וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל רעננה - מכבי פתח תקוה: עולים על מדים

העולות החדשות דרוכות לקראת מחזור הבכורה. לרמן יפתח אצל המארחת, הרצג וזיטו אצל האורחת. גלבאן יסופסל (ש', 19:00)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

* מפגשים בליגה הראשונה: 2. בשניהם רעננה ניצחה.

* בעונה שעברה נפגשו עוד 3 פעמים בליגה הלאומית. רעננה ניצחה פעם אחת, פתח תקוה פעמיים.

* תיקו עדיין לא הושג במשחקים בין הקבוצות.

* זו הפעם הרביעית שמכבי פתח תקוה מתחילה עונה בליגה הראשונה כעולה חדשה. בשלוש הפעמים הקודמות היא שרדה ברצפים די יפים (8 שנים, 10 שנים ו-21 שנה).

* לצערה של רעננה, האצטדיון החדש בנתניה הרבה יותר ידידותי לקבוצות האורחות: 52.38 אחוזי הצלחה לקבוצות החוץ, רק 38.1 לקבוצות הבית.

לאתר דריבליסט

עומר גולן שחקן מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
מכבי פתח תקווה לא ניצחה את רעננה בליגת העל. עומר גולן/קובי אליהו

מפתחות והכנות: הפועל רעננה

התרגשות רבה בעולה החדשה לקראת משחק הליגה הראשון בליגת העל, ולמרות שלא מעט אנשים בטוחים שהקבוצה תהיה היורדת הבטוחה, ברעננה שבעי רצון מהציפיות הנמוכות. "בסוף נפתיע את כולם", אמר אחד השחקנים. "יש פה סגל מצוין והשקט הזה יכול לעזור לנו לעשות עונה טובה". רעננה השלימה השבוע את הסגל אחרי שצירפה את המגן השמאלי עמנואל אמבולה שלא יוכל לשחק אחרי שטרם עבר השחרור הבינלאומי שלו. בהיעדרו, יוגב לרמן יתפוס את העמדה.

מנחם קורצקי מתכוון להריץ את אותו הרכב שפתח במשחקי ההכנה, שכולל חלק קדמי של זרים: אנתוני נוואקמה ואאודי סילבה דה סוזה שהצטרפו וצ'אם ממאדו שממשיך בקבוצה. השניים הראשונים עדיין מסתגלים לתנאי מזג האוויר החם ובקבוצה בטוחים כי הם ישתלבו במהירות. בשלב הזה רעננה מכרה כ-300 מנויים, אבל בכוונתה למשוך כמה שיותר אוהדים שילוו העונה את הקבוצה.

מאמן הפועל רעננה, מנחם קורצקי, עם שחקן הקבוצה קובי חסן. ברני ארדוב
יוביל את רעננה לעונה מפתיעה? מנחם קורצקי/ברני ארדוב

מפתחות והכנות: מכבי פתח תקוה

במכבי פתח תקוה עדיין לא שכחנו את טראומת הירידה לפני שנתיים. הקבוצה של משה סיני, זאת שירדה ועלתה ליגה עם אותו מאמן, שינתה את פניה כמעט לחלוטין הקיץ כשהחתימה חמישה זרים חדשים והחליטה לתת יותר במה לצעירים. "בניגוד לשנים קודמות, סיני בנה קבוצה באמת מאוזנת העונה", הסבירו השבוע במועדון. "יש כאן שחקנים רעבים, עם תקציב קטן הוא הצליח ליצור מצב שבו לפחות שני שחקנים מתמודדים על כל עמדה. במקום להתפזר, עשינו רכש ממוקד ותכליתי".

ההרכב הראשון עליו בונה משה סיני למהלך העונה כולל את כל הזרים שלו - צמד הבלמים איבן הרצג ובויאן ג'וקיץ', את הקשר האחורי מחוף השנהב זיטו ואת פדרו גלבאן ועמנואל אוגודה, שעושה רושם מצוין באימונים. מה יקרה מחר מול הפועל רעננה? גלבאן לא נמצא בכושר משחק ולכן לא יפתח בהרכב. מרואן קבהא עדיין לא כשיר לגמרי ולכן הרצג עשוי לפתוח לצד זיטו כשניצן דמארי יפתח בעמדת הבלם. גם יובל יעקובוביץ' בתמונה ההרכב. עמנואל אוגודה או גידי קניוק יפתחו גם הם ב-11.

המאבק על חולצת ההרכב העונה יהיה גדול במיוחד: המגן הימני דור אלו, הבלמים ניצן דמארי ותומר אלבז, הקשרים הצעירים עוז פרץ, לידור כהן וגידי קניוק והחלוצים דור מלמד וויקטור מרעי – כולם מאיימים על חולצת ההרכב. "זה הרגע שלכם. העונה נפתחת, בואו נעשה את זה ברגל ימין", סיכם סיני לשחקנים. אתמול יצאה הקבוצה לארוחת גיבוש במסעדה בפתח תקוה. במועדון מצפים לאלף אוהדים במשחק שייערך בנתניה.

שחקן בני יהודה, פדרו גלבאן. ברני ארדוב
יתחיל על הספסל. גלבאן/ברני ארדוב

יעמוד למבחן:

הפועל רעננה: יוגב לרמן

המגן שהיה חלק מהמסע המופלא של הפועל רעננה בעונה שעברה לליגת העל, יודע שבליגה הבכירה הקרב שלו על המקום ב-11 יהיה קשה הרבה יותר, בטח שבמרבית העמדות מגיעים שחקנים שעל הנייר עדיפים על פניו. לכן הוא יהיה חייב לנצל כל הזדמנות שהוא מקבל, בטח כשמדובר במשחק הראשון העונה.

מכבי פתח תקוה: עומר גולן

מספר ימים אחרי שניצח את לוקרן במאבק משפטי מתמשך, המבחן האמיתי של החלוץ המוכשר הזה רק מתחיל. עומר גולן פספס קריירה גדולה יותר רק כדי לעזור ללוזונים לשרוד. הוא ירד איתה ליגה, עלה איתה ליגה, חתם על חוזה חדש והחליט להישאר רק כדי להוכיח שהוא מסוגל לעשות בצורה מובהקת יותר את מה שעושה יניב קטן במכבי חיפה: מכוון, מעיר ומלמד. על הדעה שלו יקומו ויפלו החלטות בשיחות סגורות בחדרו של המאמן. הוא יודע טוב יותר מכולם מה זה מכבי פתח תקוה. בעונה הבאה, כך מעריכים, כבר יהיה לו את אבי לוזון על הראש.

דני פרדה שחקן מכבי פתח תקוה בין יוגב לרמן, בן מלכה שחקני הפועל רעננה. קובי אליהו
מקבל הזדמנות גדולה. יוגב לרמן/קובי אליהו

הרכבים משוערים

הפועל רעננה:

גל ניר, עדי נמני, לואי טהא, יניב לביא, יוגב לרמן, תמיר כהן, בן בנימין, אסי בלדוט, אנתוני נוואקמה, אאודי סילבה דה סוזה, צ'אם ממאדו.

מכבי פתח תקוה:

ניל אברבנל; חגי גולדנברג, ניצן דמארי, בויאן ג'וקיץ', נאור פסר; זיטו, איבן הרצג, דיא סבע, עמנואל אוגודה (גידי קניוק), יובל יעקובוביץ'; עומר גולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully