וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופות: ארסנל בלחץ, צ'מברליין ייעדר רק שישה שבועות

התותחנים בהרכב חסר למשחק החוץ מול פנרבחצ'ה בפלייאוף האלופות (ד', 21:45, ספ'5 ו-HD). שאלקה תארח את פאוק

שלב הפלייאוף של ליגת האלופות יימשך מחר (רביעי, 21:45) עם חמישה משחקים נוספים שייערכו במקביל, כשבמוקד יעמוד כמובן ביקורה של ארסנל הלחוצה בהר הגעש של פנרבחצ'ה, אשר עתידה במפעל לוט בערפל ויקבע בבית הדין. פאוק סלוניקי, שנהנתה מהשעייתה של מטאליסט חרקוב, תתארח אצל שאלקה, ואילו באזל שהדיחה את מכבי תל אביב תצא למשחק חוץ בבולגריה אצל לודוגורץ. דינמו זאגרב תפגוש את אוסטריה וינה, בעוד אלופת רומניה סטיאווה בוקרשט תארח את אלופת פולין לגיה ורשה (עם ולדימיר דבאלישווילי, אקס מכבי חיפה).

ארסן ונגר מנג'ר ארסנל. GettyImages
ארסנל תחמיץ את ליגת האלופות אחרי 15 שנה? ארסן ונגר/GettyImages

פנרבחצ'ה - ארסנל (ספורט 5 ו-HD)

ההתמודדות של הטורקים תתחיל הרבה לפני העלייה לכר הדשא לצלילי המנון ליגת האלפות. השימוע של פנרבחצ'ה ב-CAS, בו יוחלט אם היא ובשיקטאש עדיין מושעות מאירופה בגלל הטיות משחקים, ייער מוקדם יותר, אך לא ימנע את קיום המשחק. ההחלטה תימסר רק בשבוע הבא, יום לאחר הגומלין, כך שלארסנל עוד תהיה תקווה גם אם תודח. את ארסן ונגר זה לא ממש מעניין. הקבוצה שלו פתחה את העונה בפרמיירליג עם הפסד ביתי לאסטון וילה, והלחץ עלו מצד האוהדים והתקשורת רק הולך וגובר. שחקני רכש משמעותיים אין בינתיים ומכת הפציעות מחריפה. אי העפלה לשלב הבתים, לראשונה אחרי 15 שנים רצופות במפעל, עלולה לסמן את עונתו האחרונה של ונגר בלונדון.

מאז 1977/8, ארסנל נכחה בכל עונה בשלב הבתים של ליגת האלופות. בעונת 2008/9 היא אף ביקרה באצטדיונה של פנר וקטעה לה רצף של 15 משחקי בית ללא הפסד עם ניצחון מרשים 2:5. גם הטורקים פתחו את העונה שלהם בצורה רעה, כשאחרי הפסד בסופרקאפ לגלאטסראיי איבדו יתרון 0:2 במחזור הראשון של הליגה והפסידו 3:2 לקוניאספור. הקפטן גוקאן גונול חוזר מפציעה וכנראה לא ישחק בשורות פנר, שתסתמך על דירק קאוט ומוסא סו בהתקפה. ונגר יחסר את אלכס אוקסלייד צ'מברליין שנפגע בברכו וייעדר לבסוף רק שישה שבועות אחרי שנבדק, כשבנוסף אליו גם נאצ'ו מונריאל, תומאס ורמאלן, מיקל ארטטה ואבו דיאבי פצועים.

אלכס אוקסלייד צ'מברליין שחקן ארסנל. Alex Oxlade-Chamberlain, GettyImages
פציעה מדאיגה. אלכס אוקסלייד צ'מברליין/GettyImages, Alex Oxlade-Chamberlain

שאלקה - פאוק סלוניקי (ספורט 5+)

היוונים הודחו בשלב הקודם על ידי מטאליסט חרקוב, אבל המנצחת הושעתה מאופ"א בעקבות קניית משחק ב-2008 וכך פאוק מוצאת את עצמה עם הזדמנות נוספת להגיע לשלב הבתים. מטאליסט ממשיכה לערער בניסיון להפוך את ההחלטה, אבל דיון בעניינה ייערך רק בשבוע הבא ובינתיים צריך לשחק כדורגל. הוב סטיבנס מגיע עם פאוק לפגוש את האקסית שלו, אותה אימן בשתי קדנציות שונות (1996-2002 ו-2011-2012) וזכה בגביע אופ"א (1997) ובשני גביעי גרמניה במטרה "לעשות סנסציה", כהגדרתו. שאלקה כמובן פייבוריטית להגיע לשלב הבתים בפעם השישית בתולדותיה, אבל בפעם הקודמת שנאלצה לעבור סיבוב מוקדמות הודחה ב-2008/9 על ידי אתלטיקו מדריד. גם פאוק כשלה בשני הניסיונות הקודמים שלה (מול מכבי תל אביב ב-2004/5 ואייאקס ב-2010/11) ומקווה לעשות היסטוריה.

לשאלקה יש לא מעט דאגות. ההגנה ספגה שבעה שערים בשני מחזורים (3:3 מול המבורג, תבוסה 4:0 לוולפסבורג) ובנוסף על כך הסקורר המוביל קלאס יאן הונטלאר נפצע וייעדר כמה שבועות. אדם סולואי ההונגרי יחליף את הונטלאר בהרכב ומקווה למלא את מקומו בהצלחה. "אני כל כך מחכה למשחק הזה, זו הפעם הראשונה שלי בליגת האלופות", אמר חלוץ הרכש שהגיע בקיץ ממיינץ. מי שחסר מאוד לשאלקה הוא הבלם היווני קיריאקוס פפאדופולוס, שנעדר בגלל פציעה מאז נובמבר ויחמיץ את המפגש הכפול מול הקבוצה אותה הוא אוהד. "הם התחזקו מאוד בחלון ההעברות, פתחו את העונה עם ניצחון 0:3 והשתפרו לעומת העונה שעברה", החמיא הבלם. "פאוק זו הקבוצה שלי מילדות, יהיה ערב מאוד מרגש".

הוב סטיבנס מאמן פאוק סלוניקי. GettyImages
מבחינתו זו חזרה הביתה. הוב סטיבנס/GettyImages

לודוגורץ - באזל

האם האלופה המפתיעה של בולגריה תהיה הקבוצה השנייה ממדינתה שמצליחה להעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות? אחרי ההפסד במשחק הראשון לסלובן ברטיסלבה, במסגרת סיבוב המוקדמות השני, לא הרבה נתנו לה סיכוי להמשיך במפעל. המאמן איבאילו פטב פוטר, ובמקומו הגיע סטויצ'ו סטואב שהוביל את לודוגורץ ל-0:3 בגומלין על סלובן ולעליית שלב ראשונה בהיסטוריה של המועדון באירופה. לאחר מכן הגיע ניצחון כפול ומשכנע על פרטיזן בלגרד, והנה הקבוצה מרזגארד בקרב על כל הקופה מול באזל.

השוויצרים, שהתגברו על מכבי תל אביב עם 0:1 בבית ו-3:3 מותח בבלומפילד, מקווים להעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות בפעם הרביעית, אחרי שבעונה שעברה הגיעו לחצי גמר הליגה האירופית. החדשות הרעות של באזל הגיעו מכיוון הקפטן מרקו שטרלר, שסובל מפציעה ועלול להחמיץ גם את הגומלין. מוראט יאקין נותר ללא אף חלוץ טבעי, לאחר שראול בובאדיז'ה עזב ובמקומו הגיע רק ביום שישי ג'ובאני סיו שרגיל לשחק כחלוץ שני. האלופה ניצחה בקושי, רק לאחר הארכה, קבוצה מהליגה השלישית בגביע בשבת, ובעיית ההבקעה שלה גדלה כאמור עם הפציעה של שטרלר. מי שהוזעק לסגל הוא הקוריאני קוואנג ריונג פאק, שנקנה בחזרה מוואדוז.

מרקו שטרלר חלוץ פ.צ באזל. GettyImages
השאיר את באזל בלי שפיץ. מרקו שטרלר/GettyImages

משחקים נוספים

דינמו זאגרב - אוסטריה וינה

סטיאווה בוקרשט - לגיה ורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully