וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסר הלוט מעל "פסל השלום העולמי" באצטדיון בחיפה

האצטדיון החדש על שם סמי עופר זכה לתוספת מתנת האמן הסיני יאו יואן, שהעניק לעיר חיפה פסל מיוחד בגובה 15 מטרים

אצטדיון סמי עופר בחיפה ייפתח רשמית רק עוד כמה חודשים, אבל הערב (שלישי) הוסר הלוט מעל "פסל השלום העולמי", אותו העניק במתנה האמן הסיני הבינלאומי יאו יואן בשם העם הסיני כהוקרה לכמיהת העם בישראל לשלום. הבחירה להציב את הפסל המתנשא לגובה 15 מטרים (משקל 40 טון מפלדת אל-חלד) בחיפה נעשתה בשל היותה של העיר סמל לאחווה ודו קיום.

פסל השלום באצטדיון סמי עופר, חיפה. ערן גילווארג
15 מטרים, 40 טון. פסל השלום העולמי/ערן גילווארג

בטקס החגיגי ברחבת כיכר העיר הצמודה לאצטדיון הכדורגל, נכחה שרת הספורט לימור לבנת, ראש העיר יונה יהב, מנכ"ל משרד החוץ רפי ברק, נציגי השגרירות הסינית וגם השוער הפורש ניר דוידוביץ' כנציגה של מכבי חיפה, שמחכה להיכנס לאצטדיון החדש ומקווה לעשות זאת עוד העונה.

פסל השלום באצטדיון סמי עופר, חיפה. ערן גילווארג
עוד מבט על הפסל החדש/ערן גילווארג

יונה יהב אמר: "תושבי חיפה מחבקים בחום את האומן המחונן יאו יואן, על תרומתו וגאים בערכים אותם הוא מבטא באמצעות יצירתו. אנו גאים במיוחד על החלטתו להציב את הפסל בחיפה, שהייתה תמיד מופת עולמי לשלום ואחווה ועל כן מהווה את המקום הטבעי והראוי ביותר במזרח התיכון כולו - להצבת הפסל המבטא את הדרך החיפאית".

אצטדיון סמי עופר, חיפה. ערן גילווארג
מחכים לדשא. אצטדיון סמי עופר/ערן גילווארג

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, אמרה הערב בטקס: "הפסל הוא דוגמה לכוחה המאחד של האמנות. האמנות יכולה להיות שפה מקרבת ולקחת אותנו, אולי, צעד אחד קרוב יותר לקראת השלום. העיר חיפה, המהווה סמל לדו קיום, הרמוניה ואחווה ובעלת מסורת ספורטיבית ענפה, מתאימה מאין כמוה לפסל השלום העולמי. אני רוצה להודות לאמן המוכשר שתרם מזמנו, מרצו וכשרונו לקידום השלום ברחבי העולם ותרם לנו את הפסל המפואר הזה כאן".

אצטדיון סמי עופר, חיפה. ערן גילווארג
עוד כמה חודשים/ערן גילווארג
  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully