וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים-באר שבע: ברק משה יפתח כבלם

הקבוצה מהבירה בהרכב טלאים בפתיחת העונה (ש', 20:15, ספ' 1). אצל האורחים גבאי בצד שמאל, ברדה חוזר לליגת העל

צילום וידאו: מור שאולי, עריכה: מיכאל ברגמן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

* מפגשים בליגה הראשונה: 80. 31:34 לבית"ר, רק 15 תיקו.

* כשבית"ר מארחת: זה יהיה המשחק ה-40. עד כה: 13:20 לבית"ר, 6 תיקו.

* לבית"ר ירושלים יש 38.3 אחוזי הצלחה בלבד עם אלי חכמון כשופט.

* בית"ר ירושלים והפועל באר שבע השיגו בקירוב את אותו אחוז הצלחה במחזור הפתיחה: בית"ר עם קצת יותר מ-49 אחוז, באר שבע עם קצת פחות מ-49 אחוז.

* משחק הליגה האחרון בו אליניב ברדה פתח בהרכב היה במאי 2007 מול בית"ר ירושלים בחוץ ושוחק גם הוא בעיר ררמת גן (אבל באצטדיון וינטר). ברדה והפועל תל אביב הפסידו אז 2:1 לבית"ר, שהוכתרה כאלופה.

* זה יהיה משחק הליגה ה-40 של אלישע לוי כמאמן מול בית"ר ירושלים. הוא ניצח 10 פעמים, הפסיד 14 וסיים 15 פעמים בתיקו (38.5 אחוזי הצלחה).

לאתר דריבליסט

שחקני בית"ר ירושלים, אייס קרים, טטה בנגורה, לנדרי מולמו, בריאן ז'ונס. נועם מושקוביץ
הסגל עדיין לא הושלם. מימין לשמאל: אייס קרים, טטה בנגורה, לנדרי מולמו ובריאן ז'ונס הנבחן/נועם מושקוביץ

מפתחות והכנות: בית"ר ירושלים

בית"ר ירושלים תגיע למשחק פתיחת העונה שלה נגד הפועל באר שבע כאנדרדוג. מעבר לעובדה שיתרון הביתיות אבד לקבוצה עם המעבר לרמת גן, הקבוצה עדיין לא סיימה את בניית הסגל ויתרה מכך, טטה בנגורה, איציק כהן וניסו קפילוטו לא ישחקו מכיוון שהשחרור שלהם לא הגיע בזמן.

במועדון אמרו על קפילוטו: "זה נפל בין הכיסאות בינינו לבין מכבי תל אביב ואנחנו לא מתעסקים בזה יותר, נתמודד עם מה שיש". מי שאמור להחליף אותו הוא ברק משה, ששיחק מספר חודשים בעמדת הבלם בשנה האחרונה שלו בקבוצת הנוער לפני כשלוש שנים. עם איציק כהן הדברים שונים - הפועל ירושלים קיבלה לאחר חתימת ההסכם עם בית"ר ירושלים הצעה גבוהה יותר מהפועל תל אביב ואנשיה ניסו לשכנע את השחקן לוותר על בית"ר, אך השחקן התעקש שהוא רוצה לשחק אך ורק בקבוצה מהבירה. בבית"ר מעריכים כי הנושא ייפתר בשבוע הבא.

מי שצפוי לפתוח בהרכב הוא הקשר אייס קרים, שחתם אתמול על חוזהו והשחרור שלו ממקדוניה הגיע כמה דקות לפני תום הדד ליין. הניגרי צפוי לפתוח בקישור האחורי ביחד עם שי חדד ואופיר קריאף, כאשר לפניהם ישחקו שניים מתוך הארבעה: דוד רביבו, דור מלול, עומר אצילי וצחי אליחן. עדן נחמני יפתח בחוד.

בבית"ר מצפים שכ-8,000 אוהדים ילוו את הקבוצה לאצטדיון רמת גן ויתנו לקבוצה מימד כלשהו של ביתיות. שחקנים בקבוצה נלחצו אמש מההיעדרות של קפילוטו אך לאחר מכן אמרו כי "גם עם ניסו אנחנו כרגע קבוצה חלשה, אבל נבוא לתת את כל מה שיש לנו עם הרבה לב ונשמה. בקרוב מאוד הקבוצה תהיה חזקה יותר ואנחנו בסך הכול צריכים לעבור את המחזור הראשון ואולי גם את השני בשלום. אנחנו בית"ר ירושלים וצריכים להבין את מה אנחנו מייצגים. זאת הזדמנות לכל שחקן כאן להיות להוכיח שהוא ראוי להיות כאן".

שחקן בית"ר ירושלים, ברק משה. נועם מושקוביץ
שיחק כבלם לפני שלוש שנים. ברק משה/נועם מושקוביץ

מפתחות והכנות: הפועל באר שבע

"העונה הזאת היא מבחן גדול לכל פרמטר במועדון שלנו – מדד לכסף שהשקיעה אלונה, מדד לציפיות של האוהדים ובעיקר בשביל הלגיונרים שחזרו לארץ. זאת אולי העונה הכי משמעותית בשבילנו בשנים האחרונות". כך סיכמו בהפועל באר שבע את הקיץ הסוער שעבר לקראת פתיחת העונה. אלפי אוהדים כבר ממתינים להופעת הבכורה בליגה של אליניב ברדה, ויעשו את דרכם לאיצטדיון רמת גן. במועדון הסבירו כי כישלון העונה עשוי לגרום לברקת להתייאש סופית מההשקעה הרבה שלה בקבוצה, והצלחה תשלח את היד עמוק לכיס כדי לנסות ולקדם את הקבוצה לאירופה בעונה שאחרי. "רק בלי מאבקי תחתית, כי זאת תהיה באמת אכזבה", אמרו השבוע במועדון.

"משחק ראשון זה תמיד מאוד חשוב. עבדנו קשה כל הקיץ ועכשיו רוצים לראות שהקבוצה מוכנה", אמר אלישע לוי באימון. "אני מקווה שנראה קבוצה אטרקטיבית. יש לנו קבוצה התקפית וחכמה ומקווה שנדע להיות יציבים יותר וחזקים יותר וכבר במשחק הראשון להראות את היכולות שלנו". על בית"ר ירושלים אמר המאמן: "עזבו אותם מספר שחקנים אבל הגיעו חדשים. אנחנו צריכים להאמין בכוחנו אבל מצד שני לא להקל ראש. הם יבואו עם מיטב הכוחות שלהם אבל אנחנו צריכים לשים דגש על ההתנהלות שלנו ולשחק כדורגל מסודר כדי לאיים על השער. טדי הוא אצטדיון ביתי אבל המעבר לרמת גן לא מבטיח דבר. הקהל שלנו דומיננטי". לוי התייחס גם לציפיות מהקבוצה שלו: "בכל שנה הציפיות כאן גבוהות ובטח שאם מביאים את ברדה ובוזגלו כולם מצפים. זה גם היופי במועדון, כל מי שנמצא פה צריך לדעת להתמודד עם זה. אליניב הוא סוג של שחקן שיודע להתמודד עם זה וציפיות זה דבר טוב".

ומה לגבי ההרכב שנראה במשחק הקרוב, והעונה בכלל? אלישע לוי היה עקבי והחלטי לאורך כל מחנה האימון ומשחקי ההכנה שלו – בוזגלו בימין, נאסר בשמאל, ברדה חופשי וגבאי מטריד הגנות. בשבוע האחרון הוא גיבש הרכב עם בוזגלו כשחקן החופשי, גבאי בשמאל ונאסר בימין, כשברדה ישחק כחלוץ מרכזי. בקרוב יגיע מספר 10 אמיתי, ואז לוי יוותר על אחד מהם, כנראה נאסר, וישחק בשיטה דומה לזאת שמנהיג אריק בנאדו במכבי חיפה, שיטה שהוא בעצמו הנחיל בעבר: שלושה קשרים שעושים עבודת הגנה, אחד שעולה ומספק מספרים. אבל עד שזה יקרה, לוי ימשיך לשחק בשיטה שבה קובי דג'אני הוא המנוע מאחור ולגל אראל יש הרבה אחריות כדי לתקן ולחלץ איבודי כדור של הקשרים ההתקפיים. גם באימונים השבוע, עושה רושם כי זה המוטיב המרכזי שאלישע לוי ינסה להנחיל לקבוצה שלו מהמחזור הראשון.

מאמן הפועל באר שבע אלישע לוי (שמאל). ברני ארדוב
"אנחנו צריכים להאמין בכוחנו אבל מצד שני לא להקל ראש". אלישע לוי/ברני ארדוב

יעמדו למבחן

בית"ר ירושלים: טל כחילה

הבלם הצעיר שיקבל הזדמנות נדירה יחסית בהרכב, ייאלץ להסתדר ללא בלם טבעי לידו והמעמסה תהיה גדולה. אלי כהן מאמין בכחילה ובטוח שהוא יכול להתפתח ולהיות בלם העתיד של בית"ר ומחר זו הזדמנות גדולה עבורו להיות השחקן שימנע מאריאל הרוש להיות חשוף אל מול שחקני ההתקפה של באר שבע.

הפועל באר שבע: מאור בוזגלו

חלק מהקוראים בטח ציפו לקרוא על המבחן הגדול של אליניב ברדה העונה, על הכסף הגדול ששפכה אלונה ברקת כדי להביא אותו. אבל לא. תחילת העונה של הפועל באר שבע תקום על הקשר שהגיע מסטנדרד ליאז'. זה שחייב להפנים שכל עוד אליניב ברדה בקבוצה, הוא יכול להיות מקסימום מספר שתיים. המבחן של בוזגלו חשוב לבאר שבע משתי סיבות: מדובר במבחן אגו לא פשוט של מי שמחזיק מעצמו כאחד הקשרים הטובים בישראל, וגם במבחן מקצועי לא פשוט: להיות האיש שיגרום לכם להתגעגע אליו שוב ושוב. לברדה כמובן.

טל כחילה שחקן בית"ר ירושלים, מאחוריו מתן בראשי. אדריאן הרבשטיין
מבחן גדול. טל כחילה/אדריאן הרבשטיין

הרכבים משוערים

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, אלי דסה, טל כחילה, ברק משה, לנדרי מולמו, אייס קרים, אופיר קריאף, שי חדד, דוד רביבו (עומר אצילי), דור מלול (צחי אליחן), עדן נחמני.

הפועל באר שבע: אוסטין אג'ידה; אביתר אילוז, טומיסלב פאיוביץ', ויליאם סוארס, אופיר דוידזאדה; קובי דג'אני, גל אראל, סיראז' נאסר, מאור בוזגלו, דובב גבאי; אליניב ברדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully