וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה: ארגנטינה חגגה באיטליה, שוויץ הפתיעה את ברזיל

היגואין ובאנגה כבשו ב-1:2, אלבס גרם להפסד הסלסאו 1:0. ספרד ואנגליה ניצחו, תיקו לגרמניה, רונאלדו השווה מול הולנד

עשרות משחקי ההכנה המסקרנים שנערכו הערב (רביעי) העניקו לנו ערב דחוס ומלא בפיקנטריה ובשערים. ארגנטינה הסתדרה גם ללא ליאונל מסי וניצחה 1:2 באיטליה, בעוד יריבתה המושבעת ברזיל הפסידה במפתיע 1:0 לשוויץ. גרמניה חשפה ליקויים בהגנה עם 3:3 דרמטי מול פרגוואי, ואילו זלאטן איברהימוביץ', שאוהב מאוד משחקי ידידות, חגג שלושער שלישי במדי נבחרת שבדיה והוביל ל-2:4 על נורבגיה, כמו ג'וזי אלטידור שהבקיע שלושה ב-3:4 של ארצות הברית על בוסניה. הגיבור החדש של אנגליה הוא ריקי למברט, שהחליף את ויין רוני וכבש אחרי שתי דקות בבכורה שלו את שער הניצחון ב-2:3 על סקוטלנד. בלגיה וצרפת נפרדו ב-0:0, וגם פורטוגל והולנד נפרדו ללא הכרעה עם 1:1 אחרי שוויון דרמטי של כריסטיאנו רונאלדו. את הלילה נעלה אלופת העולם ספרד, שניצחה 0:2 באקוודור.

גונסאלו היגואין שחקן נבחרת ארגנטינה חוגג. רויטרס
הסתדר ללא מסי. גונסאלו היגואין/רויטרס

איטליה - ארגנטינה 2:1

יש חיים גם בלי ליאונל מסי. ארגנטינה, שניצחה בכל שלושת המשחקים הקודמים שלה מול איטליה, כולל האחרון באולימפיקו ב-2001, שחזרה זאת שוב בבירה של ארץ המגף, עם 1:2 מרשים שהשכיח את היעדרותו של הכוכב הגדול. אריק לאמלה תפס את המקום בהרכב, אבל איש המשחק היה גונסאלו היגואין, שהפציץ לרשת של ג'אנלואיג'י בופון (הופעה מספר 134) בדקה ה-20 ובישל למחליף אבר באנגה בדקה ה-49. פדריקו מארקטי, השוער המחליף של האיטלקים, עוד מנע שער שלישי עם הצלה אדירה בדקה ה-57, כשלורנצו אינסינייה צימק עם שער פנטסטי בבכורה בדקה ה-76.

דקה 76: גול! דקה 76: גול! פאבלו אוסבלדו השאיר כדור למחליף לורנצו אינסינייה, שוסבב באומנות לחיבורים. רק 1:2 לארגנטינה.

דקה 49: גול! אבר באנגה נכנס בפתיחת המחצית השנייה וסיפק תרומה מיידית. הוא קיבל כדור טוב מהיגואין, ומ-16 מטרים ירה בימין כדור חד לפינה השמאלית. 0:2 לארגנטינה.

דקה 20: גול! איבוד כדור של מרקו וראטי הוביל להתקפה מהירה של ארגנטינה, כשגונסאלו היגואין חתך לכיוון המרכז, הטעה את דניאלה דה רוסי וסיים עם בעיטה אדירה לרשת. המצטרף החדש לסרייה A עם הצהרת כוונות באיטליה. 0:1 לארגנטינה.

פאבלו אוסבלדו שחקן נבחרת איטליה מול נבחרת ארגנטינה. רויטרס
יליד בואנוס איירס לבש את מדי איטליה מול ארגנטינה וגם בישל. פאבלו אוסבלדו/רויטרס

שוויץ - ברזיל 0:1

הסלסאו הגיעו לבאזל מעודדים אחרי זכייתם בגביע הקונפדרציות, אולם רצף 11 המשחקים ללא הפסד שלהם נעצר על ידי שוויץ המאורגנת, ששמרה על רצף 15 החודשים ללא הפסד שלה. ניימאר פתח בהרכב יחד עם הולק, פרד ואוסקר, אבל שער עצמי מגוחך של דני אלבס, שניסה להחזיר לשוערו עם הראש בדקה ה-48, עלה לברזיל במשחק. כל הניסיונות של ניימאר וחבריו להשוות עלו בתוהו. ניצחון יוקרתי לחבורה של אוטמר היצפלד.

דקה 48: גול! שער אומלל מבחינת ברזיל. האריס ספרוביץ' העביר כדור רוחב, ודני אלבס שניסה להחזיר עם הראש לשוער שלו ג'פרסון וכבש שער עצמי מביך. 0:1 לשוויץ.

הולק שחקן נבחרת ברזיל מול גרניט ג'אקה שחקן נבחרת שוויץ. רויטרס
הרצף הברזילאי נקטע. הולק מול גרניט ג'אקה/רויטרס

בלגיה - צרפת 0:0

אחרי שלושה הפסדים לספרד, אורוגוואי וברזיל, נבחרת צרפת רשמה משחק רביעי ללא הבקעה, אבל לפחות השיגה תיקו. דידייה דשאן הציג בבריסל את אריק אבידל שערך הופעת חזרה מרגשת אחרי שנה וחצי, והעניק הופעת בכורה בהרכב לז'ופרה קונדוגביה הצעיר, אך ההתקפה שלו שוב לא תפקדה. קארים בנזמה האריך את הבצורת שלו בנבחרת ל-1,156 דקות, וגם סמיר נאסרי שהוחזר לסגל ועלה כמחליף לא הושיע. הבלגים יצרו קצב מצוין במחצית הראשונה וסיכנו את השער עם אדן הזאר ורומלו לוקאקו, אבל הוגו לוריס לא נתן להם לחגוג.

פרנק ריברי שחקן נבחרת צרפת מול אקסל ויטסל שחקן נבחרת בלגיה. רויטרס
השכנים שמרו על הכבוד. פרנק ריברי מול אקסל ויטסל/רויטרס

אנגליה - סקוטלנד 2:3

היריבות עתיקת היומין בין שתי השכנות חודשה לכבוד חגיגות 150 השנה למשחק הבינלאומי הראשון, כשלראשונה מאז 1967 הצליחו שתיהן לכבוש באותו משחק לפחות שני שערים. אז סקוטלנד אמנם הוליכה פעמיים והדהימה את וומבלי לפרקים, אבל בסופו של דבר אנגליה העדיפה זכתה בניצחון הסמלי. ויין רוני, שלא שיחק עם מנצ'סטר יונייטד, הראה כשירות מלאה כשפתח בהרכב נבחרת שלושת האריות, אבל דווקא מחליפו ריקי למברט הפך לגיבור הגדול עם שער ניצחון אחרי שתי דקות, במשחק הבכורה שלו במדים הלאומיים.

דקה 70: גול! איזו בכורה חלומית לריקי למברט. חלוצה של סאות'המפטון החליף את ויין רוני החלש, ואחרי שתי דקות הוא נגח לרשת את כדור הקרן שהגביה לייטון ביינס. 2:3 לאנגליה.

דקה 53: גול! אנגליה מגיבה מיד. סטיבן ג'רארד הגביה כדור חופשי ודני וולבק נגח פנימה.

* סקוטלנד מבקיעה יותר משער אחד לרשת אנגליה לראשונה מאז יוני 1977.

דקה 50: גול! קני מילר הסתובב נהדר על גארי קייהיל, וברגל שמאל הפציץ לפינה של הארט. 1:2 לסקוטלנד.

דקה 29: גול! אנגליה כובשת באיום הראשון שלה לעבר המסגרת. טום קלברלי הכניס כדור עומק לתיאו וולקוט, שדהר מבעד להגנת סקוטלנד, עבר שחקן אחד והרשית באלגנטיות. 1:1.

דקה 12: גול! לא לפתיחה כזו ציפו בוומבלי. ג'יימס מוריסון אסף את הכדור על קצה הרחבה אחרי כדור קרן ובעט לעבר השער, ג'ו הארט לא אמד נכון את מעוף הכדור והדף רע פנימה. 0:1 לסקוטלנד.

ריקי למברט שחקן נבחרת אנגליה חוגג שער. GettyImages
הגיבור החדש של אנגליה. ריקי למברט/GettyImages

גרמניה - פרגוואי 3:3

ערב מדאיג ליואכים לב בקייזרסלאוטרן. אמנם הנבחרת שלו ידעה לחזור פעמיים מפיגור, אבל ההגנה נראתה רע מול אחת הנבחרות הפחות טובות בדרום אמריקה ותהיה חייבת להפגין שיפור במשחקי המוקדמות. פרגוואי הדהימה עם יתרון של 0:2 אחרי 13 דקות, אבל אילקאי גונדואן ותומאס מולר השוו, לפני שפרגוואי השיגה יתרון על סף השריקה למחצית. המחליף לארס בנדר מנע הפסד עם שער פנטסטי רבע שעה לסיום.

דקה 75: גול! הגנת פרגוואי כשלה בהרחקה אחרי כמה ניסיונות של הגרמנים, והמחליף לארס בנדר השתלט על החזה, ניער את השומר שלו ובעט בחצי יעף לרשת מ-15 מטרים. שער נפלא, 3:3.

דקה 45: גול! איזה משחק. רוקה סנטה קרוס העביר כדור רוחב מצד ימין והמגן מיגל אנחל סמודיו כבש מקרוב. איפה ההגנה של גרמניה? 2:3 לפרגוואי.

דקה 31: גול! הנה השוויון של גרמניה. תומאס מולר לא היה בנבדל, השתלט על הכדור ברחבה ומול ויז'אר כבש בנגיעה קלה. 2:2.

דקה 18: גול! גרמניה חוזרת. פיליפ לאם השאיר לאילקאי גונדואן, שבעט מחוץ לרחבה כדור מדויק לפינה של חוסטו ויז'אר, שרק נגע בכדור. גרמניה בפיגור 2:1.

דקה 13: גול! גרמניה בהלם. נוייר הדף לא טוב, סמי חדירה הגיע לכדור ואיבד, והקשר האורח ווילסון פיטוני בעט מ-20 מטרים כדור שקיפץ על הדשא ונעצר ברשת. שער בכורה גם לפיטוני, 0:2 לפרגוואי.

דקה 10: גול! פתיחה מפתיעה בקייזרלסאוטרן. מלכודת הנבדל של הגנת גרמניה כשלה, והחלוץ חוסה אריאל נונייס נותר לבד מול מנואל נוייר וכבש בקור רוח את הראשון שלו במדי הנבחרת. 0:1 לפרגוואי.

מרקו רויס שחקן נבחרת גרמניה לפני מיגל אנחל סמודיו שחקן נבחרת פרגוואי. GettyImages
הרבה דאגות לגרמניה. מרקו רויס לפני מיגל אנחל סמודיו/GettyImages

פורטוגל - הולנד 1:1

הנבחרת של לואי ואן חאל השלימה שנה ללא הפסד, אבל יכולה לחוש מאוכזבת מכך שאיבדה יתרון שלוש דקות לסיום עם 1:1 שני בהיסטוריה מול פורטוגל, כמו ב-2003. גם ללא ווסלי סניידר, הולנד פתחה טוב ועלתה ליתרון משער נהדר של קווין סטרוטמן, מי שהיה קפטן הנבחרת הצעירה ביורו 2013 בישראל. פורטוגל, ששמחה לשמוע על ההפסד של רוסיה לצפון אירלנד, השתלטה על העניינים במחצית השנייה והשיגה את השוויון משער של מי אם לא כריסטיאנו רונאלדו - שערו ה-40 במדים הלאומיים.

דקה 87: גול! הדומיננטיות של פורטוגל סוף כל סוף באה לידי ביטוי עם שער. פפה הסיט את כדור הקרן של מיגל ולוסו לעבר כריסטיאנו רונאלדו, שהרשית מקרוב. 1:1.

דקה 17: גול! ג'רמיין לנס מצא את חברו לשעבר מפ.ס.וו, קווין סטרוטמן, שנותר חופשי בקצה הרחבה ובעט כדור חזק לרשת של בטו. 0:1 להולנד.

רובין ואן פרסי שחקן נבחרת הולנד מול מיגל ולוסו שחקן נבחרת פורטוגל. AP
יתרון מוקדם. רובין ואן פרסי מול מיגל ולוסו/AP

אקוודור - ספרד 2:0

התינוקות החדשים של ויסנטה דל בוסקה קיבלו הזדמנות והיו שותפים לניצחון בגויאקיל. כריסטיאן טייו היה היחיד מבין הצעירים שקיבל מקום בהרכב, ציין את הופעת הבכורה שלו עם בישול נפלא בעקב לשער השני של סנטי קאסורלה. אותו קאסורלה היה חתום על הבישול הראשון לאלברו נגרדו, שהרשית מקרוב בסוג של ראבונה נהדרת. טיאגו אלקנטרה, איניגו מרטינס וקוקה, מכוכבי הנבחרת הצעירה שזכתה כאן ביורו 2013, נכנסו כמחליפים וסייעו למאמץ, במשחק שנפתח בדקת דומיה לזכרו של חלוץ אקוודור המנוח כריסטיאן בניטס.

דקה 63: גול! שוב הספרדים עם עקבים. כריסטיאן טייו, בהופעת הבכורה שלו בנבחרת הבוגרת, הסיט בעקב לקאסורלה שהגיע בתנופה ובנגיעה בעט שטוח לרשת. שער עשירי לקאסורלה בנבחרת, 0:2 לספרד.

דקה 61: הזדמנות גדולה לאקוודור, בניגוד למהלך המשחק. כריסטיאן נובואה מצא את הראש של אנטוניו ולנסיה, שנגח כדור קשתי לקורה של ויקטור ואלדס המחליף.

* איקר קסיאס הוחלף בדקה ה-50 של משחקו ה-149 במדי הנבחרת, והמשיך לשפר את השיא שלו עם הפעם ה-88 בה שמר על שער נקי.

דקה 25: גול! שתי דקות אחרי קורה נוספת, הפעם של אנדרס אינייסטה, בעיטה מרחוק של סנטי קאסורלה נהדפה, אבל קשר ארסנל הגיע שוב והעביר רוחב, אותו המשיך אלברו נגרדו במעין ראבונה פנימה. שער מרהיב, 0:1 לספרד.

דקה 3: הזדמנות מסוכנת ראשונה של ספרד, אבל הכדור של דויד סילבה נעצר בקורה.

שחקן נבחרת ספרד אלברו נגרדו חוגג. AP
שער מבריק. אלברו נגרדו/AP

במשחקים נוספים

שבדיה - נורבגיה 2:4
לשבדיה: זלאטן איברהימוביץ' (2, 28 ו-57), אנדרס סוונסון (75). לנורבגיה: מוחמד עבדלאווי (38 בפנדל), סטפן יוהאנסן (43)

בוסניה - ארצות הברית 4:3
לבוסניה: אדין דז'קו (8 ו-90), ודאד איבישביץ' (30). לארצות הברית: אדי ג'ונסון (55), ג'וזי אלטידור (59, 85 ו-86)

פולין - דנמרק 2:3
לפולין: מתיוש קיך (5), ולדמאר סובוטה (59), פיוטר זילינסקי (60). לדנמרק: כריסטיאן אריקסן (18), מרטין ברייתווייט (45)

יפן - אורוגוואי 4:2
ליפן: שינג'י קגאווה (54), קייסוקה הונדה (72). לאורוגוואי: דייגו פורלאן (27 ו-29), לואיס סוארס (53), אלברו גונסאלס (58)

צ'ילה - עירק 0:6
לצ'ילה: אוג'ניו מנה (8), אלכסיס סאנצ'ס (22 ו-29), ז'אן בוסז'ור (37 ו-45), אנג'לו הנריקס (80)

טורקיה - גאנה 2:2
לטורקיה: בוראק ילמאז (7), אומוט בולוט (28). לגאנה: אסמואה גיאן (61 ו-75)

קולומביה - סרביה 0:1
לקולומביה: פרדי גוארין (89)

מצרים - אוגנדה 0:3
למצרים: אחמד חסן קוקה (22), מוחמד סלאח (57), איברהים סלאח (83)

אוסטריה - יוון 2:0
ליוון: קוסטאס מיטרוגלו (39 ו-67)

הונגריה - צ'כיה 1:1
להונגריה: בלאש דז'ודז'אק (57 בפנדל). לצ'כיה: ליבור קוזאק (23)

אלכסיס סאנצ'ס שחקן נבחרת צ'ילה. AP
הצגה גדולה. אלכסיס סאנצ'ס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully