וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן: "מה שהם עשו בנגיעה, אנחנו עשינו בשתיים"

14.8.2013 / 23:07

מאמן הנבחרת זעם מהפסדה של ישראל לאוקראינה: "לא היתה הנעת כדור". בניון על ההופעה ה-94 שלו: "אבן דרך בקריירה שלי"

יממה לפני משחקה של נבחרת ישראל הערב (רביעי) מול נבחרת אוקראינה, אמר אלי גוטמן שהוא מרוצה מחוזקה של היריבה, וכי ישראל זקוקה להכנה משמעותית לקראת המשחקים מול אזרבייג'אן ורוסיה. ואכן, נראה שהיריבה החזקה העבירה לגוטמן מסר שנבחרתו שלו רחוקה מלהיות מוכנה: ישראל נכנעה 2:0, כמעט ולא הגיעה למצבים מול השער, ולא הצליחה לשלוט בכדור במרכז המגרש. האם בשלושה שבועות יכול גוטמן לשנות משהו בקרב שחקניו לפני רגע האמת?


לטבלת בית ו' במוקדמות המונדיאל

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. אדריאן הרבשטיין
האופטימיות שלו מתחילה להתפוגג. גוטמן/אדריאן הרבשטיין

"זו היתה הופעה לא משהו, וזה בלשון המעטה", אמר מאמן הנבחרת, אלי גוטמן. "לא היה לנו משחק מעבר, לא היתה הנעת כדור. משחק ההגנה שלנו נמשך יותר מדי לאחור, והיריבה שלנו ניצלה טעות וכבשה במתפרצת, וזה היה אחד הדברים ששמנו עליהם את הדגש לפני המשחק. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את הדברים האלה. במחצית השניה ראינו שהנבחרת שלנו כן הצליחה להניע כדור, אבל זה מרגיז אותי כי לא היינו בקצב שלהם. כל מהלך שהם עשו בנגיעה אנחנו עשינו בשתי נגיעות. הם בדרגה אחת מעלינו".

כשנשאל על המשחקים מול אזרבייג'אן ורוסיה שמחכים לנבחרתו, אמר גוטמן: "אלו שני משחקים שונים בתכלית. אם אנחנו רוצים לנצח את אזרבייג'אן בבית, אנחנו צריכים להניע את הכדור כמו שאוקראינה הניעה היום: עם הרבה מהירות וחדות. יש לנו את השחקנים לעשות את זה, ונוכל לנצח את המשחק. המשחק השני הוא אופרה אחרת, והיריבה דומה לזו של היום אבל לא בא לי לדבר על זה כרגע. אם הנבחרת שלנו תשחק בצורה שאני רוצה שהיא תשחק, לא נצטרך להסתכל על היריבות. אני מאמין שיחד נוכל לעשות את קפיצת המדרגה הזאת".

המאמן נשאל מה לקח מהמשחק הערב אמר גוטמן: "הייתי יותר אופטימי לפני המשחק ועכשיו קיבלתי תמונה שתיקח אותי מפה והלאה בהמשך הדרך בקמפיין". על חסרונו של תומר חמד בנבחרת אמר המאמן: "תומר הוכיח את עצמו. ראינו אותו מול פורטוגל, הוא שחקן מטרה ולרוב הקבוצות המודרניות יש שחקן כזה, אבל זה יעשה עוול לשחקנים שהשתדלו היום אם אומר שחסרונו של חמד הוא זה שהביא את התוצאה היום".

תומר חמד, נבחרת ישראל, חוגג שער מול לוקסמבורג. Yves Logghe, AP
חסרו אותו מאוד הערב. חמד/AP, Yves Logghe

קפטן הנבחרת, יוסי בניון, שרשם הערב את הופעתו ה-94 במדים הלאומיים הודה: "לא שיחקנו טוב מספיק. אנחנו צריכים ללמוד מהטעויות שלנו למשחקים הבאים ולתקן. נצטרך לשחק הרבה יותר טוב אם אנחנו רוצים שיהיה לנו צ?אנס. הדבר הטוב הוא שרוסיה הפסידה בצפון אירלנד והבית נפתח. לא קל לשחק בצפון אירלנד, אומנם ניצחנו שם אבל ממש לא קל שם. אנחנו בכל מקרה צריכים לעשות את העבודה מול אזרבייג?אן ורוסיה". על הופעתו ה-94 במדי הנבחרת אמר בניון: "זו בהחלט אבן דרך בקריירה שלי, אני גאה ונרגש כל פעם שאני לובש את המדים של הנבחרת ומייצג את המדינה אבל הכי חשוב זה שנביא את התוצאות הטובות כולנו יחד כקבוצה".

מאור מליקסון היה גם הוא מאוכזב מהיכולת של הנבחרת הערב: "לא עשינו את מה שעשינו באימונים, אבל הייתה לנו יריבה מאוד קשה. הם באותה רמה כמו רוסיה ככה שזה שיעור והכנה למשחק נגדם. התגוננו ולהם היה קשה להכניס את הכדור באמצע והם התחילו לשחק בכדורים ארוכים. לטעמי הם לא פחות טובים מפורטוגל, אבל גם אנחנו נבחרת טובה וכבר הוצאנו תוצאות טובות. היינו קרובים לנצח את פורטוגל ואני מאמין גדול בנבחרת שלנו".

שרן ייני הוסיף: "אוקראינה נבחרת חזקה מאוד וידענו שצריך להימנע מהמתפרצות שלהם. במחצית הראשונה הם הגיעו לשתי מתפרצות ואחת מהן נגמרה בגול. אנחנו יודעים איך אנחנו צריכים לעמוד, וזה משחק הכנה למשחקים הרשמיים. זה נועד בשביל שנפיק את הלקחים ואנחנו יודעים על מה אנחנו צריכים לעבוד. אלי ויוסי ינתחו את המשחק ויידעו על מה צריך לעבוד כדי להיות טובים יותר. הם שיחקו על כדורים ארוכים ואנחנו היינו קרובים אחד לשני. הם שיחקו דרך הצדדים וזה הדבר הבא שאנחנו צריכים לפתור".

שחקן נבחרת ישראל מאור מליקסון. קובי אליהו
לא הלך כמו באימונים. מליקסון/קובי אליהו

כמו חבריו לנבחרת, גם גל אלברמן לא התרגש מההפסד: "באנו לתרגל ולעבוד על דברים מסויימים. חלקם עשינו טוב וחלקם פחות טוב. ניקח את הדברים הטובים ואת הפחות טובים ונשפר למשחקים הבאים". על ניצחון רוסיה בצפון אירלנד אמר הקשר: "אני חושב שהבית נפתח מחדש קצת. מאוד קשה לשחק מול צפון אירלנד ועכשיו רואים את זה. זה נותן לנו אופטימיות אבל אנחנו נצטרך לעשות את העבודה".

לעומתו אמר דודו אוואט: "במחצית הראשונה האוקראינים היו הרבה יותר טובים ובשניה הצלחנו לשפר. התוצאה היא תמיד חשובה אבל התרגול לקראת אזרבייג?אן ורוסיה היא המטרה. עשינו גם דברים טובים וגם דברים לא טובים. אלי בטוח יראה את הקלטת של המשחק ויכין אותנו בצורה הכי טוב למשחקים הבאים. איבדנו מהר מאוד כדורים. אני בטוח שנלמד מזה. נבחרת רוסיה טובה יותר מאוקראינה אבל במשחק רשמי זה יהיה שונה לגמרי. לא נקל ראש מול האזרים ואחר כך נחשוב גם על רוסיה".

שחקני נבחרת ישראל, דודו אוואט, עדן בן בסט. ברני ארדוב
במשחק רשמי הם ייראו אחרת. אוואט/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully