וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יבריל רג'וב: "יש להשעות את ישראל מפיפ"א"

יו"ר ההתאחדות הפלסטינית דורש את הרחקת ישראל, שאסרה כניסת ספורטאים ערבים. לוזון: "הוא מנסה לזכות בהון פוליטי"

כנראה שמסע השלום של ברצלונה בישראל וברשות הפלסטינית לא ממש עזר. התאחדות הכדורגל הפלסטינית דרשה היום (חמישי) מפיפ"א להשעות את ישראל מכל פעילות במסגרת התאחדות הכדורגל הבינלאומית, בטענה כי צה"ל וישראל אסרו על כניסת ספורטאים צעירים ממדינות ערב לשטחי הרשות הפלסטינית.

ג'יבריל רג'וב בראיון לאבי יששכרוף וינון מגל ברמאללה, 5 פברואר 2013. דרור עינב
מאשים את פיפ"א במתן לגיטימציה לכיבוש. ג'יבריל רג'וב/דרור עינב

"ביקשנו מפיפ"א להוציא כרטיס אדום לישראל, כי הכרטיס הצהוב נמצא שם כבר יותר מדי זמן", אמר לעיתונאים ברמאללה ג'יבריל רג'וב, יו"ר ההתאחדות הפלסטינית. "הפעם לא נסתפק בכרטיס הצהוב. מה שישראל עושה פוגע בנו, ובכך שארגונים כמו פיפ"א מאפשרים התנהגות כזו, זה מבחינתנו מתן לגיטימציה לכיבוש. לא נתפשר על אזהרות".

רג'וב טוען כי ישראל אסרה על כניסת מאמנים ושחקנים שרצו להשתתף באליפות מערב אסיה לנבחרות עד גיל 17 שמתחילה היום. בין מנועי הכניסה היו שלושה מאמנים מההתאחדות הירדנית, שני נציגים מאיחוד האמירויות ו-13 מאמנים ושחקנים מעירק.

אופ"א הבטיחה להגיב לנושא ב-48 השעות הקרובות, לאחר שרג'וב דרש גם מהארגון האירופי להתערב ולהפעיל לחץ על ממשלת ישראל כדי לספק את האישורים הדרושים לקיום הטורניר הזה, וכן הטורניר עד גיל 21 בחודש אוקטובר.

אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עם ספ בלאטר, נשיא פיפ"א. קובי אליהו
יבהיר לנשיא אופ"א שיש למנוע התערבות פוליטית בכדורגל. אבי לוזון עם ספ בלאטר/קובי אליהו

יו"ר ההתאחדות אבי לוזון הגיב לדבריו של רג'וב: "יו"ר ההתאחדות הפלסטינית מנסה לזכות בהון פוליטי בהתבטאויות חריפות נגד מדינת ישראל והכדורגל הישראלי, ובמהלכיו לסלק את הכדורגל הישראלי מהזירה הבינלאומית. מנעתי זאת ממנו כאשר העלה את הנושא בכנס פיפ"א בשלהי חודש מאי, ובפגישה הקרובה שלי עם בלאטר, נשיא אופ"א מישל פלאטיני ורג'וב, ב-3 בספטמבר בציריך, אבהיר שוב את המחיובות הבלתי מתפשרת שלנו למנוע התערבות פוליטית בתחום הכדורגל".

עוד נמסר מההתאחדות: "ההתאחדות הישראלית תסייע ככל יכולתה בהשגת אישורי מעבר עבור השחקנים שמופיעים ברשימה ששלחה ההתאחדות הפלסטינית, אבל לא תתערב ולא תחלוק על השיקולים של גורמי הביטחון של מדינת ישראל. הדבר הובהר בפגישה שנערכה בחודש שעבר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא פיפ"א ספ בלאטר ויו"ר ההתאחדות אבי לוזון. מרבית השחקנים שהופיעו ברשימה זכו לאישורי מעבר דרך גשר אלנבי, אולם כניסת כמה מהם נמנעה על ידי השב"כ. הערב שלחה ההתאחדות הפלסטינית רשימה נוספת וגם היא תיבחן על ידי גורמי הביטחון של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully