וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה: ישראל ניצחה את איטליה 74:78

הנבחרת איבדה יתרון גדול, אך הצליחה לשבור רצף של שלושה הפסדים. כספי הצטיין. שיבק: "חשוב שניצחנו במשחק צמוד"

בשעה טובה, אחרי שלושה הפסדים רצופים מתוך ארבעת משחקי ההכנה שלה, השיגה הערב (ראשון) נבחרת ישראל את ניצחונה הראשון בטורניר ההכנה באנטוורפן, כשגברה על נבחרת איטליה 74:78. כזכור, רק לפני מספר שבועות נפגשו שתי הנבחרות בטורניר בטרנטו, אז היתה ידה של האיטלקים על העליונה (64:67), אבל הערב הציגה איטליה משחק חלש במיוחד, מה שאיפשר לשיבק ולשחקניו לשבור את רצף ההפסדים. מחר תפגוש ישראל את נבחרת בלגיה (שהביסה את איטליה אתמול 57:76), למשחק האחרון בטורניר, ואולי עכשיו, עם טעם הניצחון בפה, ייצאו שחקניו של אריק שיבק לדרך חדשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שברו את רצף ההפסדים, סוף סוף. כספי חודר על איטליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חייבים לומר ביושר שלמרות הניצחון, גם הערב היתה רחוקה ישראל מלהרשים, והבעיות של אריק שיבק בהגנה ובהתקפה עדיין רחוקות מהילפתר. גם הערב הוליכה ישראל ב-14 הפרש, עמוק בתוך הרבע האחרון, רק כדי לראות את יריבתה חוזרת בסערה ומסכנת את הניצחון. למזלה של הנבחרת, עושה רושם שאיטליה, שסובלת מחסרונם של אנדראה ברניאני ודנילו גלינארי, מגיעה גם היא בכושר רע לאליפות אירופה, והיא רחוקה שנות אור מהנבחרת המאיימת שהיתה פעם.

מאמן הנבחרת, אריק שיבק אמר בסיום: "ניצחנו במשחק צמוד וזה חשוב, למרות שעשינו אותו צמוד. החצי השני שלנו היה טוב מאוד מבחינה הגנתית. המשחק שלנו לדעתי היה שוטף יותר". כשנשאל מדוע ממשיכה הנבחרת לקרטע, אמר שיבק: "אם מסתכלים על כל הנבחרות שמתכוננות לאליפות אירופה אפשר לראות שזה קורה לכולם. אתה משחק עם הרכבים שונים, אתה לא רוצה ששחקנים יתעייפו. המשימה העיקרית שלנו היא להגדיל את מספר הדקות הטובות שלנו".

שיבק אף התייחס ליכולת הטובה של יותם הלפרין הערב, שקלע 13 נקודות: "אני תמיד דוחף את יותם, כי כשהוא טוב, נבחרת ישראל טובה. לא ייתכן שהגארדים שלנו לא ייתנו לנו תפוקה התקפית. אתמול הם קלעו יחד 10-12 נקודות, והיום הם פרעו את הצ'ק". על היריבה מחר, אותה תפגוש ישראל גם באליפות אירופה עצמה אמר המאמן: "אני מכיר את הבלגים מצויין, ככה שבאמת אין מה להסתיר במשחקים האלה, ועד כה הם הנבחרת הטובה ביותר בטורניר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוב היתה התפרקות, אבל הפעם זה הסתיים בניצחון. אליהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהלך המשחק

ההגנה הישראלית שוב פתחה רע, וראתה את מרקו קוסין משייט לדאנק קליל ומעלה את האיטלקים ליתרון. כספי עם דאנק ועבירה קבע שיוויון, אבל ההתקפה של שיבק נראתה רע, גרין וצ'וברביץ' הרבו להחטיא מתחת לסל ודאנק של מאנצ'ינלי קבע 8:13. צ'וברביץ' רשם סל ועבירה, פניני הוסיף שלשה וישראל הוליכה 18:19 בסיום הרבע הראשון. שתי הנבחרות נראו רע ברבע השני והתקשו למצוא את הטבעת, אבל האיטלקים היו אלו שהתאוששו ראשונים, כשדאטומה פשוט עושה ככל העולה על רוחו בצבע, ואיטליה עלתה ל-6. רק עבירה בלתי ספורטיבית של האיטלקים על כדיר סייעה לישראל לצמק מעט, ובמחצית זה 34:39 לאיטליה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוצאים לדרך חדשה? גרין וכספי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ישראל המשיכה לא למצוא נקודות גם בפתיחת הרבע השלישי, ורק שלשה ועבירה של אוחיון העלתה אותם על הלוח אחרי דקות ארוכות. כספי המשיך את המומנטום, עם מתפרצת והוסיף גם שלשה, ופתאום זה 46:47 לישראל. אפיק ניסים לקח את האחריות על הכתפיים שלו, שמר את ישראל מלפנים, והוריד אותה ביתרון 54:57. האיטלקים עלו רע מאוד לרבע האחרון, הרבו לאבד כדורים, מה שסייע לאליהו וכספי לרוץ למתפרצות קלות ולהגדיל את יתרון הנבחרת ל-60:71. הלפרין עוד נעץ שלשה גדולה, והיתרון תפח ל-14, אבל כתמיד, גם הפעם הגיעה ההתפרקות הקבוצה של הנבחרת, דאטומה ושחקניו ניצלו זאת עד תום, וחצי דקה לסיום צימקו ל-4 בלבד. כספי עשה את העבודה מהקו, האיטלקים החטיאו שלוש שלשות בהתקפה האחרונה, ובסיום זה 74:78 לישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כבר לא הנבחרת המפחידה מפעם. כספי מול דאטומה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קלעו לנבחרת ישראל: עומרי כספי 17, יותם הלפרין 13, ליאור אליהו 10, יוגב אוחיון ויניב גרין 7 כל אחד, אפיק ניסים וגיא פניני 6 נקודות כל אחד, אלישי כדיר 4, אלכס צ'וברביץ' 3, רביב לימונד ועידו קוז'יקרו 2 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully