האמריקאית שרוצה תואר גרנד סלאם 17 בקריירה וחמישי בניו יורק, ניצחה 0:6, 0:6 בתוך 51 דקות בלבד והעפילה בקלילות לחצי הגמר.

הטניסאית הסינית נה לי. רויטרס
הישג היסטורי בארצות הברית. נה לי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully