וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רביב ספיר: "מדובר בהצעת חוק גרועה"

הקבוצות הלא מקצועניות מחו בישיבה על הצעת החוק של שרת הספורט שקובעת כי יקבלו את ההקצבות שלהן ישירות מהטוטו

למעלה מ-50 נציגים מקבוצות הכדורגל הלא מקצועניות, ליגה א' ב' ו-ג', התכנסו היום (ראשון) לפגישת חירום על רקע כוונת שרת הספורט לקדם חוק שישלול מהאגודות את זכות הבחירה כיצד לקבל את ההקצבות הכספיות המגיעות להן מהמועצה להסדר ההימורים בספורט.

כיום, למעלה מ-98% מאגודות הספורט בישראל מקבלות את ההקצבה דרך מרכזי הספורט, ולא דרך הטוטו כפי שמתכוונת לחייב שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, בחקיקה. האגודות השונות זוכות לקבלת שירותים נוספים מהמרכזים דוגמת: ייעוץ משפטי, ראיית חשבון וניהול כספים, שירותי ביטוח קולקטיב, סיוע ברכישת ציוד ספורט, והזמנת הסעות.

רביב ספיר הבעלים של הפועל ראשון לציון. קובי אליהו
רביב ספיר: "פוליטיקאים מעוניינים בכוח ובשליטה ולפעמים ההתערבות שלהם בעולם הספורט היא מהלך חיובי, אבל במקרה הזה מדובר בהצעת חוק גרועה"/קובי אליהו

במהלך הכינוס שהתקיים הבוקר בכפר המכבייה שמעו ראשי האגודות את היועץ המשפטי עו"ד אייל יפה שאמר "הצעת החוק הזאת תגרום לנזק בלתי הפיך לאגודות הספורט בכל הענפים, ובמיוחד לאגודות הקטנות שכספי הטוטו מהווים חלק גדול מתקציבן. אנו נעשה כל מה שאנו יכולים מהבחינה המשפטית כדי לוודא שההצעה זו לא תעבור".

עוד דיבר בכינוס עו"ד טל משיח, המכהן כיו"ר מכבי קביליו יפו: "כשקביליו נוסדה מחדש לפני 5 שנים עמדה לנו זכות הבחירה האם לקבל כספים ישירות מהטוטו או ממרכז מכבי. החלטנו במודע לקשור את עתידנו עם מרכז הספורט כי יש ערך מוסף להתקשרות הזאת ששווה לנו הון כסף, וחיסכון בניהול השוטף של האגודה".

רביב ספיר, הבעלים של הפועל ראשון לציון בכדורגל הוסיף ואמר: "פוליטיקאים מעוניינים בכוח ובשליטה ולפעמים ההתערבות שלהם בעולם הספורט היא מהלך חיובי, אבל במקרה הזה מדובר בהצעת חוק גרועה. הצעת החוק הזו תפגע בזכויות שלנו כאגודות ספורט והיא תגרום לנזקים כלכליים ומנהליים כבדים. הפגיעה בכדורגל תהיה לא פשוטה, אבל בענפים הקטנים הפגיעה אפילו תהיה קשה הרבה יותר".

עוד דיברו בכנס אורי שירצקי, מראשי הפועל קטמון, חיים ברביבאי שכיהן כראש עיריית קריית שמונה וכיום מייצג את הקבוצות הקטנות מאזור צפון הארץ, מג'די סולימאן המייצג את קבוצות הכדורגל מהמגזר הערבי.

ירון זליכה יושב ראש ועדת זליכה. קובי אליהו
העברת כספי תמיכה ישירות לקבוצות היא מההמלצות החשובות בדו"ח שלו. ירון זליכה/קובי אליהו

ממשרד הספורט נמסר בתגובה כי "העברת כספי התמיכה של הטוטו ישירות לקבוצות ולא באמצעות מרכזי הספורט היא מההמלצות החשובות בדו"ח זליכה לקידום מינהל תקין ושקיפות וכדי לוודא שהכספי ציבור מגיעים נטו לספורט ולספורטאים ולא לעסקנים. לכן, הגישה לאחרונה המחלקה המשפטית במשרד הספורט תיקון לחוק אשר יאסור העברת כספים באמצעות גופים שלישיים ("עמותות צינור") בכל ענפי הספורט ולא רק בכדורגל.

במשרד הספורט מאמינים כי העברת הכספים ישירות לקבוצות תאפשר להן לא רק עצמאות כלכלית, אלא גם תמנע כל ניסיון לעשות שימוש בכספים אלה כדי לצבור כוח על חשבון הקבוצות, להשתמש בהם כאמצעי לחץ עליהן או לחלקם באופן בלתי שוויוני ומפלה.

ההעברה ישירה גם תאפשר לקבוצות לדעת מראש את גובה כספי התמיכה שהם זכאים להם ואת המועדים המדויקים שבהם יקבלו אותם, מה שיאפשר להם להתנהל באופן יעיל יותר.
יודגש, כי משרד הספורט קשוב לחששות שיש לחלק קטן מהקבוצות נוכח השינוי ובכוונתו לעשות כל שיידרש על מנת לסייע להן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully