וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד האתלטיקה העולמי תומך בהומופוביה?

ביקש מהאתלטית השבדית, אמה גרין, להסיר את צבעי דגל הגאווה מציפורניה. ראש המשלחת השבדית: "זו החלטה שלה"

ילנה איסינבאייבה עמדה בעין הסערה ביומיים האחרונים אחרי שיצאה שלשום (חמישי) נגד האתלטית הבריטית אמה גרין, שצבעה את ציפורניה בצבעי הגאווה כמחאה נגד החוקים ההומופוביים ברוסיה. אולם, היום קיבלה איסינבאייבה תמיכה בלתי צפויה מאיגוד האתלטיקה העולמי שעל פי הדיווחים שמתפרסמים היום דורש כי האתלטית השבדית תסיר את הצבעים ה"פרובוקטיביים" מציפורניה בתחרויות שתערוך בהמשך האליפות.

אמה גרין אתלטית. רויטרס
החליפה את צבע הציפורניים שלה לאדום. אמה גרין/רויטרס

"קיבלנו בקשה מאיגוד האתלטיקה העולמי שאמה גרין תסיר את הצבע מציפורניה", אמר אנדרס אלברטסון, מי שמלווה את המשלחת השבדית לאליפות העולם והסביר כי לא דרש מגרין לעשות זאת אך על פי הבנתו אמה גרין החליפה את צבע ציפורניה לאדום. "אם היא ידעה שהיא עלולה להפר את החוקים, אז זו החלטה שהיא לקחה, אנחנו לא הורינו לה באיזה צבע לצבוע את הציפורניים, אמר אלברטסון.

איסינבאייבה מיהרה להכחיש את הדברים שיוחסו לה בנוגע לקהילה ההומולסבית בטענה שהיא "אינה מבינה אנגלית" וגם הוסיפה אתמול: "חשוב לי להבהיר, שאני מכבדת את הדעות של חבריי הספורטאים, ואני רוצה להדגיש בתוקף שאני נגד כל אפליה נגד גייז על רקע המיניות שלהם, שזה בניגוד לרוח האולימפית". אולם, למרות הטענה שלה לחוסר הבנה, ההתבטאויות החריפות שלה כבר עשו את שלהן והביאו את איגוד האתלטיקה לעשות מעשה די חריג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully