וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סתם הכי טובה בעולם: על זכייתה של ירדן ג'רבי

30.8.2013 / 9:30

לירדן ג'רבי היה הרבה מה להוכיח באליפות העולם בריו. אם היא הצליחה לעשות את זה אחרי פציעה קשה ובתוך כל הלחץ, כנראה שאפשר להכריז על יעל ארד החדשה שאולי תטפס גבוה יותר

לפני שלושה חודשים התייצבה ירדן ג'רבי לקרב הגמר בתחרות המאסטרס היוקרתית בטיומן שברוסיה, כשיריבתה הייתה אבה קאנה היפנית. תוך פחות מעשרים שניות הצליחה היפנית לבצע נעילה למרפק של ג'רבי, והישראלית נכנעה תוך כדי שהיא נאנקת מכאבים וחווה בזמן אמת קרע חלקי ברצועה של המרפק – פציעה שכיחה בקרב ג'ודוקות שהסתבכו בנעילה והצליחו לסבול את הכאב שניה אחת יותר מדי. ג'רבי נאלצה לבצע שינויים בתכנית השנתית שלה ויצאה לחופשה כפויה, כשבמקביל פורסמה הידיעה שבישרה על עלייתה למקום הראשון בדירוג העולמי בזכות מדליית הכסף בטיומן. היא הפכה לישראלית הראשונה שעלתה למקום הראשון בדירוג העולמי, אבל התחושה מסביב הייתה שהיא עדיין צריכה להוכיח שהיא ראויה למיקום הזה, כשאליפות העולם כבר נראית באופק.

יש לנו אלופת עולם: ג'רבי עשתה היסטוריה בברזיל

ג'רבי חגגה: ”קשה לעכל, אני מרגישה בעננים”

ג'ודוקאית ישראלית ירדן ג'רבי חונקת את  קרליס אגבניינו הצרפתייה. רויטרס
פשוט עשתה צחוק מהמדורגות 2 ו-4 בעולם. ירדן ג'רבי/רויטרס

מאז שג'רבי פרצה לתודעה כולם הסכימו עם זה שמדובר בג'ודוקא מאוד אטרקטיבית, עם ג'ודו מגוון שאותו הגדיר פעם אורן סמדג'ה כ"ג'ודו של גברים". תמיד היה כיף לראות את הקרבות שלה כי רוב הניצחונות שלה הושגו באיפון אחרי הטלות יפות ושונות. מצד שני, הייתה תחושה שגם התבססה על נתונים והיא שלג'רבי היה קשה מאוד מול יריבות שאולי אפשר להגדיר אותן כג'ודוקות מקבוצת האיכות שלה ברמת הגיוון והאגרסיביות, ובמקרים רבים ג'רבי הייתה זו שננעלה, רותקה וגם הוטלה.

אתמול (חמישי), באליפות העולם בריו דה ז'ניירו, ראינו גם את ירדן ג'רבי הישנה והמשובחת, שבמבט מהצד זה נראה כאילו היא משיגה איפונים ללא שום קושי מול יריבות חלשות ממנה. אבל ראינו גם ירדן ג'רבי מחודשת, שמורידה יריבות חזקות מאוד לקרקע ו"מפרקת" אותן כאילו שיחקה במשחק הלגו. היא פשוט עשתה צחוק מהג'ודוקות המדורגות 2 ו-4 בעולם והשביתה אותן בזמן כולל של 3 דקות וחצי בחצי הגמר והגמר. תחשבו שנובאק דג'וקוביץ' היה זוכה בטורניר גרנד סלאם ולא מאבד מערכה נגד רפאל נדאל ואנדי מארי בשני המשחקים האחרונים שלו – זה בערך מה שירדן ג'רבי עשתה כדי לזכות במדליה הראשונה שלה באליפות העולם – מדליה שהרבה אנשים טענו שג'רבי חייבת להשיג כדי להצדיק את מיקומה הראשון בעולם ואת הפוטנציאל שלה לתואר אולימפי.

ירדן ג'רבי, ג'ודוקאית ישראלית. AP
תלויה רק בעצמה. ירדן ג'רבי/AP

ג'רבי כיום בת 24, ומה שכל כך יפה כרגע זה שאפשר כבר להשוות אותה ליעל ארד כשהייתה בת 24. המדליסטית האולימפית הראשונה של ישראל זכתה אז במדליית הארד באליפות העולם ב-1991, ועם הכריזמטיות שלה גרמה לעם שלם להאמין שיש לנו מדליסטית אולימפית עוד לפני המשחקים האולימפיים בברצלונה – נבואה שהגשימה את עצמה. לגבי ג'רבי, הלוואי והתחרות הכל כך מושלמת שלה לא הייתה חד פעמית. בריו דה ז'ניירו התקבל הרושם שג'רבי פשוט טובה יותר בדרגה אחת מכל ג'ודוקא אחרת מולה היא התמודדה, זה מזכיר במשהו את גל פרידמן של אתונה 2004 שאמר מלכתחילה שהוא תלוי רק בעצמו – אמר ועשה.

חבל שנצטרך לחכות עוד שלוש שנים כדי להבין איך היכולת הנהדרת של ג'רבי תבוא לידי ביטוי במשחקים האולימפיים בריו, ומי יודע כמה דברים יוכלו לקרות עד אז? לטובה ולרעה? דבר אחד בטוח – שלוש שנים בדיוק לפני ריו 2016, הפייבוריטית הגדולה ביותר לזכייה במדליית זהב אולימפית נושאת את דגל ישראל. דבר נוסף, ההורים שביניכם ישמעו בוודאות מהילדים בימים הקרובים על מדריכי הג'ודו שביקרו בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים והזמינו אותם להצטרף לאימונים במקום הקרוב למגוריהם. "אפקט יעל ארד ואורן סמדג'ה", שחזר קצת בתחילת שנות האלפיים בזכות אריק זאבי, עושה קאמבק מטורף. אני מהמר על כך שיבואני חליפות הג'ודו יעשו יופי של חג השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully