וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשבץ אתגר: ברק בכר, הברומטר של קרית שמונה

21.8.2013 / 16:30

לעירוני קרית שמונה יש חומר שחקנים שיכול לרוץ גבוה, אבל מלאכת ההרכבה לא קלה, ורק יכולות החיבור של ברק בכר יקבעו את ייעודה של הקבוצה מהצפון. חמי אוזן ממשיך לנתח את אנשי המפתח בקבוצות ליגת העל ומצביע גם על המשימה הבלתי אפשרית של יובל נעים בעכו

צילום ועריכה: דרור פיקלני

צפו במשחק ההכנה בין עירוני קרית שמונה להפועל חיפה

הברומטר: ברק בכר

ברשימת הקבוצות שיכולות להדהים העונה את ליגת העל נמצאת גם, כמו תמיד, בעצם, עירוני קרית שמונה. יש שם את אשדוד, סכנין, אולי-אולי בני יהודה, בטח באר שבע, למרות שזה לא נחשב כהפתעה. לקרית שמונה יש סגל לא פחות מבטיח מכולם: גלריית חלוצים חסרת תקדים גם במונחים של קבוצה גדולה יותר (סבע, בדש, מנגה, עבאד, אופיר מזרחי), קשרים נהדרים שמחכים לעונת השיא של חייהם (כחלון, אבוטבול, טסבסקי), בלם נבחרת (צדק), שוער איכותי (חיימוב) ומועדון מאוד מקצועי שעובד בסטנדרטים אחרים מהנהוג בישראל.

זו לא פעם ראשונה שקרית שמונה מעמידה סגל איכותי. אלא שבמקרה של עונת 2013/14 חייבים לשים לב להבדל חשוב: הפעם קרית שמונה לא תוכל ליהנות מליגה חלשה במיוחד. יהיה לה קשה יותר לנצל זאת. בעונה האליפות היתרון הזה היה שם בשבילה. בעונה שעברה הסיפור חזר על עצמו וקרית שמונה התברגה בקלות רבה מדי בצמרת, למרות יותר מדי תקלות מהרגיל בדרך. הפעם הליגה מציבה רף חדש לקרית שמונה. הפעם גם להן יש שחקנים טובים, יומרות גדולות ועל הכביש המהיר להצלחה ימצא ברק בכר פקק תנועה לא צפוי.

לכן, את היתרון של קרית שמונה צריך להביא הפעם המאמן. לקרית שמונה יש סגל שאם הוא מתחבר טוב, הוא מסוגל לגרד מאבק אליפות ובטח צמרת גבוהה. ראינו כבר מה קורה כאשר לאיזי שירצקי מתחבר מאמן ברמה גבוהה, מאמן שיודע להבליט את היתרונות של הקבוצה שלו. מלאכת ההרכבה בקרית שמונה לא צפויה להיות קלה. כבר עכשיו אפשר לזהות צפיפות מוגזמת בחלק הקדמי. חלק מהחלוצים יאלצו לשחק כקשרים וגם קשרים כמו טסבסקי צריכים ללכת צעד קדימה העונה, מהשלב שבו הם מבטיחים לשלב שבו הם מרשימים, כדי שייצא מכל זה משהו מצליח.

לקרית שמונה יש גם חורים בסגל, וגם אותם המאמן של קרית שמונה יצטרך לכסות. בכר צריך להיות הערך המוסף של קרית שמונה. עונה טובה, פלוס מינוס, לא אמורה לספק איש במועדון. גם עם איזי שירצקי כמאמן מהיציע, קרית שמונה יכולה לתת עונה טובה עם סגל כזה. לכן, יכולות האימון של בכר יבחנו יותר מכל דבר בקרית שמונה. הם אלה שיקבעו האם יש כאן צלע רביעית או שלישית למאבק האליפות, או שהקבוצה לא תתחבר ומהר מאוד תתרסק.

ברק בכר מאמן עירוני קרית שמונה. קובי אליהו
סגל טוב יכול לגרד צמרת. התפקיד שלו הוא לחבר אותו. ברק בכר/קובי אליהו

הברומטר: יובל נעים

אם קרית שמונה מתמודדת על תואר הקבוצה עם הסגל הכי מעניין בליגה, עכו יכול להיחשב לקבוצה הכי חלשה בליגה. לפחות לפי הסגל שהיא יוצאת איתו מהקיץ הזה. נכון, גם לפני צירופו של סטיבן כהן, ניתן לזהות שם ניצוצות של כישרון. רועי עטר, אמיה טגה,יובל שבתאי הנהדר, סטיבן כהן מיודענו, וכמה זרים שאין לנו כרגע מה לומר עליהם. אלא שכדי שכל זה יהפוך לכוח ראוי בליגה, עכו צריכה לחזור להיות הקבוצה של יובל נעים: לוחמנית, מסתגרת מאחור, יוצאת מהר קדימה. בונקר בלתי ניתן לפריצה ועקיצה אחת טובה מאחור.

אם נעים יצליח לעשות מכל מה שיש לו קבוצה שממשיכה באותו קו חיובי מהעונה שעברה וקצב צבירת נקודות זהה, הוא בהחלט ייצא משבלונת הקבוצות הקבועה שהוא מאמן. הצלחה בסיטואציה כזו, כמאמן שמתחיל את העונה ובונה את הסגל, תפתח לו אופקים חדשים כמאמן ותשנה במעט את התדמית שלו. רק בואו לא נשכח: בנוסף לסגל החלש, לעכו יש בעיות גם בצמרת. יועץ מקצועי מטעם העירייה, עירייה שהיא גם סוג של יועץ מקצועי, יו"ר דומיננטי שעזב, לפחות על הנייר. אם את הבלתי אפשרי הזה נעים יהפוך לאפשרי וראוי, הוא יהיה חתום על ההישג הכי גדול בקריירת האימון שלו.

יובל נעים מאמן הפועל עכו. אדריאן הרבשטיין
יש שם הרבה בעיות, אבל הוא יכול להיות חתום על ההישג הכי גדול בקריירה שלו. יובל נעים/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully