וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק: בעלי שמות זרים לא הורשו לקנות כרטיסים למשחק

גזענות מכיוון פ.צ. קופנהאגן, שהודיעה לאוהדים עם שמות לא דנים שהכרטיסים שרכשו לצ'מפיונס מבוטלים "בשל בטיחות"

יום חמישי היה יום חגיגי במיוחד עבור פ.צ. קופנהאגן. האלופה הדנית הוגרלה לבית ב' של ליגת האלופות, שם היא תפגוש שלוש קבוצות נפלאות בדמות ריאל מדריד, יובנטוס וגלאטסראיי. ההתרגשות בקרב האוהדים הייתה גדולה והכרטיסים למשחקים נחטפו במהרה, אולם כעת נראה שבכל זאת יש עדיין מספר מקומות פנויים באופן לא צפוי באצטדיון לקראת המשחקים ואילו הקבוצה עצמה מואשמת בגזענות.

מסתבר שאוהדים בעלי שמות לא דנים, כלומר שמות שנשמעים זרים, שרכשו במיטב כספם כרטיסים למשחקי ליגת האלופות, קיבלו אי מייל שמודיע כי הרכישה מבוטלת בשל מה שהוגדר כ"סיבות בטחוניות".

מזכיר המועדון דניאל רומדאל לא טרח להכחיש: "ידענו שההחלטה שלנו תעורר תגובות, אבל זה הפיתרון הטוב ביותר. אנחנו יודעים שלא כולם יסכימו לכך, אבל לא מדובר באפלייה".

אוהדי פ.צ. קופנהאגן. AP
מי מהם יוכל להגיע למשחקים? אוהדי קופנהאגן/AP

האוהדים שסורבו, חשבו אחרת כמובן. אטילה מומני, אוהד בן 24 ממוצא אירני, שנולד וחי כל חייו בקופנהאגן, זעם: "אחרי שקניתי כרטיסים ושילמתי מחשבון הבנק שלי קיבלתי את המייל שמודיע על ביטול העסקה. גיליתי שאוהדים רבים שאינם ממוצא דני זכו לאותה 'חוויה' כמוני. אני מבין את הדרישה להגברת האבטחה סביב המשחקים האלה, אבל המהלך הזה לא מקובל כלל והוא מהווה אפלייה. היו יכולים לכל הפחות להציע לנו כרטיסים אחרים, אבל זה לא קרה. אנחנו מרגישים את האפלייה בצורה קיצונית, אנחנו סובלים פעמים רבות מגזענות בדנמרק, אבל אף פעם לא חשבתי שזה יבוא מקבוצת כדורגל. אין לכך תירוץ ואופ"א חייבת לפעול בעניין".

עו"ד מקומי כבר הודיע שיפעל בעניין: "למרות שזה אירוע פרטי, אם אתה מונע מאנשים להגיע, אתה חייב לספק סיבה הגיונית. אסור להפלות מישהו על בסיס שם, מין, גיל או לאום".

בשנת 2000, כאשר הגיעו אוהדי גלאטסראיי לקופנהאגן, למשחק גמר גביע אופ"א מול ארסנל (בו הטורקים ניצחו לבסוף בפנדלים), התפתחו בכיכר העיר מהומות ענקיות בין אוהדי הקבוצות, בהן נפצעו 19 אוהדים, כולל ארבעה שנדקרו ו-60 נוספים נעצרו. כל זה קרה חודש בלבד לאחר שאוהדי גלא רצחו שני אוהדי לידס לפני משחק בין הקבוצות באיסטנבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully