וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנצח הטור דה פראנס אוסקר פריירו מגיע לישראל

הרוכב הספרדי, שזכה בטור ב-2006, יגיע למסע האופניים "בשביל השנטי", שייצא לדרך ב-26 באוקטובר

"בשביל השנטי 2013", מסע האופניים למען ילדי בית השנטי, ולכבודו של שניאור חשין, יוצא לדרכו בפעם השנייה. המירוץ יתקיים ביום שבת ה-26 באוקטובר 2013, ובמסגרתו צפויים להשתתף כ-1,200 רוכבי אופניים בנסיעה בת 180 ק"מ שתחל בבית השנטי בתל-אביב ותסתיים בבית השנטי במדבר, ליד שדה בוקר, ותיצור למעשה שביל אנושי המחבר בין שני הבתים.

מטרות המסע הן בראש ובראשונה גיוס משאבים עבור ילדי בית השנטי, והגדלת קהילת תומכי הבית, ולכן כל ההכנסות ממנו הן קודש לפעילות העמותה. בנוסף מבקשים בבית השנטי לכבד את שניאור חשין, שנהרג בתאונת דרכים בעודו רוכב על אופניים, ולייצר מודעות למען זהירות בדרכים ובטיחות רוכבי האופניים. השנה יצטרף למסע האופניים גם רוכב האופניים הספרדי וזוכה הטור דה פראנס לשנת 2006, אוסקר פריירו. פריירו שיוביל את "בשביל השנטי 2013", תומך רבות בסיוע לילדים ונערים חסרי בית בספרד, וכיוון שמדובר בנושא הקרוב לליבו, נרתם בשמחה לסייע למשימה גם בישראל.

אוסקר פריירו מנצח הטור דה פראנס ב-2006. Denis Doyle, GettyImages
הנושא קרוב ללבו. אוסקר פריירו/GettyImages, Denis Doyle

בדומה למסע הקודם, גם השנה תינתן האפשרות לבחור בין רכיבת המסע השלם, שאורכו, כאמור, 180 ק"מ, ובין מסע מקוצר בן 90 ק"מ אליו מצטרפים הרוכבים בקיבוץ בארי. לדבריו של מיכאל בן-יוסף, סמנכ"ל בית השנטי ויוזם המסע "הבחירה במסע אופניים הייתה טבעית, כיוון שרוכבי האופניים המסוגלים לרכוב 180 ק"מ ביום, מקבילים בנחישותם לילדי בית השנטי – הרוכבים נמצאים בתנועה ככל שהם נמצאים על האופניים, ועבור הילדים, בית השנטי הוא ה"אופניים" – הם בוחרים כל יום בחיים, אינם מוותרים ו"רוכבים" את רכיבת חייהם. הנחישות של הילדים, והרצון שלהם הם אלו שעושים את השינוי האמיתי ומאפשרים את יציאתם לחיים האמיתיים".

בית השנטי הוא בית חם לנוער במצוקה בגילאי 14-21, ללא קורת גג במדינת ישראל, שחווה התעללות בשנותיו הקצרות כגון: נטישה, התעללות פיזית, נפשית או מינית. עמותת בית השנטי מספקת לאלפי בני הנוער בית, הגנה, אוכל, לימודים ואת כל הצרכים האפשריים 24 שעות ביממה ללא הבדל דת, גזע, מין ולאום. עד היום בית השנטי הציל עשרות אלפי בני נוער במצוקה, ובאחוזים עומד על כ-80% הצלחה, המתבטאת בהשתלבות של בני הנוער יוצאי בית השטי בחברה ובמסגרות חברתיות: כגון לימודים, צבא ומעגל העבודה.

עלות השתתפות לרוכב – 360 ¤. להרשמה למסע

shanti.org.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully