וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את יריבות מכבי תל אביב בליגה האירופית

30.8.2013 / 15:53

לבורדו מסורת ארוכה בצרפת, ניקוסיה השיגה דריסת רגל באירופה ופרנקפורט חוזרת למרכז הבמה. לוח המשחקים בפנים

מכבי תל אביב הוגרלה היום (שישי) לבית ו' של הליגה האירופית 2013-14. האלופה הישראלית שחוזרת לשלב הבתים של המפעל בו היא נטלה חלק גם בעונת 2011-12, אז היא השיגה שתי נקודות בלבד. הצהובים הוגרלו לבית בו הם יפגשו את בורדו, אפואל ניקוסיה ואיינטרכט פרנקפורט. השתיים הראשונות למעשה תחזורנה לישראל בפעם השנייה. בורדו שיחקה בעבר נגד מכבי חיפה בליגת האלופות ואפואל ניקוסיה הדיחה את מכבי תל אביב ממוקדמות גביע אופ"א בעונת 2005-06.

ברק יצחקי שחקן מכבי תל אביב לפני אדי גוטליב שחקן הפועל עכו. אדריאן הרבשטיין
הביקור הקודם במפעל נגמר עם שתי נקודות בלבד, והפעם? שחקני מכבי תל אביב/אדריאן הרבשטיין

בורדו

המאמן: פרנסיס ז'ילו מדריך את הקבוצה מ-2011 והוא הוביל אותה לזכייה בגביע בעונה שעברה. המאמן בן ה-53 עמד לפני כן על הקווים של סושו ושל לאנס ובעונה שעברה חוזהו הוארך בשנתיים נוספות, עד קיץ 2015. הוא מתמחה בעבודה עם שחקנים צעירים ובעבר הוליך את קבוצת הנערים של סושו לזכייה באליפות צרפת.

הכוכבים: הנרי סאיבה בן ה-22 ושייק דיאבטה מוליכים את החלק הקדמי, כשמאחוריהם לודוביק אוברניאק היצירתי והקפטן הוותיק ירוסלאב פלאשיל. עוד שחקנים בולטים: הבלם לאמין סאנה, המגן הימני מריאנו והשוער סדריק קראסו. בורדו מכרה בקיץ שניים מהשחקנים הבכירים שלה: המגן השמאלי בנואה טרמולינאס והחלוץ אנתוני מודסט והסתפקה ברכש צנוע בדמותו של המגן השמאלי הארגנטינאי לוקאס אורבאן.

הישגים בולטים: בורדו היא אחת מהקבוצות הבולטות בכדורגל הצרפתי מבחינה מסורתית. היא זכתה בשש אליפויות – האחרוה ביניהן ב-2009 ובשלושה גביעים – האחרון בסוף העונה שעברה. באירופה הישג השיא שלה הוא העפלה לגמר גביע אופ"א ב-1996, כשעל הדשא מככבים זינדין זידאן, ביצ'נטה ליזראזו וכריסטוף דוגארי.

אצטדיון ביתי: סטאד שבאן דלמה, 34,460 מקומות

בעונה שעברה: מקום שביעי, זכייה בגביע.

בעונה הנוכחית: בורדו התחילה את העונה בצורה מעט חסרת יציבות. אחרי הפסד 2:1 לפ.ס.ז' בסופרקאפ הצרפתי, היא רשמה בזה אחר זה הפסד (למונאקו), תיקו (נגד טולוז) וניצחון (על באסטיה). אחרי שלושה מחזורים יש לה ארבע נקודות והיא מדורגת במקום התשיעי בטבלה.

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו עם שחקן אפואל ניקוסיה אלדו אדורנו. AP
מזהים אותו? אדורנו/AP

אפואל ניקוסיה

המאמן: פאולו סרג'יו הפורטוגלי מונה לתפקיד במאי האחרון וכשל כבר במבחן הראשון שלו כשאפואל הודחה על ידי מאריבור ממוקדמות ליגת האלופות. לשמחתו, מעט לאחר מכן הוא הוליך את הקבוצה לניצחון על אפולון לימאסול ולזכייה בסופרקאפ הקפריסאי. סרג'יו בן ה-45 הגיע לשיאו כשעמד על הקווים של ספורטינג ליסבון במשך כמה חודשים ואימן לאחר מכן את הארטס הסקוטית ואת קלוז' הרומנית. לצערו הרב הוא נכנס לנעליו העצומות של המאמן הקודם איבן יובאנוביץ', שבחמש השנים שלו בקבוצה הוליך אותה לשלוש אליפויות, גביע אחד ושתי הופעות בשלב הבתים של ליגת האלופות, כולל הגעה לרבע הגמר בעונת 2011-12.

הכוכבים: אקס מכבי תל אביב, אלדו אדורנו הפרגוואי, כבר בן 31, אבל סיים את העונה שעברה כמלך שערי הקבוצה עם 13 שערים. גוסטבו מנדוקה הברזילאי הוסיף 12 משלו, אבל המנוע האמיתי של הקבוצה הוא הקפריסאי הוותיק קונסטנטינוס חרלמבידיס. הבלם הברזילאי ז'ואאו גילרמה הגיע ממאריטימו לפני כחודשיים והוא אמור לסייע למשחק ההגנה ושחקן מסקרן נוסף שהגיע בקיץ הוא הקשר הפורטוגלי טיאגו גומס, ששיחק בעבר עם הרקולס אליקנטה בליגה הראשונה בספרד.

הישגים בולטים: אפואל היא כמובן אחת מקבוצות הפאר של קפריסין. היא זכתה ב-22 אליפויות ו-19 גביעים, אבל דריסת הרגל המשמעותית ביותר שלה השיגה עם שתי העפלות לשלב הבתים של ליגת האלופות בחמש השנים האחרונות ובעיקר עם הריצה הכמעט בלתי נתפסת בעונת 2011-12, במסגרתה היא סיימה ראשונה בבית שכלל גם את פורטו, זניט סט. פטרסבורג ושחטאר דונייצק, עברה את ליון בשמינית הגמר ונעצרה רק על ידי ריאל מדריד ברבע.

אצטדיון ביתי: GSP, 22,860 מקומות

בעונה שעברה: אלופת קפריסין.

בעונה הנוכחית: הליגה הקפריסאית עדיין לא יצאה לדרך, אבל אפואל כבר זכתה בתואר אחד: הסופרקאפ הקפריסאי.

שחקן פרנקפורט סבסטיאן יונג. GettyImages
כישרון עולה. יונג/GettyImages

איינטרכט פרנקפורט

המאמן: ארמין פה הפך בשנים האחרונות לשם קבוע בבונדסליגה. ההצלחה הגדולה ביותר שלו הייתה הובלתה של שטוטגרט לאליפות מפתיעה ב-2007. בהמשך הוא אימן את וולפסבורג והמבורג, אבל לא הצליח לשחזר את אותו הישג מזהיר משוואביה. במאי 2011 מונה למאמנה של פרנקפורט והוביל אותה לחזרה לבונדסליגה. בעונה שעברה הצעיד את הנשרים למאבקי צמרת לאורך כל העונה ולמקום שישי ומפתיע.

הכוכבים: לא חסרים כאלו. המגן סבסטיאן יונג והקשר סבסטיאן רודה הם שניים משחקני העתיד של הכדורגל הגרמני והקשר ההתקפי אלכסנדר מאייר, שמשחק בקבוצה מ-2004, מהווה איום קבוע על שער היריבות. בפרנקפורט גם עושים תכניות לעתיד ולאחרונה הקבוצה רכשה את החלוץ המבטיח של ספרטה פראג ונבחרת צ'כיה, וצלאב קאדלץ (21) תמורת כ-3.5 מיליון יורו. שני שחקנים נהדרים נוספים: שחקן הכנף סטפן אייגנר והבלם הפרואני הקשוח קרלוס סמבראנו.

הישגים בולטים: בשנים האחרונות פרנקפורט מתקשה להתברג בצמרת (המקום השישי בעונה שעברה היה נדיר יחסית) והיא גם בילתה בליגת המשנה, אבל למועדון יש היסטוריה מפוארת. פרנקפורט זכתה באליפות ב-1959 ובארבעה גביעים – האחרון ב-1988. היא הניפה את גביע אופ"א ב-1980 בעונה המפורסמת בה הגיעו ארבע גרמניות לחצאי הגמר, ואחד מהמשחקים המפורסמים ביותר בהיסטוריה שלה הוא כנראה ההפסד לריאל מדריד 7:3 בגמר גביע אירופה לאלופות ב-1960.

אצטדיון ביתי: קומרצבנק ארנה. 51,500 מקומות.

בעונה שעברה: מקום שישי.

בעונה הנוכחית: הנשרים פתחו את העונה עם תבוסה קשה 6:1 להרטה ברלין ומיד לאחר מכן נכנעו 1:0 לבאיירן מינכן. במחזור האחרון הגיעה ההתאוששות בדמות ניצחון 0:2 על העולה החדשה בראונשוויג. במפעלים האחרים התוצאות מושלמות: ניצחון 0:2 על אילרטיסן הזעירה בסיבוב הראשון בגביע וניצחון כפול (0:2 ו-1:2) על קרבאח האזרית בפלייאוף העלייה לשלב הבתים של הליגה האירופית.

לוח המשחקים של מכבי תל אביב

19.9 אפואל (ב)

3.10 בורדו (ח)

24.10 פרנקפורט (ח)

7.11 פרנקפורט (ב)

28.11 אפואל (ח)

12.12 בורדו (ב)

כל משחקי הבית של מכבי תל אביב ישוחקו בשעה 20:00 שעון ישראל, וכל משחקי החוץ ישוחקו בשעה 22:00 שעון ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully