וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן ג'רבי: "קשה לעכל, אני מרגישה בעננים"

הג'ודוקאית הישראלית חגגה זכייה באליפות העולם. תקבל מענק של 100 אלף שקל. ראש הממשלה נתניהו התקשר לברך אותה

ירדן ג'רבי עשתה הערב (חמישי) היסטוריה בספורט הישראלי, כאשר זכתה באליפות העולם בג'ודו. ג'רבי בת ה-24 ניצחה בכל חמשת הקרבות שלה בתחרות שנערכה בריו דה ז'ניירו, ברזיל ובדמעות טיפסה לראש פודיום להשמעת "התקווה". דקות לאחר מכן ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר לג'ודוקאית ובירך אותה.

בעקבות הזכייה הנפלאה, ג'רבי תקבל מענק מיוחד של 100 אלף ש"ח מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל והמועצה להסדר ההימורים בספורט. מאמנה שני הרשקו יקבל מחצית מהסכום.


היסטוריה: ירדן ג'רבי אלופת העולם בג'ודו

ירדן ג'רבי, ג'ודוקאית ישראלית. רויטרס
לא הסתירה את הדמעות. ירדן ג'רבי לאחר הניצחון בגמר/רויטרס

ג'רבי אמרה בסיום: "אני מאוד מתרגשת. אני הישראלית הראשונה שעושה את זה, מדליית זהב ראשונה לישראל. אני לא כל כך מעכלת את זה עדיין, אבל מרגישה בעננים. היתה לי תחרות מעולה, הכול באיפונים. לא היה יכול להיות יותר טוב מזה. כיף לי עכשיו. כבר התקשרתי להורים, בכיתי להם והם בכו לי".

הג'ודוקאית הוסיפה: "אני יוצאת לחופש של שלושה שבועות, הגוף שלי והנפש שלי צריכים את זה. היתה לי שנה מאוד אינטנסיבית. אני מסיימת אותה בטעם טוב אבל המטרה שלי היא אוליפיאדת ריו, למרות שיש עוד הרבה זמן".

בקרב על מדליית הזהב, ג'רבי פגשה את חברתה הטובה קלריס אגבניינו וגברה עליה כשהיא נעזרת בחניקה. הצרפתייה סירבה להיכנע והתעלפה וג'רבי אמרה בסיום: "הרגשתי שהיא התעלפה ולא רציתי לשמוח כי היא חברה שלי ורציתי לראות שהיא בסדר. רק כשראיתי את המאמן שלי מסתכל עליי הבנתי שאני אלופת עולם. כל עוד קלריס בסדר אני שמחה, אני נוסעת איתה עוד מעט לחופש".

ג'ודוקאית ישראלית ירדן ג'רבי בודקת מה שלומה של קרליס אגבניינו. רויטרס
"רק כשראיתי את המאמן שלי מסתכל עליי הבנתי שאני אלופת עולם". ג'רבי/רויטרס

מאמנה של ג'רבי, שני הרשקו עצמו אמר לתכנית "חדשות הספורט" בספורט 5: "ירדן מאושרת עד הגג. היא עבדה קשה, היו מכשולים והצלחות והכול מתנקז למקום שהוא חלום. זה מאוד מרגש לקבל פרס על העבודה הקשה, זה לא דבר מובן מאליו. היו קרבות קשים אבל ירדן הייתה מאוד מדויקת ומאוד נחושה. אמרתי לה שנשארו שני דברים: לזכות באליפות העולם ובעוד שלוש שנים לקחת מדליה מאוד חשובה. היא זכתה ויש רק מקום אחד יותר חשוב: האולימפיאדה בעוד שלוש שנים".

שרת הספורט, לימור לבנת, בירכה את הג'ודוקאית על זכייתה ואמרה: "זה אחד מרגעי השיא בספורט הישראלי, עשית היסטוריה. אני גאה בך ושולחת לך חיבוק גדול על הישגך האדיר, שמתלווה לרצף הזכיות המרשים שלך. הוכחת שוב שאת בין הספורטאים שנמצאים בטופ העולמי. באיפון מהיר הצלחת לרגש את כולנו ולהוכיח שבזכות כישרון, התמדה ואופי מיוחד את אלופת העולם".

יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, בירך את ג'רבי על ההישג: "לפני מספר חודשים ריגשת אותנו בזכייתך במדליית הכסף באליפות אירופה. זכייתך ההיסטורית במדליית זהב היום באליפות העולם - לראשונה בחייך, ובתולדות הענף בישראל - מוכיחה את הנחישות והרצון העז שלך להתקדם אל פסגת הג'ודו העולמית. אין ספק שהיותך מדורגת מספר 1 בעולם, לפני אליפות העולם, החדירה בך מוטיבציה הרבה יותר גדולה להצליח. הוכחת בגדול את הצטיינותך. אני מקווה שתמשיכי להשקיע את המירב ותגיעי להישגים גדולים שיובילו אותך להגשמת החלום - לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בריו".

ג'ודוקאית ישראלית ירדן ג'רבי חוגגת. רויטרס
קיבלה אינסוף ברכות. ג'רבי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully