וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיינה החתימה את רוצ'סטי, גרין, האנטר ואינגליש

הטוסקנים שמצויים בקשיים כלכליים, צירפו 4 אמריקאים לסגל הדליל. וגם: מה כמעט סיכל את העברת קיינר מדלי למלאגה?

בעוד חודשיים עונת 2013-2014 ביורוליג תצא לדרך, ומי שסובלת מקשיים רבים בהרכבת הסגל היא סיינה, שמצויה בקשיים כלכליים קשים. עד היום, שלושה שחקנים בלבד נכללו בסגל שלה לעונה הבאה, אך היום (שני) היא הודיעה רשמית על צירופם של ארבעה נוספים - טיילור רוצ'סטי, אריק גרין, אותלו האנטר וקים אינגליש. הארבעה יצטרפו למרקו קרארטו, דניאל האקט ותומאס רס שכבר בסגל של המאמן הטרי מרקו קרספי, שקודם מעמדת עוזר המאמן.

טיילור רוצ'סטי שחקן נבחרת מונטנגרו. קובי אליהו
עכשיו בטוסקנה. רוצ'סטי/קובי אליהו

רוצ'סטי (1.85, 28) הוא המוכר מבין הארבעה, והספיק לשחק כבר תקופה קצרה ביורוליג במדי קוצ'ה ויטוריה (קאחה לבוראל). הוא אף מחזיק באזרחות מונטנגרית וצפוי להמשיך לשחק במדי הנבחרת שלה ביורובאסקט הקרוב לאחר שהפך לבורג חשוב בשלב המוקדמות. את העונה החולפת רוצ'סטי סיים בביילה, שירדה לליגה המשנה באיטליה.

אותלו האנטר (2.02, 27) שיחק בעונה החולפת בויאדוליד מהליגה הספרדית, ובמהלך העונה החולפת הוזכר כמועמד לחזק את הפועל ירושלים. האנטר אף היה במגעים מתקדמים עם ירושלים, אך לא הגיע לבירה בסופו של דבר.

אריק גרין (22, 1.90) מגיע לטוסקנה ללא כל נסיון אירופי, ונוחת הישר ממכללת וירג'יניה טק. גרין הצטיין במכללה ובעונתו האחרונה קלע 25 נקודות למשחק.

קים אינגליש (1.98, 24) יגיע גם הוא לראשונה ליבשת הישנה, לאחר שאת העונה החולפת חילק בין דטרויט פיסטונס מה-NBA (במדיה שותף ב-45 משחקים והעמיד ממוצעים של 2.6 נקודות ב-9.2 דקות לערב) ופוטר וויין מליגת הפיתוח.

אות'לו האנטר. Jonathan Daniel, GettyImages
גם הוא מגיע לחזק את הסגל הדליל. האנטר/GettyImages, Jonathan Daniel

מה כמעט סיכל את העברת קיינר מדלי למלאגה?

ימים ספורים לאחר שחתם רשמית במלאגה לעונה אחת ועזב סופית את מכבי תל אביב, מתגלים פרטים חדשים בנוגע להחתמתו של ניק קיינר מדלי. מתברר, על פי דיווחים בספרד, כי העסקה שהביאה את הפורוורד לאנדלוסיה לא הייתה רחוקה מפיצוץ, זאת בעקבות נסיבות מוזרות למדי: מלאגה גילתה כי החל מעונת 2014-2015, יהיה עליה לשלם למעלה מ-52% מס על חוזהו של קיינר מדלי.

מלאגה, שבתחילה סיכמה עם קיינר מדלי לשנתיים, כמעט חזרה בה מהסיכום אך בסופו של דבר התפשרה והחתימה אותו לעונה אחת בלבד, בה תשלם על חוזהו 27% מס בלבד. מדובר בחוק שלימים קיבל את הכינוי "חוק דייויד בקהאם", זכר לשנותיו של בקס בריאל מדריד, הגדיר מחדש את מדרגות המס לספורטאים זרים המגיעים לשחק במדינה, וקבע כי בשנה השישית יעמדו מעל 62%. עבור קיינר מדלי העונה הקרובה תהיה החמישית בספרד, אחרי שעבר קודם לכן בקריירה באסטודיאנטס, ולנסיה וקאחסול. על פי דיווחים בספרד, מכבי תל אביב תישא גם כן בעלויות חוזהו של קיינר מדלי, ותשלם כמעט מחצית מהסכום עליו חתמה עימו - משמע כמעט 400 אלף דולר.

שחקן מכבי תל אביב ניק קיינר מדלי. קובי אליהו
העסקה כמעט לא יצאה לפועל. קיינר מדלי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully