וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופות: שאלקה בשלב הבתים, אוסטריה וינה עלתה לראשונה

הגרמנים עברו דרמה עם 2:3 על פאוק, האוסטרים הפסידו 3:2 לדינמו זאגרב אך יהיו בליגת האלופות. גם ארסנל ובאזל עלו

חמש קבוצות הצטרפו הערב (שלישי) לשלב הבתים של ליגת האלופות, כאשר אחת מהן עשתה זאת לראשונה בתולדותיה. זוהי אוסטריה וינה, שאיבדה יתרון כללי של 0:3 והסתבכה בבית מול דינמו זאגרב, אך לבסוף השיגה את השער שעשה את ההבדל, הפסידה רק 3:2 ועשתה היסטוריה מבחינתה. גם שאלקה שרדה דרמה ועלתה עם 2:3 על פאוק סלוניקי המתוסכלת. סטיאווה בוקרשט חוזרת לליגת האלופות אחרי חמש שנות היעדרות, בזכות 2:2 בפולין מול לגיה ורשה ועלייה הודות לשערי חוץ. ארסנל השלימה ניצחון כפול על פנרבחצ'ה עם 0:2 ובאזל גברה באותה תוצאה על לודוגורץ.

יוליאן דראקסלר (מימין), אדם סולואי, מקס מאייר שחקני שאלקה חוגגים. Vladimir Rys, GettyImages
שיתוף פעולה נפלא. יוליאן דראקסלר/GettyImages, Vladimir Rys

פאוק סלוניקי - שאלקה 3:2 (4:3 בסיכום)

למרות התקופה הרעה, התיקו הביתי במשחק הראשון והחיסרון של קלאס יאן הונטלאר - שאלקה צלחה את הדרמה היוונית והפכה אותה לטרגדיה עבור פאוק סלוניקי. הגרמנים נהנו מיכולת נהדרת של יוליאן דראקסלר, שכבש פעם אחת וגם בישל לאדם סולואי, שהבקיע צמד בטומבה שהיה ריק בגלל עונש רדיוס. הוב סטיבנס ראה את האקסית שלו עולה על חשבונו והצטרף לרשימת המאמנים שכשלו עם פאוק בשלב הפלייאוף. המארחת רצתה לעשות היסטוריה ולהיות הקבוצה הראשונה מחוץ לשלוש הגדולות ביוון שמגיעה לליגת האלופות. היא תסתפק בשלב הבתים של הליגה האירופית. שאלקה תהיה עם כל הגדולות בפעם השישית בתולדותיה.

דקה 90: גול! הסיפור נגמר. דראקסלר יצא למתפרצת, עבר את המגן שלו בצורה פנטסטית והשאיר לסולואי שכבש בקלות. 2:3 לשאלקה שתהיה שוב בשלב הבתים.

דקה 79: גול! סטוך סובב כדור חופשי וקצוראניס הוותיק המשיך עם נגיחה אחורית שעשתה קשת פנימה. 2:2 ו-3:3 בסיכום, שאלקה עולה כרגע בזכות שערי חוץ.

דקה 67: גול! שלוש דקות אחרי האדום, דווקא שאלקה כובשת. מחליף מקס מאייר הכניס כדור עומק לדראקסלר, שעקף את השוער ושלח את הכדור פנימה. 1:2 לשאלקה שמוליכה 2:3 בסיכום. הארכה כבר לא תהיה.

דקה 64: כרטיס אדום! שאלקה הסתבכה. ג'רמיין ג'ונס האמריקאי ספג צהוב שני בעקבות עבירה במרכז המגרש והפקיר את חבריו שיסיימו בנחיתות מספרית.

דקה 53: גול! הלחץ של פאוק השתלם. קיטסיו הכניס כדור עומק לאתנסיאדיס, שתוך כדי ריצה שלח בנגיעה לחיבורים. שער יפה שקובע 1:1 במשחק ו-2:2 בסיכום. האוהדים הבודדים שהורשו להיכנס חגגו, ואיתם המאבטחים. במצב הנוכחי: הולכים להארכה.

דקה 43: גול! שאלקה השיגה את השער המיוחל. אוצ'ידה היפני נכנס לרחבה והשאיר לסולואי שתוך כדי נפילה הצליח להקדים את השומר שלו ולהבקיע. 0:1 לשאלקה ו-1:2 בסיכום.

שחקן שאלקה ג'פרסון פרפאן מול שחקן פאוק סלוניקי מיגל ויטור. Vladimir Rys, GettyImages
פאוק שוב נשארה בחוץ. מיגל ויטור מול ג'פרסון פרפאן/GettyImages, Vladimir Rys

ארסנל - פנרבחצ'ה 0:2 (0:5 בסיכום)

תגידו מה שתגידו על ארסן ונגר, לשלב הבתים של ליגת האלופות הוא מביא את התותחנים דרך קבע. אמנם אליפות אין לארסנל מאז 2003/4, אבל הניצחון הכפול על פנרבחצ'ה סידר להם העפלה 16 ברציפות לצ'מפיונס ליג והמשיך את המומנטום מהמשחקים האחרונים. בטורקיה עשתה זאת ארסנל בצורה משכנעת עם 0:3, ואחד מהכובשים באותו משחק, ארון ראמזי, מצא את הרשת פעמיים נוספות באצטדיון הביתי (25 ו-72). למרות עלייתה מהפלייאוף, ארסנל תגיע להגרלה ביום חמישי כקבוצה מהדרג הבכיר ותהיה ראש בית.

דקה 72: גול! זהו שוב ראמזי. ווילשר וסאנוגו החליפו מסירות, גיבס המחליף קיבל כדור באגף וראמזי הוולשי היה זה שסיים את ההתקפה הנפלאה עם נגיעה אלגנטית לרשת. 0:2 לארסנל ו-0:5 בסיכום.

דקה 25: גול! פודולסקי ניסה להכניס כדור עומק לוולקוט, אבל גלישה של אחד משחקני פנרבחצ'ה שלחה את הכדור דווקא לראמזי שלא התקשה לכבוש. 0:1 לארסנל ו-0:4 בסיכום.

שחקן ארסנל ארון רמזי חוגג שער. רויטרס
מי היה מאמין? ארון ראמזי כבש שלושה שערים בשני מפגשים מול פנר/רויטרס

באזל - לודוגורץ 0:2 (2:6 בסיכום)

אלופת שוויץ השלימה ניצחון כפול על מקבילתה הבולגרית והעפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות בפעם החמישית בתולדותיה. בעונה שעברה נעדרה באזל מהמפעל והגיעה עד חצי גמר הליגה האירופית, אבל מוראט יאקין ושחקניו רצו לחזור לבמה המרכזית ועשו זאת בסטייל. המצרי הנפלא מוחמד סלאח שבת הפעם מהבקעה, אבל פביאן פריי כדי לכבוש בדקה ה-11 אחרי כדור קרן ולסתום את הגולל על סיכויי הבולגרים מוקדם מאוד. פיליפ דגן המחליף הכפיל את התוצאה בדקה ה-79, שוב אחרי כדור קרן.

דקה 79: גול! שוב קרן מעניקה לבאזל שער. הפעם המחליף דלגאדו הגביה ואחרי ערבוביה היה זה עוד מחליף, המגן דגן שהבקיע מקרוב. 0:2 לבאזל.

דקה 11: גול! מרסלו דיאס שלח כדור קרן שעבר את כל הגנת לודוגורץ ופביאן פריי דחק מקרוב פנימה. 0:1 לבאזל ו-2:5 בסיכום.

- שחקן באזל מוחמד סלאח (מרכז) חוגג שער. AP
ממשיכים לחגוג. שחקני באזל/AP

אוסטריה וינה - דינמו זאגרב 3:2 (3:4 בסיכום)

היסטוריה באוסטריה. שמונה שנים חיכו במדינה לראות נציגה בליגת האלופות. הקודמת הייתה ראפיד וינה, ומי שסיימה את התקופה השחונה היא היריבה העירונית אוסטריה וינה, שהייתה שותפה למשחק הדרמטי של הערב. המארחים השיגו שער מהיר בדקה החמישית (עצמי של יוסיפ שימוניץ') והוליכו 0:3 בסיכום, אבל דינמו זאגרב ביצעה קאמבק מזהיר עם שלושה שערים שסידרו להם יתרון 1:3 ועלייה לשלב הבא בדקה ה-70. אלא שננאד בייליצה לא רצה לתת להזדמנות הנדירה הזו לחמוק מבין ידיו. המאמן הקרואטי של אוסטריה וינה שלח למגרש את רומן קינאסט, שבנגיעה הראשונה שלו כבש בדקה ה-82 ושלח את הקרואטים הביתה. אוסטריה וינה לראשונה בתולדותיה בליגת האלופות.

דקה 82: גול! איזה משחק מדהים בווינה. הוסינר נגח לעבר הרחבה והמחליף קינאסט, בנגיעה הראשונה שלו בכדור, הקפיץ את הקהל המקומי כשנעץ את הכדור ברשת מארבעה מטרים. אוסטריה וינה מצמקת ל-3:2, אבל מוליכה 3:4 בסיכום.

דקה 70: גול! דינמו עושה את המהפך שנראה בדקה החמישית בלתי אפשרי. איבו פינטו הגביה והמחליף פאטוס בצ'יראי נגח בקשת פנימה. 1:3 לדינמו זאגרב שעולה כרגע בזכות שערי החוץ עם 3:3 בסיכום.

דקה 43: גול! מחצית שנייה רותחת תהיה בווינה. ג'וניור פרננדס הצ'יליאני סובב כדור באומנות לרשת של המארחת, ודינמו זאגרב עלתה ליתרון 1:2. שער נוסף יעלה אותה לשלב הבתים.

דקה 33: גול! דינמו זאגרב מראה סימני חיים. הקשר ברוזוביץ' סובב כדור נהדר מחוץ לרחבה לחיבורים. 1:1, אבל עדיין 1:3 לאוסטריה וינה בסיכום.

דקה 5: גול! 10,500 צופים בווינה ראו כדור חופשי של פלוריאן מאדר מסתובב לעבר השער, ומי שהסיט אותו לרשת הוא דווקא הקפטן האורח יוסיפ שימוניץ', שכבש שער עצמי. 0:1 לאוסטריה וינה ו-0:3 בסיכום.

שחקני אוסטריה וינה חוגגים. AP
מתחו את האוהדים שלהם עד לרגע האחרון. שחקני אוסטריה וינה חוגגים/AP

לגיה ורשה - סטיאווה בוקרשט 2:2 (3:3 בסיכום, סטיאווה עלתה בשערי חוץ)

הפולנים שמרו על שער נקי בכל משחקי הבית העונה? את סטיאווה בוקרשט זה הצחיק. כבר אחרי תשע דקות כבשו הרומנים פעמיים, מרגלי ניקולאי סטנצ'ו והאיטלקי פדריקו פיובאקרי שהרשית גם במשחק הקודם, והשתיקו את הקהל המקומי. לגיה, שהייתה הנציגה הראשונה של פולין במפעל לפני 17 שנים, עוד השאירה לעצמה תקווה עם שער מצמק של מירוסלב ראדוביץ', אבל זה היה מעט מדי, שכן השער השני נפל רק בתוספת הזמן והספיק רק כדי למנוע הפסד שני ב-14 משחקי בית. פולין שוב ללא נציגה בבתי ליגת האלופות, שם לא הייתה לה קבוצה מאז 1996/7. סטיאווה חוזרת לראשונה מאז 2008/9.

דקה 90+4: גול! יקוב ז'זניאק המחליף נותר פנוי ברחבה ומצא את הרשת כדי להשוות ל-2:2, אבל זה מאוחר מדי מבחינת לגיה. 2:2 בסיום ו-3:3 בסיכום. סטיאווה עלתה בזכות שערי החוץ.

דקה 27: גול! לגיה לא מוותרת. ואווז'יניאק הגביה מצד שמאל וראדוביץ' שהגיע מאחור נגח בעוצמה לרשת. 1:2 לסטיאווה שמוליכה 2:3 בסיכום.

דקה 9: גול! פיליפ הכניס כדור עומק לאיטלקי פיובאקרי שכבש גם במשחק הראשון, והפעם עבר את השומר שלו ומול השוער דחק פנימה. 0:2 מהיר מאוד לסטיאווה, שמוליכה 1:3 בסיכום.

דקה 7: גול! איזו פתיחה של הרומנים. סטנצ'ו השתחרר יפה מהשמירה ובבעיטה שטוחה מצד שמאל מצא את הפינה הרחוקה. 0:1 לסטיאווה ו-1:2 בסיכום.

פדריקו פיובאקרי שחקן סטיאווה בוקרשט (מימין) מול דוסה ג'וניור שחקן לגיה ורשה. AP
כבש בשני המשחקים והעלה את סטיאווה. פדריקו פיובאקרי לפני דוסה ג'וניור/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully