וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחיר החדש של יוסאין בולט: 3,000 דולר למטר

בעולם האתלטיקה מעריכים כי האצן הג'מייקני יוכל להכניס הקיץ מיליונים לחשבונו. ועדיין: הוא רחוק מהסכומים של לואיס וג'ונסון

האצן הג'מייקני יוסאין בולט. רויטרס
אם רק היה לו יריב ראוי. בולט/רויטרס

הזכייה של יוסאין בולט בשלוש מדליות זהב באליפות העולם באתלטיקה הפכה אותו לא רק לאחד הספורטאים המעוטרים בכל הזמנים, אלא גם צפויה להגדיל לו משמעותית את חשבון הבנק. על פי ההערכות של גורמים באתלטיקה העולמית, בולט עשוי לדרוש עכשיו 300 אלף דולר לכל מירוץ 100 מטר. כשעושים חישוב פשוט, מגלים שהוא מקבל יותר מ-3,000 דולר למטר, וכ-30 אלף דולר לשנייה. מו פראח, לשם המחשה, קיבל אחרי ההישגים הנפלאים בלונדון בין 150 ל-200 אלף דולר.

אחרי ההצלחה באולימפיאדת לונדון בקיץ שעבר, בולט קיבל 250 אלף דולר לתחרות, אבל עכשיו המחיר עולה. "עם שלוש מדליות זהב, הוא יכול לגבות הרבה יותר", אומר גורם המעורה בפרטים, "הבעיה היחידה היא שאין לו ממש יריבים". הסיבות לעלייה במחיר ברורות: בולט גם יותר מעוטר, גם מבוקש, וגם אין לו ממש אלטרנטיבות. כשיוהאן בלייק פצוע וטייסון גיי מושעה בגלל שימוש בחומרים אסורים - בולט הוא למעשה השם הגדול היחידי שנותר בריצות הקצרות.

יש לציין שאלו לא סכומי שיא עבור אצנים. בשיא היריבות בין קרל לואיס לבן ג'ונסון, בסוף שנות ה-80, כשג'ונסון שבר את שיא העולם (9.83) והמאבק בהם הלהיט את חובבי הספורט - סוכניו של ג'ונסון חשפו שהוא קיבל 480 אלף דולר בחודש. כמו כן, הסוכנים של השניים חשפו שלפני אולימפיאדת סיאול ג'ונסון ולואיס תיאמו שכל אחד מהם יקבל חצי מיליון דולר (!) למירוץ.

בן ג'ונסון עומד על הפודיום מעל קראל לואיס באולימפיאדת סיאול. Tony Duffy, GettyImages
איזה ימים. לואיס וג'ונסון/GettyImages, Tony Duffy

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully