וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהב שלישי ליוסאין בולט, 18.04 מטר לטאמגו במשולשת

הפנומן הג'מייקני נעל את אליפות העולם באתלטיקה עם ניצחון קבוצתי ב-4X100. הישג זהה לשלי-אן פרייזר-פרייס, שניצחה עם נבחרת השליחות של ג'מייקה. טאמגו הפך לשלישי בהיסטוריה והראשון מאז 1998 שעובר 18 מטר. קיפרופ ניצח ב-1,500 מטר

עריכת וידאו: טל רזניק

צפו ביוסאין בולט מנצח בריצה ל-200 מטר

אליפות העולם באתלטיקה ננעלה היום (ראשון) עם חלוקה של שש מדליות זהב נוספות (או אם תרצו 12 בגלל מירוצי השליחים). יוסאין בולט עמד במוקד בפעם האחרונה, הפעם בריצת 4X100, שם הוא השלים טרבל. עוד לפני כן התקיימה התחרות הזו אצל הנשים ושם ג'מייקה זרחה עם עוד זהב. עוד בתפריט: טדי טאמגו זכה בזהב אחרי תחרות נהדרת במסגרתה הוא נכנס להיסטוריה כשלישי בלבד שעובר את מחסום 18 המטרים.

בתחרויות הריצה ל-800 מטר והטלת הכידון אצל הנשים, הקהל הרוסי נחל אכזבות, אבל ממשהו אחד הוא יכול להיות מרוצה מאוד: רוסיה זכתה בשבע מדליות זהב לאורך האליפות, יותר מכל משלחת אחרת. ארה"ב וג'מייקה מאחוריה עם שש, כשלאמריקאים כמות המדליות הגדולה ביותר, 25.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

4X100 מטר גברים

יוסאין בולט השלים אליפות חלומית עם מדליית זהב שלישית. הפעם לא היה כאן שיא עולם, דבר שהג'מייקנים הרגילו אותנו אליו אחרי שעשו זאת באולימפיאדות ב-2008 וב-2012 ובאליפות העולם ב-2011, אבל עדיין אפשר היה להתרשם שוב מהשליטה של המדינה הקריבית בספרינטים.

העברת המקל הראשונה של ג'מייקה, בין נסטה קרטר לניקל אשמייד, הייתה רעה מאוד ובאותו שלב ארה"ב הובילה. המקל עבר לרץ השלישי קמאר ביילי-קול וממנו לבולט, כמעט במקביל לשלב בו האמריקאים העבירו את המקל. בשלב הזה בולט כמובן פתח מבערים ועצר את השעון על 37.36 שניות.

ארה"ב סיימה שנייה (37.66 שניות), לא לפני שג'סטין גאטלין נכנס למסלול של בולט במהלך ההעברה האחרונה וכמעט נתקל ברגליים שלו. הרביעייה הבריטית סיימה במקום השלישי (37.80 שניות), אבל נפסלה והשליחים הקנדים זכו בארד עם 37.92 שניות.

האתלט הג'מייקני יוסאין בולט. Anja Niedringhaus, AP
כרגיל לפני כולם. בולט/AP, Anja Niedringhaus

4X100 נשים

שלי-אן פרייזר-פרייס, שניצחה בריצות ל-100 ול-200 מטר, השלימה טרבל נדיר. הג'מייקנית הזריזה הייתה הרצה האחרונה ברביעייה של ארצה שחרכה את המסלול בדרך לניצחון עם 41.92 שניות (שיא אליפות. שיא העולם הוא 40.82 שניות). ביחד איתה רצו קרי ראסל, קרון סטיוארט ושילוני קאלברט. נבחרת ארה"ב שזכתה באליפות העולם ב-2011 ובאולימפיאדה ב-2012, ביצעה החלפה גרועה במהלך הריצה והסתפקה בארד בלבד עם 42.75 שניות. צרפת חצצה בין הג'מייקניות לאמריקאיות עם מדליית כסף (42.73 שניות).

שלי-אן פרייזר-פרייס, שילוני קאלברט, אצניות ג'מייקניות. רויטרס
דהרה לעוד זהב. פרייזר-פרייס ושילוני קאלברט/רויטרס

קפיצה משולשת גברים

איזו תחרות נהדרת סיפק לנו בור הקפיצה. אלוף העולם והאלוף האולימפי, כרסיטיאן טיילור, היה רחוק משיאו והותיר את הבמה למאבק דו-ראשי בין טדי טאמגו הצרפתי לאלוף העולם לנוער, פדרו פאבלו פיצ'ארדו הקובני.

שניהם קפצו למרחק של 17.68 מטר וניהלו מאבק עיקש, עד שטאמגו קבע 18.04 מטר בניסיון האחרון והוכיח שהוא הטוב בעולם במקצוע הזה כרגע. הצרפתי הוא השלישי בלבד בהיסטוריה שעובר מרחק של 18 מטר אחרי ג'ונתן אדוארדס וקני הריסון והראשון שעושה את זה ב-15 השנים האחרונות.

פיצ'ארדו סיים שני עם אותם 17.68 מטר והארד הלך לוויל קליי האמריקאי עם 17.52 מטר. טיילור סיים רביעי בלבד.

טדי טאמגו, קופץ משולשת צרפתי. רויטרס
נכנס להיסטוריה. טאמגו/רויטרס

800 מטר נשים

אליסה מונטאניו הייתה היחידה מבין המשתתפות בגמר שירדה העונה (עד היום) מ-1:58.00 דקות, מריה סאבינובה המעוטרת קיבלה דחיפה אדירה מעשרות אלפי הצופים באצטדיון לוז'ניקי, אבל יוניס ג'פקואץ' סום הקנייתית באה מאחור ובזכות סיומת פנטסטית קטפה את הזהב עם 1:57.38 דקות. סאבינובה הסתפקה בכסף עם 1:57.80 דקות והארד הלך לברנדה מרטינז האמריקאית (1:57.91 דקות). מונטאניו שפתחה בספרינט אדיר והתעייפה ב-200 המטרים האחרונים, נותרה מחוץ לתמונת המדליות.

האצנית הקנייתית יוניס ג'פקואץ' סום. Jamie Squire, GettyImages
הותירה את כולם מאחור. סום/GettyImages, Jamie Squire

1,500 מטר גברים

אסבל קיפרופ המצוין שכבר ניצח בבייג'ינג' 2008 ובדגאו 2011, חזר לראש הפודיום אחרי האכזבה באולימפיאדת לונדון (מקום אחרון בגמר). הקנייתי עצר את השעון על 3:36.28 דקות וניצח ללא בעיות, אבל מאחוריו נרשמו הפתעות. מת'יו סנטרוביץ' האמריקאי זכה בכסף עם זמן של 3:36.78 דקות ויוהאן קרונייה הדרום אפריקאי סיים שלישי עם 3:36.83 דקות. סילאס קיפלגט הקנייתי נותר מחוץ לפודיום.

אסבל קיפרופ, רץ קנייתי. רויטרס
ניצחון קליל. קיפרופ/רויטרס

הטלת כידון נשים

הקהל הרוסי בנה על מדליית זהב של מריה אבאקומובה, אבל הפייבוריטית לניצחון בקושי השתחלה לפודיום בתום תחרות גמר רעה במיוחד. כריסטינה אוברגפול הגרמניה, שקבעה שיא אישי עונתי של 69.05 מטר בהטלה השנייה שלה, ניצחה. הישג שיא לאתלטית בת ה-31, שבשנה שעברה זכתה במדליית כסף אולימפית. אבאקומובה נאלצה לרדוף אחרי אוברגפול מכאן והלאה, אבל לא הצליחה להשיג גם את קימברלי מיקל האוסטרלית, שזכתה במדליית הכסף עם שיא אישי של 66.60 מטר. אבאקומובה הסתפקה בארד עם 65.09 מטר.

כריסטינה אוברגפול, מטילת כידון גרמנייה. רויטרס
הישג שיא בגיל 31. אוברגפול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully